“حکمت یک کلمه”؛ مقاله سیاست فرهنگی مبتنی بر مردم سالاری دینی


حکمرانی فرهنگی بر سه رکن مردم و فرهنگ آنها، سرزمین، جغرافیا و حکمرانی استوار است. در عصر مدرن ایران، گفتمان حکومت داری از مفهوم مردم سالاری دینی بیرون می آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهبر معظم انقلاب شری. در انتصاب سیدعباس صالحی اسناد این روزنامه قدیمی نقل شده و تاکید شده است: «آنها با انقلاب و نظام اسلامی اشتراکاتی دارند و وجود روزنامه ای با این ویژگی آن را مفید و شاید لازم کرده و هنوز هم وجود دارد. “

KHAMENEI.IR معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: وی در یادداشتی به قلم فرشاد مهدی پور به بررسی تبعات انتصاب نماینده جدید ولی فقیه از منظر روزنامه پرداخته است. حکمرانی فرهنگی

حکمرانی فرهنگی بر سه رکن مردم و فرهنگ آنها، سرزمین، جغرافیا و حکمرانی استوار است. در عصر جدید ایران، گفتمان حکومت داری از مفهوم مردم سالاری دینی که حضرت روح الله در عصر کنونی رهبری آن را پایه گذاری کرد، به لحاظ ویژگی های کلیدی آن (یعنی حاکمیت کشور در دستان حاکمیت) برآمده است. مردم؛ تصمیم برای انتخاب رئیس جدید موسسه اطلاع رسانی، یکی از قدیمی ترین رسانه های کشور، پیامدهای قابل توجهی برای آماده سازی امور فرهنگی دارد.

*اولین. مردم به عنوان شاخص اصلی عملکرد جمهوری ایران در انقلاب، مسطح و متحد نیستند. مذهب (گاهی مذهب)، قومیت (گاهی قومیت)، جنسیت، تحصیلات، درآمد، تلفظ (عامیانه و گاهی زبان) و … همانطور که قرآن بیان می کند، امکانات اولیه فرهنگ و حوزه عمومی را فراهم می کند: وَجَعَلْنَکُمْ. در طول سه دهه گذشته برخی به اشتباه سعی کرده اند جامعه ایران را دوقطبی کنند. قطبی شدن فرهنگ مردم از شکاف سیاسی راست و چپ ناشی می شود که با فعالیت های سیاسی ایرانیان مطابقت ندارد و به طور سنتی یک برچسب / عنوان است. دیدن وضعیت مردم، درگیری و تلاش برای از بین بردن حریف، عملی دوقطبی است و چنین تصوری چقدر مضر است! در مقابل، گونه شناسی مردم ایران را باید طیفی توصیف کرد. زیرا در چارچوب همه آنها خداباوری امری نهادینه شده و فرضی است و طیف رنگی آن (در مقابل سیاه و سفید و خاکستری) از نظر تمرکز و عمق الوهیت در مفهوم قدرت تجسم یافته است. آیا ذات مقدس خداوند است.. تحلیل این تحلیل را می توان در نمادگرایی شکل ممکن، در مراسم تشییع پیکر سردار شهید پاسدار قاسم سلیمانی مشاهده کرد.

* دومین. این افراد دارای پیشینه ژئوپلیتیکی هستند. پس از صفویه، اولین اولویت و آرزوی پایدار کشور، استقلال تا کنون در جغرافیا است. مرزهای این جغرافیا به سه صورت است: تا آنجا که به ایران فرهنگی فارسی‌محور مربوط می‌شود یا به نظر امام خمینی رحمه‌الله پشت دروازه‌های تل‌آویو. ، یا گوش دنیا را به مظلوم و صدای ظلم کر کرده است. هر لایه از این مرز در بین مردم طرفدارانی دارد و آنها طبیعتاً می خواهند پیام های مرتبط با دسته مورد نظر خود را بشنوند. از این نظر شناسایی فرقه‌ای که شیفته شکوه ایران با تأکید بر زبان و فرهنگ ایران است، به اندازه استعدادهای فرقه‌ای دیگر که به اسلام سیاسی پایبند هستند و از جان و مال برای آن چشم‌پوشی می‌کنند، ضروری است.

* سوم. حاکمیت حاکمیت آن عبارت است از ارضای نیازها و خواسته ها و هدایت مردم در بستر زیستگاه فرهنگی آنها. در اینجا حفاظت و گسترش منابع گفتمانی، انسانی، اقتصادی و غیره در رأس امور قرار دارد، زیرا نظام سیاسی از زوایای مختلف فراگیر است و حفاظت و توسعه آن باید بر اساس همین منابع باشد. رهبری انقلاب حتی به‌عنوان یک اصلاح‌طلب بنیادگرای به اصطلاح چپ اسلامی در اوایل دهه ۱۹۷۰ و در بحبوحه خیانت سال ۱۳۶۷، همواره این ایده را در سه دهه اخیر طرح‌ریزی کرده است. سیاست حداکثر جذب و حداقل دفع را اعلام می کند. اگرچه برخی به این باور خیانت کرده اند، اما دو پیام اخیر مقام معظم رهبری درباره مرحوم سید محمود دویی نشان می دهد که ایشان به هیچ وجه نه تنها با فوریت، بلکه با حسن نیت ایشان را در راس روزنامه اطلاعات قرار ندادند. “الف به ادامه حاکمیت قانون.

سرسختی «چند وجهی دیدگاه‌ها و سلیقه‌های نخبگانی که به انقلاب و نظام اسلامی اعتقاد راسخ دارند» یک گزاره سیاسی ارزشمند است. تکرار و یادآوری اینکه حاکمیت دین مبتنی بر مردم سالاری دینی در ایران مستعمره امکان پذیر است، در فرهنگی ترین رویداد ممکن و استقرار جمهوری اسلامی توسط پهلوی سرنگون شد. حکمتی که بر اساس اصل احدیت، کثرت و کثرت را می شناسد و با مشاهده دائمی از ضعف و تعطیلی آن جلوگیری می کند.

اشتراک گذاری