اهمیت خواب خوب بعد از ورزش


از تمرینات خود در سالن بدنسازی کورپوس کریستی در یک خواب عالی ریکاوری کنید!

چرا خواب اینقدر مهم است؟

بدون استراحت کافی، بدن و به خصوص ماهیچه ها نمی توانند بهبود یابند. به هر حال، ورزش استرس فیزیکی بر بدن است. ریکاوری عضلانی – که بعد از تمرین اتفاق می افتد – تأثیر عمیقی بر خواب دارد. خواب مناسب بعد از تمرین بسیار مهم است تا انرژی از دست رفته در طول ورزش دوباره جبران شود.

بنیاد ملی خواب توصیه می کند که بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز بخوابند. حتی یک خواب شبانه اضافی می تواند تأثیر قابل توجهی بر بهبودی و سطح تناسب اندام شما داشته باشد.

علاوه بر این، کیفیت خواب مهم است. تغییر الگوی خواب می تواند بر اهداف ترکیب بدن و توانایی شما برای افزایش توده عضلانی تأثیر بگذارد. خواب ناکافی و بی کیفیت می تواند بر فعالیت بدنی روز بعد شما تأثیر بگذارد. خواب خوب باعث ترمیم بافت ها برای ترشح هورمون ها در بدن می شود. بد خوابی به این معنی است که بدن از این هورمون های ضروری محروم می شود و هورمون استرس کورتیزول به جای انرژی آزاد می شود.

محققان بر این باورند که خواب عمیق می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد. اگر بیش از حد کار کنیم، فعالیت بدنی بیش از حد تقریبا غیرممکن است. وقتی خوابمان را از دست می دهیم، ماهیچه ها و مغزمان به درستی کار نمی کنند. یک خواب خوب شبانه گردش خون را در بدن و ذهن ما بهبود می بخشد و ما را قادر می سازد تا مواد مغذی کلیدی مورد نیاز خود یعنی اکسیژن و گلیکوژن را بسازیم.

علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، استفاده از خواب راحت را فراموش نکنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر