آیا خیساندن غذاهای جوانه زده فایده ای دارد؟


فهرست مطالب[Hide][Show]

فواید سلامتی جوانه زدن و سپس خیساندن حبوبات ، حبوبات ، غلات ، دانه ها و آجیل را فراتر از جوانه زدن یا خیساندن به تنهایی بررسی کنید.

سالهاست که در مورد اهمیت و تکنیک های مناسب استفاده از یکی از سه رویکرد اجدادی در تهیه غلات ، حبوبات ، آجیل و دانه ها ، وبلاگ های ویدئویی نوشته و فیلمبرداری کرده ام.

این روشها عبارتند از:

  • خیس خوردن
  • جوانه زدن
  • مخمر اسیدی (خمیر تخمیر شده)

مقاله پیوندی به بررسی مقایسه ای بر اساس خیساندن ، جوانه زدن و تخمیر خمیر می پردازد.

معمولاً یک روش کافی است

برای اکثریت قریب به اتفاق مردم ، استفاده از یکی از این روش ها برای کاهش مواد مغذی موجود در این غذاهای گیاهی به سختی هضم شده کافی است ، به طوری که ظرف به دست آمده تا حد امکان به آسانی جذب می شود.

کدام روش را انتخاب کنیم؟

این بستگی به دستور العمل مورد استفاده شما و بافت / طعم دلخواه دارد که برای آن عکاسی می کنید.

به عنوان مثال ، می توانید یک نان خانگی با خیساندن آرد ، جوانه زدن دانه ها و سپس خرد کردن آن در آرد ، یا استفاده از استارت تخمیر تخمیر شده که با آرد تازه مخلوط کرده اید ، تهیه کنید.

برای نان های شیرین ، به نظر من خیساندن آرد یک شب قبل از پخت بهتر است ، زیرا نان های خیس خورده از نظر بافت کاملا نرم هستند.

برش های خمیر جوانه زده یا تخمیر شده برای ساندویچ و نان تست بسیار خوب عمل می کنند.

در مورد املت های خانگی ، کروتون و امثال آن ، در حال حاضر ترجیح می دهم از خمیر تخمیر شده استفاده کنم (اگرچه از روش جوانه زنی بالا استفاده کرده ام).

استفاده از بیش از یک روش چطور؟

استفاده از بیش از یک روش برای تهیه حبوبات ، غلات و آجیل چطور؟

آیا مزایای گوارشی دیگری در برداشتن این مرحله اضافی و زمان اضافی مورد نیاز وجود دارد؟

معلوم می شود که قطعاً برخی ، حداقل به صورت حکایتی ، در خانواده من وجود دارند.

لطفا من را اشتباه نگیرید

من نمی خواهم کسی این پیشنهاد را به عنوان هر گونه فشار تلقی کند.

اگر از آرد جوانه زده فقط برای تهیه آجیل و دانه های پخته یا خیس خورده خود بدون محصولات جوانه زنی استفاده می کنید ، این فوق العاده است.

من فقط این موضوع را به عنوان دلیلی برای تأمل (به معنای واقعی کلمه) برای کسانی که هضم حساس بیشتری دارند مطرح می کنم و شاید مایل به تلاش بیشتر برای آسان کردن ظروف برای درمان دستگاه گوارش باشند.

جوانه زنی و خیساندن؟

من ابتدا تعجب کردم که آیا جوانه و سپس خیس خوردن در واقع حتی قابل هضم تر از استفاده از هر دو روش چند سال پیش است.

به طور خاص ، متوجه شدم که آجیل و کره آجیل جوانه زده و خیس خورده (این مارکی است که من خریداری می کنم) توسط شوهرم ، که هضم بسیار حساسی دارد ، بیشتر تحمل می شود.

شخصاً ، من و فرزندانم هیچ تفاوتی را متوجه نشدم. اما ، او کارهای زیادی کرد!

بنابراین ، من شروع به تهیه سوپ های چیلی و حبوبات خانگی خود با حبوبات جوانه زده و خیس کرده کردم.

در اینجا برخی از دستور العمل هایی که به طور خاص با این تکنیک امتحان کرده ام آمده است:

معده های حساس متوجه تفاوت می شوند

تجربیات گوارشی لوبیا ، آجیل ، و دانه های جوانه زده و خیس شده برای هضم آسان تر برای او به اندازه کافی مهم بود ، که از آن زمان به بعد این روش را ادامه دادم.

قطعاً متوجه می شوم اگر مثلاً چتو چتو را فقط با لوبیا خیس خورده تهیه کنم! مطمئنم اونم بهم میگه

به تصویر بالا از لوبیا سیاه جوانه زده نگاه کنید که اگرچه مرطوب است ، اما مقدار زیادی کف تولید می کند. تصویر زیر مربوط به لوبیا سبز جوانه زده است که یک شب خیس شده است. این فوم حاوی مواد مغذی و ساپونین است.

اگر هر یک از آنها را به شکل بدون جوانه خیس کنید ، مقدار کف دو برابر یا حتی سه برابر می شود. تصویر موجود در این مقاله در مورد خیساندن لوبیا مقدار زیادی از تولید را نشان می دهد.

بنابراین ، این شیوع قطعاً اکثر مواد مغذی را کاهش می دهد. با این حال ، خیساندن آن حتی بیشتر.

به نظر من ، مشاهده بصری میزان کاهش فوم با اجرای هر روش تأیید بسیار قدرتمندی از مزایا است.

روش مورد علاقه من

آنچه برای سریعترین روش پیشنهاد می کنم خرید کامل حبوبات و دانه های جوانه زده است.

سپس آنها را یک شب قبل از آبکشی ، آبکشی و پخت با آب تازه فیلتر شده خیس کنید.

در اینجا جزئیات روش با دستور العمل ها / فیلم ها آمده است:

همچنین می توانید برای جوانه زدن وقت بگذارید (در اینجا دستور العمل اصلی جوانه زنی و دستورالعمل های ویدئویی من آمده است).

به خاطر داشته باشید که جوانه زنی قبل از خیساندن زمان زیادی طول می کشد.

با این حال ، جوانه زدن قطعاً ارزان تر است. بنابراین اگر وقت دارید این کار را انجام دهید ، من شما را به انجام آن تشویق می کنم.

برای من ، مقدار پس انداز هنگام خرید آجیل ، دانه ها و حبوبات که قبلاً جوانه زده اند ارزشش را دارد.

جوانه زنی و ترش؟

بنابراین ، ما ثابت کرده ایم که شواهد حکایتی وجود دارد که نشان می دهد جوانه زدن و خیساندن با هم آن را برای کسانی که معده حساس دارند ، تجربه گوارشی لذت بخش و مغذی تری می کند.

در مورد نان و سایر محصولات نانوایی که از آرد جوانه زده استفاده می کنند و در خمیر تخمیر شده نیز تخمیر می شود ، چطور؟

بنابراین ، من نمی توانم هیچ مدرک حدیثی ارائه دهم زیرا شوهرم غلات نمی خورد و بنابراین نمی تواند اطلاعات ارائه دهد.

با این حال ، برای شما که غلات می خورید و معده های حساسی دارید ، این نانوایی خانوادگی را توصیه می کنم که نان ، املت ، رول و رول با آرد جوانه زده تهیه می کند که به صورت خمیر تخمیر نیز تخمیر می شود.

من نان دارچین جوانه زده آنها را با خمیر تخمیر می خریدم تا نان تست فرانسوی و خمیر نان تست فرانسوی تهیه شود.

با این حال ، بچه های من خمیر معمولی روستایی را برای ساندویچ و نان تست ترجیح می دهند. این نان خاص با آرد جوانه زده تهیه نمی شود. با این حال ، این نانوایی نانی را که جوانه زده و بیش از حد تخمیر می شود ، ارائه می دهد.

می خواهم بدانم آیا کسانی از شما که هر دو را امتحان کرده اید متوجه تفاوت شده اید یا شخصاً خود را وقف تخمیر آرد جوانه زده برای محصولات آشپزی خانگی خود کرده اید. لطفا تجربه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید