رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در حقیقت ، این به معنی مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند وزن خود را کم کرده یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند رژیم غذایی مناسبی برای حفظ سلامت جسم و روح خود داشته باشند.

در حالی که در حال حاضر بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این هدف و اندامی ایده آل را به شما معرفی کنیم.

رژیم غذایی

به طور طبیعی ، افرادی که میزان متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و لاغر نامیده می شوند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند از رژیم غذایی پیروی کنند. اما چه رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

افراد می توانند اهداف رژیم غذایی خود را دنبال کنند بهترین توصیه تغذیه ای مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی سریع برای کاهش وزن آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند ، ضمانت و شخص پس از کاهش وزن است ، اگر نکات مربوط به دوره رژیم غذایی خود را رعایت کرده و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارید ، احتمال بازگشت به وزن خود در بالا بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم و پهلوها توصیه می شود با فرد مورد نظر ورزش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی خوب باید شامل مواد معدنی و معدنی مختلف ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده درست کنید.
  3. در وعده های غذایی از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین برنامه غذایی ، مصرف هر غذایی را که برای بیمار مضر نیست نباید حذف کرد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش روزافزون زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه ببینید و در بخش رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک خود ارسال کنید.

پس از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک شما را آماده کرده و برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مطمئن باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که ارائه کرده اید ، یکی از رژیم های زیر برای شما آماده می شود.

  • رژیم غذایی با منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

چگونه می توان با رژیم چاقی وزن خود را افزایش داد

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند انواع رژیم های کم هزینه و راحت چاقی را با مشورت متخصص تغذیه در وعده های غذایی خود قرار داده و در تناسب اندام و افزایش وزن به آنها کمک کنند.

خوردن م effectivelyثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای رژیم کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از دانه های میوه و آجیل است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانولا معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل ، استفاده از این غذا در میان وعده ها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است که یک موز متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین غذاها در افزایش وزن است که به راحتی در دسترس است. یک تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار موثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی باید کاهش یابد. روزانه غذای کمتری بخورید. ابتدا ، کالری دریافتی خود را تا آنجا که ممکن است کاهش دهید ، و سپس بر میزان کالری تمرکز کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. تنقلات شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذاهای سالم بخورید. خوردن 400 کالری در روز به شما کمک می کند تا سیر بمانید ، بنابراین به هدف کاهش وزن خود نزدیک می شوید. در واقع ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، رضایت بیشتری خواهید داشت ، اما تمایل بیشتری برای خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از سالم ترین و توصیه شده ترین غذاها هستند.
  • هنگام آشپزی به کالری خود نیز توجه کنید. به عنوان مثال ، برخی از تکه های مرغ خوب است تا زمانی که غذایی با کره و پنیر آماده شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. به خاطر داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین ، سعی کنید غذاهایی را که از چربی هایی مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون استفاده می کنند ، در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم این به معنای محرومیت از غذا و پیروی از برنامه های غذایی دقیق نیست. شما با انتخاب عاقلانه غذاها ، از جمله مراقبت از اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، مصرف غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی خود ، سالم خواهید ماند.

رژیم متعادل این شامل همه گروه های غذایی اصلی ، با حجم مناسب در وعده های غذایی است و مواد مغذی ایده آل را برای بدن فراهم می کند.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما اگر از یک رژیم غذایی کامل ، که شامل همه گروه های غذایی و مواد مغذی ناخواسته کم مانند سدیم ، چربی های اشباع و شکر کمتر است پیروی کنید ، یک شیوه زندگی سالم به شما می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای غنی از مواد مغذی و کم کالری مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از پایه های یک برنامه غذایی سالم است و کنترل وعده های غذایی به شما کمک می کند تا سالمتر غذا بخورید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را برای بدن تامین کند. غذاهای گیاهی نیز گرسنگی را به دلیل مقدار زیاد فیبر از بین می برند و میل شدید به خوردن را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، مانند جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و بلغور ، می توانند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهند. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که چاق است برنامه غذایی سالم این ضروری است؛ باید از انواع خاصی از چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس به هر دلیلی نباید مصرف شوند. گردو ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذاها و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. پرهیز از این غذاها می تواند سدیم موجود در وعده های غذایی را محدود کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید