بهترین مواد تقویت کننده سیستم ایمنی برای افزودن به اسموتی های خود


نوشیدن یک اسموتی غنی از مواد مغذی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای حمایت از سلامت کلی خود انجام دهید. چرا؟ زیرا اسموتی ها راهی آسان و خوشمزه برای ترکیب انواع مواد مغذی در یک وعده غذایی هستند. می‌توانید آن‌ها را با میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ، چربی‌های سالم، پروتئین سیرکننده و هر نوع غذای فوق‌العاده دلخواه پر کنید! به علاوه، اگر در مورد مواد تشکیل دهنده خود استراتژیک هستید، آن اسموتی خوشمزه شما نیز می تواند یک تقویت کننده باورنکردنی سیستم ایمنی باشد. و اجازه دهید با آن روبرو شویم، ما همه هک های حمایت کننده سیستم ایمنی را می خواهیم که می توانیم دریافت کنیم!

نکات ساده برای ترکیب یک اسموتی تقویت کننده سیستم ایمنی

تهیه اسموتی تقویت کننده سیستم ایمنی بسیار ساده است! با مواد درست و ترکیبات طعم، شما یک جرعه به ساخت دفاعی خود نزدیک تر خواهید بود. برای کمک به شما برای شروع، در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای کمک به شما در ایجاد بهترین ترکیب دنبال کنید:

یک پایه سالم انتخاب کنید: مایعات مغذی مانند آب نارگیل، کفیر، آجیل خانگی یا شیر دانه یا آب ساده را شامل شود.

از قندهای اضافه شده خودداری کنید: مایعات حاوی قندهای افزوده مانند نوشیدنی‌ها یا آب میوه‌ها، مخلوط‌های اسموتی از پیش ساخته شده حاوی شکر اضافه شده و مواد مصنوعی یا هر ماده دیگری که فرآوری یا تصفیه شده است را دور نگه دارید.

آن را غنی از مواد مغذی کنیداسموتی خود را با مواد مغذی پر کنید که حاوی ویتامین‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی هستند، مانند مرکبات، آجیل، انواع توت‌ها، سبزیجات برگ‌دار و غذاهای فوق‌العاده.

آن را پر از پروتئین نگه دارید: برای متعادل نگه داشتن قند خون و سیر نگه داشتن شما، مطمئن شوید اسموتی شما حاوی پروتئین است! به غذاهای کامل مانند آجیل و دانه ها بچسبید یا یک پیمانه پودر پروتئین اضافه کنید.

۶ ماده تشکیل دهنده اسموتی تقویت کننده سیستم ایمنی

وقتی نوبت به انتخاب ترکیبات اسموتی تقویت‌کننده سیستم ایمنی می‌رسد، امکانات بی‌پایانی است. اما در میان گزینه های موجود، برخی از گزینه ها شایسته عنوان “بهترین” هستند.

مرکبات

هنگام ساخت اسموتی خود، میوه های مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، لیموترش و گریپ فروت را مصرف کنید. این مواد غذایی کامل با ویتامین C، یک ماده مغذی حمایت کننده سیستم ایمنی، بسته بندی شده اند. آنها همچنین مملو از کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها، پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها هستند که از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند و دفاع طبیعی شما را تقویت می کنند.

در مورد ترکیبات اسموتی مرکبات، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد!

پرتقال + ماست وانیلی: خوراکی کرم مانند که به همان اندازه که سالم است، خوشمزه است.

لیمو + ماست یونانی وانیلی + شیر بادام + زنجبیل + عسل خام: آفتاب مایع در یک فنجان!

گریپ فروت + آناناس + آب نارگیل + نعناع: ساده، با طراوت و آبرسان.

کفیر

نوشیدنی‌های لبنی تخمیری مانند کفیر حاوی کشت‌های زنده و فعال هستند که می‌توانند به حمایت از میکروبیوم سالم روده کمک کنند. و از ۷۰ درصد از سیستم ایمنی بدن شما در روده شما قرار دارد، منطقی است زمانی که سعی می کنید بدن خود را در حالت مبارزه نگه دارید، سعی کنید سلامت روده خود را کنترل کنید.

می توانید به عنوان مایعی برای اسموتی خود به کفیر تکیه کنید و آن را با مقداری میوه و سبزیجات ترکیب کنید تا ترکیبی غنی از پروبیوتیک و پروتئین داشته باشید.

این ترکیب را امتحان کنید: ۱ فنجان توت یخ زده، ½ فنجان کفیر، ۱ قاشق غذاخوری آجیل یا کره دانه، ½ تا ۱ فنجان اسفناج، ½ قاشق غذاخوری دانه چیا و یخ.

آجیل یا کره بذر

کمبود پروتئین می تواند تضعیف سیستم ایمنی بدن و شما را بیشتر مستعد بیماری می کند. بنابراین وقتی صحبت از اسموتی های تقویت کننده سیستم ایمنی به میان می آید، ترکیب مواد غنی از پروتئین کلیدی است! اضافه کردن یک قاشق غذاخوری کره آجیل یا دانه یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش مصرف پروتئین است. بعلاوه، کره های آجیل و دانه ها طعم اسموتی های شما را بسیار خامه ای می کنند و در عین حال یک وعده چربی و فیبر سالم برای شما فراهم می کنند!

از بادام زمینی گرفته تا بادام هندی و بادام، انتخاب های شما فراوان است. فقط مطمئن شوید که کره آجیل انتخابی شما دارای سدیم کم و فاقد قند اضافه است.

زنجبیل

زنجبیل تازه می‌تواند به اسموتی شما رنگی شگفت‌انگیز و تقویت سیستم ایمنی بدهد. با ضد التهاب و آنتی اکسیدان فواید، این ریشه یک راه ساده برای شارژ کردن اسموتی شماست.

اسموتی زنجبیل گرمسیری که با انبه، زنجبیل، آب نارگیل و کلم پیچ درست شده است را امتحان کنید.

توت فرنگی

به اندازه ۸ توت فرنگی می تواند بدن شما را با تقریبا ۱۰۰ درصد ویتامین C توصیه شده مورد نیاز در روز تامین کند. فرقی نمی‌کند تازه یا منجمد باشد، توت‌فرنگی‌ها مواد مغذی کلیدی را برای تقویت سیستم دفاعی شما و حفظ بدن شما در حالت مبارزه فراهم می‌کنند. بین شیرینی طبیعی و مقدار زیادی مواد مغذی، انداختن یک مشت در مخلوط کن یکی از خوشمزه ترین راه ها برای تهیه اسموتی تقویت کننده سیستم ایمنی است.

زردچوبه

کورکومین ترکیب ضد التهابی فعال موجود در زردچوبه است که این ریشه را به یک اسموتی تقویت کننده سیستم ایمنی تبدیل می کند. مطابق با پژوهشزردچوبه دارای اثر تعدیل کننده سیستم ایمنی قوی است. مقداری از این ادویه را در اسموتی خود بپاشید تا یک نوشیدنی با طعم منحصربفرد داشته باشید که می تواند به سلامت و تندرستی شما کمک کند.

ترکیب مورد علاقه ما؟ زردچوبه تازه مخلوط شده با آب هویج، عسل، آناناس، زنجبیل، پرتقال و ماست یونانی وانیلی!

۳ اسموتی لذیذ تقویت کننده سیستم ایمنی که طعمی شبیه دسر دارد

ما سه دستور العمل اسموتی خوشمزه را با استفاده از برخی از ترکیبات اسموتی تقویت کننده سیستم ایمنی ایجاد کرده ایم. این اسموتی ها را امتحان کنید و به بدنتان مواد مغذی لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان را بدهید، همگی در عین حال خوردن چیزی که طعمی شبیه دسر دارد.

اسموتی عسلی مانوکا با خمیر براونی

هوس یک شیک شکلاتی دارید؟ ما شما را با خامه‌ترین و خوشمزه‌ترین دستور تهیه اسموتی که می‌توانید تهیه کنید، آماده کرده‌ایم. این اسموتی که با کاکائو خام، کره آجیل و عسل مانوکا ساخته شده است، سرشار از طبیعی است. خواص ضد میکروبی، طعم و پروتئین گیاهی!

در اینجا نحوه ساخت آن آمده است.

عناصر

  • ۱ فنجان شیر بادام شیرین نشده
  • ۱ عدد موز یخ زده
  • ۱ قاشق غذاخوری. پودر کاکائو خام شیرین نشده
  • ۱ قاشق غذاخوری. کره بادام
  • ۱ قاشق غذاخوری. نوک کاکائو خام
  • ۱ قاشق غذاخوری. عسل مانوکا
  • ۱ قاشق غذاخوری. دانه شاهدانه

مرحله شماره ۱: همه مواد را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.

گام ۲: لذت بردن!

اسموتی تقویت کننده سیستم ایمنی سوپر توت

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است، بنابراین ترکیب این اسموتی فوق العاده توت ایده ای عالی برای حمایت از سیستم ایمنی بدن است. افزودن کفیر همچنین به این اسموتی تقویت بیشتری برای حمایت از روده می دهد!

عناصر

  • ۱/۲ فنجان شیر جو دوسر شیرین نشده
  • ۱/۲ فنجان کفیر
  • ۱ عدد موز یخ زده
  • ۱ فنجان توت فرنگی منجمد
  • ۱ قاشق غذاخوری. عسل
  • ۱ قاشق پودر پروتئین

مرحله شماره ۱: همه مواد را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.

گام ۲: لذت بردن!

شیک ایمنی کرمی نارنجی

به لطف محتوای غنی ویتامین C آنها، مرکبات، مانند پرتقال، افزودنی عالی برای یک اسموتی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. در اینجا طرز تهیه یک شیک کرمی سالم که آنقدر طعم خوبی دارد که فکر می کنید دسر است، آورده شده است!

عناصر

  • شیر جو دو سر ۱ فنجان
  • ۱ پرتقال، پوست کنده و خرد شده
  • کفیر که فنجان
  • ۱ قاشق غذاخوری. عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری. دانه کتان

مرحله شماره ۱: همه مواد را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.

گام ۲: لذت بردن!

اسموتی های خوشمزه برای سیستم ایمنی سالم

نوشیدن یک اسموتی ساخته شده با مواد تقویت کننده سیستم ایمنی، راهی عالی برای تقویت رژیم غذایی شما است، چه در میانه فصل های جوانه زده باشید و چه فقط به دنبال راه هایی برای بهینه سازی شیک های روزانه خود هستید. بین توت فرنگی غنی از ویتامین C، کفیر غنی از پروبیوتیک و کره آجیل غنی از پروتئین، گزینه های مفید برای شما بسیار زیاد است. بنابراین مخلوط کن خود را بیرون بیاورید و برای شروع ساخت اسموتی در آشپزخانه خود آماده شوید. مطمئناً این یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از دریافت مواد مغذی کلیدی مورد نیاز بدن برای سالم ماندن در طول سال است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر