به گفته علم، بهترین نوع ورزش برای سلامت قلب


فعال ماندن و اولویت دادن به فعالیت های روزانه فواید زیادی دارد: خواب بهتر، استرس کمتر، هجوم اندورفین برای خلق و خو و انرژی بهتر (به شما کمک می کند تا لیست طولانی وظایف خود را حل کنید) و غیره. اهداف تناسب اندام اما یک عامل مهم دیگر وجود دارد – سلامت قلب و عروق. بنابراین اگر انگیزه جدیدی برای حرکت می خواهید، ورزش باید نیروی محرکه شما برای سلامت قلب باشد.

پس بهترین ورزش برای سلامت قلب چیست؟

فکر نکنید که باید بدوید یا فشار بیاورید تا نمره خود را بگیرید. البته، سطح فعالیت روزانه شما ممکن است مهمتر از آنچه واقعا انجام می دهید باشد.

فعالیت بیشتر برای سلامت قلب

مطالعه ای که در ژورنال ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شد PLOS MEDICINE، افرادی که سبک زندگی بسیار فعالی دارند به این نتیجه رسیده اند که قلب بسیار سالمی دارند.

محققان خوانش سرعت (معیار فعالیت روزانه) را برای بیش از ۹۰۰۰۰ نفر بدون بیماری قلبی عروقی در هفت روز بررسی کردند. نتیجه گیری آنها این است که شدت حرکت (مانند دویدن)، حرکت متوسط ​​(مانند راه رفتن) یا کل زمانی که روی پاهای خود می گذرانید و در اطراف حرکت می کنید، فعال تر بودن در طول روز به قلب قوی بستگی دارد. به عنوان مثال، در مورد افراد بسیار فعال، افرادی که بسیار فعال هستند (چند دقیقه در روز ضبط می شود) خطر ابتلا به بیماری قلبی ۵۳ درصد کمتر است.

علاوه بر این، سیب زمینی مبل بزرگ تمایل بیشتری به سیگار کشیدن داشت، شاخص توده بدنی بالاتری داشت و محرک های بیشتری داشت. (تورم بر سلامت قلب و عروق تأثیر می گذارد).

بیشتر همیشه بیشتر نیست، هر فعالیتی مفید است!

بهترین شرط، «حد بالایی» برای میزان ورزش مورد نیاز برای سلامت قلب نیست. فعالیت بدنی بیشتر برای علائم شما مهم بود، و افرادی که فعالیت بیشتری داشتند، در مقایسه با افرادی که تصمیم گرفتند صرفاً به نکات ورزشی فعلی تکیه کنند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی از جمله سکته را افزایش نمی‌دهند.

افراد شرکت کننده در این مطالعه به طور متوسط ​​۷۴۳ دقیقه فعالیت متوسط ​​در هفته انجام دادند. اگر فکر می کنید، اوه، این دیوانه استتوجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که شما حدود دو ساعت در روز در باشگاه هستید. به طور معمول – و شاید به اشتباه – محققان و سایر متخصصان فقط تمرینات انجام شده را حداقل برای ۱۰ دقیقه شمارش می کنند. اما این راه درستی برای دانستن میزان فعال بودن یک فرد در فعالیت های روزانه خود نیست.

در این مطالعه، دستگاه‌ها افرادی را که ۱۰۰ دقیقه در روز حرکت می‌کردند، ضبط کردند.

اقدامات انجام شده هر گامی را که در رابطه با سلامت قلب برمی دارید حساب می کند. آهان، بهتر است بگوییم تحقیقات گذشته نشان می دهد یک دویدن ساده ۵ دقیقه ای خطر مرگ به هر دلیلی را کاهش می دهد و از بیماری قلبی جلوگیری می کند.

چرا “هر فعالیتی مهم است” خبر خوبی برای قلب شماست

گاهی اوقات، زمانی که متخصصان به شما می گویند دقیقاً چه کاری انجام دهید، ممکن است آسان تر باشد، مثلاً سه بار در هفته بدوید، این هفته دو جلسه HIIT انجام دهید یا صبح ها یوگا انجام دهید. اما اشتباه اینجاست. ممکن است محدودیت های فیزیکی داشته باشید. یا ممکن است روند فعلی را دوست نداشته باشید. ممکن است برایتان سخت باشد که خودتان را به باشگاه برسانید، اما خوشحال هستید که یک صبح را سپری کنید آموزش قدرت در خانه.

اگر ورزش را دوست ندارید، نمی توانید به آن پایبند باشید. ممکن است برای یک هفته یا یک ماه خوب باشد، اما در نهایت ترس تمام می شود و کاناپه هر بار برنده ورزش می شود.

مربوط فواید شگفت انگیز پیاده روی

فعالیت هایی را پیدا کنید که برای شما مفید است و کارهای بیشتری انجام دهید!

بهترین تمرین برای شما – و قلب شما – ورزشی است که بیشتر از همه آن را دوست دارید، احساس خوبی در شما ایجاد می کند و می توانید انتظارش را داشته باشید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید، این زمان خوبی است که انواع مختلف ورزش را امتحان کنید تا بفهمید چه چیزی باعث می شود که آنها را ترک کنند.

نباید او را عصبانی یا عرق کند. مرور سیستماتیک و متاآنالیز بیش از ۳۰ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیری او نتیجه می گیرد که تمرین یوگا با بهبود BMI، فشار خون، کلسترول و ضربان قلب مرتبط است.

اوه، و به یاد داشته باشید که هر مرحله مهم است – نه فقط در طول تمرین برنامه ریزی شده. دوچرخه سواری تا محل کار مشاهده گردید برای پیشگیری از بیماری قلبی. آیا تصمیم گرفته اید برای خرید مواد غذایی یا انجام برخی کارها بروید؟ بله، این ورزش می تواند در سلامت قلب تفاوت ایجاد کند. آیا از نردبان خود برای شستن لباس بالا می روید؟ البته اون هم آیا با بچه ها یا خواهر و برادرهایتان بازی «تعقیب من» را انجام می دهید؟ که آن مراحل تقویت کننده قلب را آماده می کند. حتی پایین رفتن a یک جفت برپس این یک راه موثر برای افزایش فعالیت قلبی عروقی است.

خط پایین

به یاد داشته باشید: هر فعالیتی یک فعالیت مهم است! هر کاری که امروز برای فعال ماندن انجام می دهید بهترین فعالیت برای قلب شماست، چه با سگ خود قدم بزنید و چه بازی FitOn. بنابراین، به دنبال چیزی باشید که به شما احساس خوبی بدهد و ادامه دهید!

آیا آماده اید تمرین های مختلف را امتحان کنید و کاری را پیدا کنید که از انجام آن لذت می برید؟ اگر هنوز به انجمن ما نپیوسته اید، ثبت نام کنید ب پیروزی رایگان و ورزش رایگان نامحدود داشته باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر