جالن رز درباره برنامه های وو تانگ و بازنشستگی با RZA صحبت می کند


هیچ چیز شبیه فیلم های کونگ فوی دوران جوانی من نیست: چاک نوریس، بروس لی و جیم کلی که با دستان خالی خود و شاید چند نانچاک با سیستم یا بی عدالتی می جنگند. Wu-Tang Clan honcho RZA، بدیهی است که تمایلات مشابهی با این ژانر دارد.

این خواننده رپ، بازیگر و آهنگساز به من گفت: «در نسل ما، آنها بعدازظهر شنبه تئاتر کونگ فو داشتند. “[In] محله من، همه بلوک را ترک می‌کردند… فیلم را تماشا می‌کردند، به بیرون برمی‌گردید و می‌بینید که یک نفر به یک حرکت رقص عالی اضافه شده است… همه ما نانچاک‌های خود را درست کردیم. بنابراین بخشی از دوران کودکی من بود. و بنابراین در موسیقی گنجانده شده است … تخیل من را تقویت کرد. اگر زمانی حوصله ام سر برود یا در یک تخیل گیر کنم، یکی از تلنگرهایم را پرتاب می کنم.»

آن فیلم ها همچنان بر او تأثیر می گذارند. RZA به تازگی آلبوم جدیدی به نام “Saturday Afternoon Kung Fu Theatre” منتشر کرده است که با همکاری گروه GOAT، DJ Scratch انجام شده است.

من مدیر ارشد بودم و او تولید را انجام داد. فقط یک لحظه است. لحظه ای که متوجه شدیم داشتیم به گهواره هایمان می دویدیم و بعد از ظهر شنبه یک فیلم را روشن کردیم… قبل از اینکه مجبور شویم به جنگل سیمانی خود برگردیم. این آلبوم باید بتواند این کار را برای شما انجام دهد، چه رانندگی می‌کنید، چه صبح‌ها ورزش کنید و چه در آنجا نشسته باشید، فقط می‌خواهید فضای کمی برای چیز متفاوتی داشته باشید. این است که، می دانید، از نظر شعر، موسیقی، تازه است.

RZA یکی دو چیز در مورد تازه بودن می داند. رپر متولد براونزویل و بزرگ‌شده در استیتن آیلند، کار خود را به عنوان شاهزاده راکیم آغاز کرد، اما پس از آن گروه وو تانگ را شروع کرد – گروهی متشکل از ۹ شخصیت رنگارنگ که بازی رپ را برای همیشه تغییر می‌دهند. اولین آلبوم آنها “۳۶ Chambers” شبیه هر چیزی بود که تا به حال شنیده بودم. و من هنوز هم از آن زمان چیزی شبیه آن را نشنیده ام. RZA تهیه کننده بود یا بیشتر شبیه یک دانشمند دیوانه بود که همه آن شخصیت های بزرگ و جسور را در موسیقی پیشگامانه ترکیب کرد.

من این شانس را داشتم که زمین بازی را از دست بدهم. می دانستم که هیچ کس در بازی مثل ما نیست. وقتی دیدم چیزی کم است. تصمیم گرفتم آن را تزریق کنم… همه در وو آلفا بودند. این همان نوع انرژی است که در هیپ هاپ از دست می‌رود.» او گفت که از آزمایش کردن هراسی نداشت، حتی اگر در سطل زباله بیفتد.

نسخه‌ای از CREAM وجود دارد که من و Ghostface در آن قافیه می‌کنیم. کار نکرد… از نظر صوتی جریان نداشت، “او به من گفت. گفتن اینکه آهنگ بدون تو بهتر به نظر می رسد، فروتنی زیادی می طلبد.

موسیقی و برند آن‌ها به دنیا اجازه داد تا Ol’Dirty Bastard فقید را بشناسد که در سال ۲۰۰۴ فوت کرد. اما RZA پسر عموی او بود، بنابراین من می‌خواستم درباره راسل جونز، مردی که پشت ODB قرار داشت، بدانم. او گفت که خانواده نزدیک پسر عمویش سرشار از استعداد موسیقی از راک تا روح و بدیهی است که رپ است.

RZA با Jalen Rose در مورد استعدادهای موسیقی خانواده اش صحبت می کند.
RZA با Jalen Rose در مورد استعدادهای موسیقی خانواده اش صحبت می کند.
گتی ایماژ / رابین بک

RZA گفت: “او یک هنرمند واقعی بود.” او همچنین یک جسور بود و از پشت بام ها و ساختمان ها می پرید، مثل اینکه در حال تمرین نوعی پارکور بود.

او در این کار خوب بود. و شما باید نوع خاصی از شجاعت و نوع خاصی از اعتماد به نفس داشته باشید تا این کار را انجام دهید… و وقتی او گفت: “وو تانگ برای بچه هاست”، منظورش این بود که، می دانید، مردم نمی دانند. با جیب پر پول به محله ها برمی گشت. با جیب خالی برگرد او همه را بخشید.»

هر یک از Wu-Tang به موفقیت وحشی رسید. و مسیر RZA در اواخر دهه ۹۰ زمانی که کارگردان جیم جارموش برای ساخت موسیقی “Ghost Dog: The Way of the Samurai” با بازی Forest Whitaker به او نزدیک شد، تغییر کرد.

“در این فرآیند، من به نوعی اشکال را گرفتار کردم. من همه کارها را اشتباه انجام دادم، توجه داشته باشید، “رزا گفت. ساخت موسیقی برای فیلم ها بیشتر یک کنسرت ۹ تا ۵ بود و شامل جلسات ۴ صبح در استودیو نمی شد. اما او آن را کشید. سپس کوئنتین تارانتینو از او خواست تا روی هر دو فیلمش «بیل را بکش» کار کند.

“[Quentin] از طرفداران وو تانگ بود. او از من پرسید، مثل اینکه قبلاً از آهنگساز استفاده نکرده است، اما من شیوه تولید آلبوم هایت را دوست دارم. جریان این فیلم همان طوری است که من می خواهم. بنابراین من یک کار و نگاه کردم، برنشتاین، مانچینی، اشتراوس را مطالعه کردم…

او در ادامه آهنگ‌سازی را برای «بلید: ترینیتی»، «سامورایی آفریقایی» و تعدادی فیلم و پروژه تلویزیونی دیگر ساخت. با این حال، تا زمانی که اسنوپ داگ و LL Cool J چند کلمه عاقلانه را به زبان نیاوردند، متوجه گرانی اعتبار جدید خود در IMDB نشد.

من در آن زمان توجه نکردم، اما [Snoop] RZA به یاد آورد چیزی به من گفت. «بعد از «بیل را بکش»، اسنوپ در ساختمان بود. او گفت، “آه، تا زمانی که پیرمردی می توانی این کار را انجام دهی”… سپس ال ال، گفت: “هی تو همانی که هستی، اما این متفاوت است.” هر دو حرفشان به نوعی غرق شد. من شروع به درخواست از استودیو خود کردم تا برای یک سفر طولانی‌تر آماده شود.

این یک برنامه بازنشستگی هیپ هاپ غیر متعارف است، اما نامتعارف همیشه برند RZA بوده است. و شاید او همچنین باید استودیو را برای قرار دادن یک جایزه اسکار یا برخی سخت افزارهای دیگر آماده کند زیرا RZA دارای آن لمس طلایی است.

جالن رز، اهل دیترویت، یکی از اعضای انجمن نمادین Fab Five دانشگاه میشیگان است که در اوایل دهه ۹۰، دنیای دانشگاه‌ها را تکان داد. او قبل از تبدیل شدن به یک شخصیت رسانه ای، ۱۳ فصل در NBA بازی کرد. رز در حال حاضر تحلیلگر «شمارش معکوس NBA» و «Get Up» و یکی از مجریان برنامه «Jalen & Jacoby» است. او تهیه کننده اجرایی «The Fab Five» برای سری «۳۰ برای ۳۰» شبکه ESPN، نویسنده کتاب پرفروش «باید به مردم آنچه می‌خواهند بدهم»، یک سلیقه‌ساز مد است و یکی از بنیان‌گذاران Jalen Rose Leadership است. آکادمی، یک مدرسه عمومی در زادگاهش.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر