بعد از «شما» و «ایران کالا» کدام شبکه ها مخاطب کم دارند؟


پس از تعطیلی دو شبکه تلویزیونی «شما» و «ایرنگالا» به دلیل کمبود مخاطب، شایعاتی مبنی بر ادغام «تماشا»، «آی فیلم»، «کدک» و «امید» به گوش می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، صداوسیما با پخش آگهی تلویزیونی دو شبکه تلویزیونی سما و ایران کالا، آنها را از روی آنتن برد و رفت.

پخش رسمی شبکه شما در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ بسته به تولیدات برنامه های تلویزیون در استان ها آغاز شد. این شبکه در ۶ اسفند ۱۳۹۳ با افتتاح محمد سرافراس رئیس صدا وسیما با شعار “صدا وسیما را کاهش دهید” با شبکه آموزش ادغام شد. در پی تغییرات مدیریتی صدا و سیما، این شبکه در ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ با حمایت های مالی دولت وقت در دوره ریاست عبدالعلی علی عسگری در صدا و سیما بازپخش شد.

شبکه ایران کالا با نام شبکه بازار در سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد و در روزهای پایانی اسفند ۱۳۹۴ تعطیل شد. در ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ شاهد افتتاح رسمی شبکه ایران تایم بودیم.

«تو» و «ایرنگالا» از ۱۴ مرداد حذف می شوند

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما به دلیل کم بیننده بودن مجبور به خداحافظی از دو شبکه تلویزیونی شما و ایرانگلا شد.

طبق تیزری که از دیروز از شبکه های مختلف سیما پخش شد، برنامه های این دو شبکه از ۱۴ مردادماه به شبکه های پرمخاطب سیما منتقل می شود.

در این تیزر آمده است: به اطلاع مخاطبان محترم رسانه ملی می رساند تا برنامه های برجسته شبکه ایران آرت و زما را بیشتر به چشم بیاورند و زیبایی وسعت پهناور کشورمان و بیشتر آنها را به نمایش بگذارند. ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری و نمایندگی گسترده تولیدات ملی. ، فعالیت های اقتصادی و مالی کشور، این برنامه ها از پنجم مردادماه به شبکه های پرمخاطب سیما منتقل می شود تا شاهد تقویت و بهبود باشیم. هم افزایی این برنامه ها و استفاده بهینه از منابع رسانه ملی.

در این اطلاعیه تاکید شده است: با اتمام عملیات ایرانگالا و یو شبکه از ۱۴ مرداد، رسانه ملی با ساماندهی شبکه ها و صرفه جویی در امکانات خود بر اساس بازخورد مخاطبان، گامی دیگر در مسیر تحول خواهد برد. .

ادغام «تماشا» و «آی فیلم» در سال ۲۰۱۳ بعدها باعث تأسف شد.

به گزارش ایرنا، به زودی شاهد ادغام شبکه تماشا و آی فیلم خواهیم بود. ماموریت هر دو شبکه پخش سریال های تکراری است و این ادغام محتمل به نظر می رسد.

در سال ۱۳۹۲ شبکه تماشا و نمایش با هم ادغام شدند که البته دوام نیاورد و پس از مدتی لغو شد.

حبیب اله مازندرانی اولین مدیر شبکه تماشا مشکلات مالی را دلیل ادغام این شبکه ها دانست و افزود: در سال های اخیر که صدا و سیما با مشکلات مالی شدیدی مواجه بودند، مدیریت هر دو شبکه سازمان را به سمت ادغام سوق دادند. این دو شبکه به منظور بهینه سازی هزینه های تولید، از سوی دیگر هزینه های بالای تولید سیما را به همراه دارد.

مدیر اول شبکه تماشا این ادغام را مفید دانست و از مزایای جلوگیری از تکرار سریال ها و افزایش محتوای شبکه ها خبر داد.

از سوی دیگر، از آنجایی که مدیریت و نظارت شبکه امید و مصدا بر عهده فردی به نام محمدصادق باطانی است، احتمالا برنامه های کودک و نوجوان در یک شبکه ادغام می شود.

به نظر می رسد صداوسیما سیاست مشخصی در مورد ماموریت ها و مخاطبان هر شبکه ندارد و با آمدن و رفتن مدیران جدید، وجود شبکه های تازه تاسیس دستخوش تغییراتی می شود.

به اشتراک بگذارید