رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم در بین بسیاری از مردم رواج یافت و اشاره شد که ما به مطالعه این رژیم ادامه می دهیم.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

رژیم خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر محبوبیت فزاینده ای را تجربه کرده است. این رژیم غذایی که علاوه بر رژیم خام قوانین این رژیم را ترکیب می کند ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز اینگونه در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را با هدف کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شویم. برای دریافت برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن کلیک کنید.

قوانین این رژیم

رژیم خام گیاهخواری شاخه ای از رژیم گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی ، از اواسط قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. در این رژیم ، مصرف هرگونه غذای با منشاء حیوانی ممنوع است.

همچنین در این رژیم غذایی ، مصرف گیاهان پخته شده ، سبزیجات و میوه ها با دمای بالای 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم بر اساس مصرف مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات و حبوبات مغذی است. این رژیم از روش های دیگر تهیه غذا مانند تهیه آب میوه ، مخلوط کردن آنها ، خیساندن آنها و خشک کردن آنها استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را انتخاب می کنند تا از مزایای رژیم غذایی سالم برخوردار شوند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و 42 درصد کمتر از سکته قلبی هستند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود همه مزایای فوق ، بهتر است از رژیم خام گیاهخواری زیر نظر متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در دریافت مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می تواند تعادل شما را تغییر داده و عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی را ایجاد کند. اگر از رژیم غذایی استاندارد پیروی نمی کنید ، کمبودهای تغذیه ای نیز می تواند منجر به ناباروری و پریودهای نامنظم شود. یک برنامه غذایی مناسب به شما کمک می کند تا علاوه بر داشتن فرم بدنی خوب ، مواد مغذی مفید را نیز جذب کنید.

غذای خام گیاهی

غذاهای مجاز در رژیم خام گیاهخواری:
• میوه های خشک و تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه های خام و بزرگ
• حبوبات نپخته

هم:

• شیر سبزیجات خام (رژیم کاهش وزن شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی مانند پودر نارگیل خام یا شیره افرا
چاشنی ها از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که با رژیم خام گیاهخواری قابل خوردن نیستند:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• سال
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات ، مانند چیپس و شیرینی

اطلاعات بیشتر: ران ها و پاها را خم کنید

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام با توت سیاه
• اسموتی انرژی شکلاتی
• اسموتی توت با دانه های چیا و شکلات
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاهخواری

ناهار خام رژیم گیاهخواری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ با طعم سوپ خام کره گیاهی
• پستو پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام در این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، آب میوه و آجیل
• لازانیا بادمجان و گوجه فرنگی خام با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات طعم دار و سس پستو و گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

با گیاهخواری خام چقدر وزن کم می کنیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این رژیم می تواند ذخایر چربی بدن را بین 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. یک مطالعه اخیر توسط گروهی از گیاهخواران خام ، کاهش 10 تا 12 پوند وزن را در طول 3.5 سال گزارش داد.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در یک دوره هفت روزه از این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که غذاهای خام بیشتری در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند ، شاخص توده بدنی پایین تری دارند. البته باید توجه داشت که کاهش وزن در طول این رژیم به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای پیروی از عادات غذایی خاص برای مدتی است. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره این رژیم استراحت وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. رژیم های خام گیاهخواری به طور معمول باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین یک خطر معمول برای گیاه خواران است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما سابقه غذای خام ندارید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کرده و دوره های رژیم غذایی خود را گسترش دهید.

رژیم خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

راه های زیادی برای دسترسی به غذاهای خام و پیروی از این رژیم در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

رژیم خام 40 روزه: 50٪ خام: پیروی از رژیم خام در ابتدا برای بسیاری دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. با استفاده از این استراتژی ، می توانید تمام محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه غذای خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 غذای گیاهی خام ، بهتر است با گام های کوچکتری شروع کنید تا بدن شما به رژیم جدید عادت کند تا از شوک یا مشکلات گوارشی جلوگیری شود. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود ، زیرا مواد فرآوری شده ، مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند ، اما کالری زیادی را برای بدن تأمین می کنند. این می تواند مانع روند کاهش وزن شود. روش دوم 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ مصرف غذاهای پخته سالم است. استراتژی دوم یک گزینه سالم تر برای پیروی از این رژیم و تغییر تدریجی عادات غذایی است

در موارد زیر:

این رژیم 40 روزه: 80٪ غذای خام: این استراتژی ممکن است دومین گام در تبدیل عادات غذایی به گیاهخواران خام باشد. به وضوح ، بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است در مورد 20 درصد دیگر این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش بسیار مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

رژیم غذایی 40 روزه مواد غذایی خام: 100٪ غذای خام: با این روش ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما مشکل است ، می توانید از دوره های رژیم کوتاهتر یا روشهای 50-50 و 20-20-80 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در مرحله بعد ، منوی غذایی 10 روزه یک رژیم 100٪ خام را مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر سبزیجات خام پیچیده در کاهو ؛ دسرها: پودینگ چیا خام

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ دسر: چیز کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ دنده و سالاد سبزیجات خام ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: دنده سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسرها: پودینگ چیا خام

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز نهم – صبحانه: پانل خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: چیز کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

رژیم خام 15 روزه

رژیم خام 15 روزه

رژیم 15 روزه خام می تواند در مدت زمان کوتاهی تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند ، خواب را تنظیم کند ، سموم را از بدن دفع کرده و باعث کاهش وزن بین 3 تا 6 کیلوگرم شود. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از رایج ترین راهکارهای پاکسازی و کاهش وزن ، رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد مطالعه قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در مدت 21 روز ، می توانید سموم را از بدن دفع کرده ، احساس سبکی و شادی کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. همچنین می توانید این دوره گیاه خواری خام را همانطور که در قسمتهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یک رژیم غذایی نوظهور نیست ، اما در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در دوره ای از این رژیم ، مردم از خوردن غذاهای حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید