انفعال در وزارت راه و شهرسازی; ساخت سالانه یک میلیون خانه یک شعار باقی مانده است


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: ضعف مدیریت تنها در حوزه مسکن نیست بلکه در همه حوزه ها مانند راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در گفت و گو با عبدالجلال ایری هانه ملت; وی در خصوص اجرای قانون جهش تولید و عرضه مسکن گفت: متاسفانه علیرغم گزارش های ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، وضعیت خوبی را در زمینه اقدامات اجرایی شاهد نیستیم. ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن متاسفانه تلاش کافی در وزارت راه و شهرسازی صورت نگرفت. از آن زمان تاکنون شاهد عدم هماهنگی و هماهنگی در قالب یکی از بزرگترین پروژه های مسکن هستیم. انقلاب اسلامی در بین دستگاه های اجرایی بنابراین تا زمانی که روند فعلی بازنگری نشود، طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در حد شعار باقی خواهد ماند.

این نماینده شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از چالش های بزرگ پیش رو تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن است که پس از گذشت نزدیک به یک سال همچنان ادامه دارد. سازماندهی نشدن، شاهد بی نظمی در این حوزه هستیم، انفعال در مدیریت این حوزه و برنامه، سازمان بودجه و دور هم جمع شدن بانک ها قابل قبول نیست، باید از اساتید اقتصاد برای ارائه راهکار در حوزه تامین مالی ساخت و ساز استفاده کرد. . مسکن انبوه در سراسر کشور.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با وجود آگاهی کامل دولت از وضعیت نامناسب اجاره بها و علیرغم اینکه نمایندگان مجلس قبل از فرا رسیدن فصل جابجایی مستاجران بارها بر لزوم رسیدگی به این موضوع تاکید کردند، بسیاری از مستاجران ناکام ماندند. زیر فشار سنگین رانت های غیر سنتی اجرا نشد.

ایری با اشاره به عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: ضعف مدیریتی نه تنها در حوزه مسکن بلکه در همه حوزه های راه و شهرسازی است که در وضعیت فعلی باید مورد توجه قرار گیرد. برای جاده ها، حمل و نقل عمومی، ریلی، هوایی و دریایی کشور نوحه بخوانیم. وضعیت راه ها و جاده های کشور روزانه تعداد زیادی از شهروندان ما را کشته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر وضعیت ناوگان هوایی ما خوب نیست و وجود تحریم ها بهانه ای شده است تا نوسازی آن را نادیده بگیریم. اما آیا مدیریت ایرلاین ها و هواپیماها هم به تحریم ها مربوط می شود؟ چرا ایرلاین‌ها با قیمت‌گذاری بلیت وحشی می‌شوند، چگونه در جایی که هیچ نظارت و مدیریتی وجود ندارد، بفروشند و خدمات ارائه کنند؟

وی بیان کرد: وضعیت فعلی وزارت راه و شهرسازی به گونه ای است که افراد درون این وزارتخانه از اجرای طرح ها و پروژه ها جلوگیری می کنند. بنابراین توصیه می کنم رئیس جمهور و وزیر راه به وضعیت موجود در این کابینه توجه بیشتری داشته باشند. کمیسیون عمران به هیچ وجه این انفعال گسترده را به بدنه وزارت راه و شهرسازی منعکس نمی کند که تا زمانی که تغییری در رویه ایجاد نشود، قطعا از ابزار نظارتی آن استفاده خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید