آموزش در سال تحصیلی جدید حضوری خواهد بود مهمترین رکن عدالت اجتماعی، عدالت آموزشی است.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران و روسای ادارات استان گیلان در فرصت باقی مانده تا مهرماه از تمام توان خود برای ساماندهی «طرح مهر و بازگشایی مدارس» استفاده کنند. این ماموریت را می توان با شکوه و هماهنگی بیشتر انجام داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدمهدی کاسمی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان گیلان با موضوع “طرح مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید” در محل سالن اجتماعات این اداره کل. اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: بر خود لازم می دانم از زحمات تمامی همکاران و مدیران در سطح اداره کل، بخشداری ها و مناطق ۳۴ گانه استان گیلان تشکر کنم و پیشاپیش فرا رسیدن گیلان را تسلیت عرض می نمایم. استان در ماه محرم انشاالله بتوانیم راه امام حسین (ع) را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی با ایمان در مدرسه بسیار مهم است ادامه داد: برای تحقق آرمان های انقلاب و برگرفتن از خط تحول اساسی باید دانش آموز را از منظری چندوجهی تربیت کنیم. شرایط لازم را برای این کار ایجاد کنید، هدف گذاری کنید.

سرپرست پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اولویت برنامه ریزی این وزارتخانه در کنار آموزش برابر، تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب بوده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش هرگز از آموزش و پرورش جدا نمی شود. طرح مهر در سال ۱۴۰۱ نسبت به گذشته و روزهایی که با کرونا سپری شد متفاوت خواهد بود، پس از بیست و پنج ماه آموزش مستقیم و تجربه مختصری که در ۲۳ فروردین در حضور دانش آموزان در مدارس داشتیم، نیاز به تمام مهارت ها دارد. از شهرها ، بخش ها و ارکان آموزش و پرورش.

کاظمی در خصوص سخنان ریاست محترم جمهوری در خصوص عدالت اجتماعی تصریح کرد: مهمترین رکن عدالت اجتماعی، عدالت آموزشی است و باید برای اجرای دقیق آن اهتمام داشته باشیم. همچنین یکی از مهمترین نقاط عطف خط گذار پایه گذار از دسترسی تحصیلی به دستیابی به تحصیل است.

وی با اشاره به شعار مردمی سازی گفت: برای تحقق این شعار از ظرفیت خیرین، سازمان های مردم نهاد، اولیای دانش آموزان و مشارکت در بازگشایی مدارس کمک خواهیم گرفت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند افزود: باید از ظرفیت نهادهای دولتی و غیردولتی برای از سرگیری مناسب و مثبت در این مسیر استفاده کنیم.

وی همچنین درباره افزایش پوشش تحصیلی و توجه به دانش‌آموزانی که در ایام کرونا وارد بازار کار شده‌اند، توضیح داد: طرح تعمیق و تثبیت مطالعات در تابستان اجرا شد، اما باید در طول سال تحصیلی بحث‌های عمیق‌تری انجام شود. اردوی جهادی و آموزش مساوی نصیب می تواند دانشجویان را برای تحصیل جذب کند.

کاظمی همچنین درباره ظرفیت شبکه استانی، شبکه شادی و جلسات اولیاء و مربیان در خصوص افتتاح مدارس اظهار داشت: یک فرد برجسته در بازگشایی همه مدارس مشارکت داشته باشد؛ در این راستا یک فرد برجسته در بازگشایی مدارس مشارکت داشته باشد. یک معلم شناخته شده یا یک بازنشسته فرهنگی در شهر یا روستا و نقش رسانه ها بسیار مهم است.

سرپرست پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه بندی خاطرنشان کرد: با حمایت دولت و مجلس، دستورالعمل اجرایی طرح رتبه بندی اجرا و اصلاحات حذف شد. همچنین سامانه ای برای اجرای طرح رتبه بندی تدوین و پرداخت های بیمه ای و رفاهی مرتبط نیز به همین منظور تدوین و پیگیری شد.

وی با بیان اینکه آموزش در سال تحصیلی آینده حضوری خواهد بود، اضافه کرد: در سال تحصیلی باقیمانده باید از تجربه آموزش تلفیقی استفاده شود و با در نظر گرفتن موقعیت های یادگیری متنوع با ایجاد موقعیت های جدید در مدرسه، یادگیری ایجاد شود. . پس تحت هیچ شرایطی حرف تعطیلی مدارس را نخواهیم داشت انشالله مهر ۱۴۰۱ را به شادی آغاز کنیم و از مشکلات دانش آموزان و اولیا بکاهیم.

محمد فیضی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با خیر مقدم به معاونت آموزش و پرورش و خدا کوت خدمت همه دست اندرکاران طرح مهر گفت: مهر سال تحصیلی جدید به دلیل نزدیکی و حضور گسترده دانش آموزان است. با توجه به انتظارات موجود، باید تمام تلاش خود را برای آماده سازی مدارس برای بازگشایی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونا، والدین انتظارات درستی از آموزش و پرورش دارند، ادامه داد: می‌خواهیم با استفاده هماهنگ از همه مهارت‌های موجود، نگرانی‌ها را کاهش دهیم و در عین حال بتوانیم از ظرفیت خیرین استفاده کنیم. نقش مدیران در راستای جذب خیرین، ظرفیت شهر برای آماده سازی فضا، جلسات شورای آموزش و پرورش، بیان مشکل درست، این امر شما را به ادعای درست و استفاده از ظرفیت شهرداری ها و دهیاری ها می رساند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به اینکه مدیران خلاق دلیل آموزش کامل دانش آموزان هستند خاطرنشان کرد: در معاونت انتصاب مدیران می توانیم بعد از بی اثر شدن یک مدیر آن را تغییر دهیم. پیشنهاد انتصاب مدیران وزارتخانه انتخاب مدیرانی که انتظارات بخش آموزش را برآورده کنند.

در پایان مدیران و روسای ادارات باید ذکر شود؛ تدوین برنامه اقدام، تشکیل گروهی از معلمان پروژه مهر که کارهای خلاقانه خود را با همه دانش آموزان به اشتراک می گذارند، نیازهای مناطق و مناطق را شناسایی می کنند، اردوی جهاد را فعال می کنند، حضور معلمان پشتیبانی فنی برای مهندسی مجدد سخت افزار و نرم افزار. حوزه ها، برنامه های سالانه، تعمیر و تجهیز آزمایشگاه ها و هنرستان ها و … مواردی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به اشتراک بگذارید