رژیم کاهش وزن شکم – رژیم کاهش وزن


رژیم لاغری شکم
رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

امروزه چربی شکم در اکثر افراد وجود دارد ، چربی دور شکم و باسن نسبتاً طبیعی است و آسیبی به بدن نمی رساند ، اما اگر بیش از حد مجاز باشد ، آسیب های زیادی به بدن وارد می کند. و خطرناک است به

برخی از چربی ها فقط زیر پوست هستند. سایر چربی ها در اعماق قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها قرار دارند و در بین چربی های پوست پنهان شده اند.

این چربی یک چربی احشایی است که باعث سفت شدن چربی شکم و متورم شدن شکم می شود.

طرف اغلب همراه با شکم شروع به چاق شدن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، ما باید دلایل چاقی شکمی را قبل از نیاز به روشهای سریع کاهش وزن شکم بدون ورزش یا ورزش ، یا قرص های شیمیایی مضر و جلوگیری از چاقی بدانیم ، زیرا در هر صورت ، پیشگیری بهتر از درمان است.

رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

غذاهای رژیمی برای کاهش وزن ، البته نباید شما را از هرگونه مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم کند.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن در ناحیه شکم و باسن ، مصرف همه مواد مفید و جایگزینی غذاهای مفید با غذاهای مضر و فرآوری شده کم مصرف است.

سپس غذاها را برای لاغری شکم معرفی و بررسی می کنیم

انواع چربی ها

  • تری گلیسیریدها در خون گردش می کنند.
  • چربی زیر جلدی به عنوان نام در زیر پوست یافت می شود.
  • چربی احشایی که چربی شکمی است و خطرناک است و این چربی در زیر عضلات شکم یافت می شود.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل متعددی دارد ، از جمله موارد زیر:

  • سیگار کشیدن
  • شام دیر وقت
  • غذاهای پر چرب بخورید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • تنقلات زیادی با انرژی زیاد بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • نوشیدنی های گازدار بخورید
  • وعده های غذایی زیاد
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • استرس شدید در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از افراد از چاق بودن ناراحت نیستند و آن را بسیار زیبا می بینند و به خود می گویند من به آنچه می خواهم اهمیت می دهم و مردم برای من ارزش قائل نیستند ، اما این نظریه اشتباه است زیرا چاقی مادامی که خوب است خوب است ” به بدن آسیب برساند ، در غیر این صورت هزینه زیادی خواهد داشت. فقط وزن کم کنید و چاق نشوید.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید بسیار جدی گرفته شود زیرا چربی احشایی که در شکم ظاهر می شود می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی منتقل شده و تهدیدی جدی برای بدن باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم ما را وادار به انجام و عدم انجام آن شامل رژیم غذایی مناسب ، ورزش و تحرک و پایبندی به اصول عملی می کند.

جنسیت همچنین عامل مهمی در لاغری شکم است زیرا در مردان چربی احشایی بیشتری در ناحیه شکم و باسن نسبت به زنان جذب می کند.

ورزش لاغری شکم

انواع مختلفی از تمرینات لاغری شکم وجود دارد که می توانید با انجام روزانه این تمرینات و رعایت رژیم غذایی برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوهنوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما از آنجایی که مردم این روزها به دلیل مشغله زیاد مشغله کمتری دارند ، ما چند تمرین ساده را به شما آموزش می دهیم که در خانه برای کاهش وزن انجام دهید ، که می تواند در هر کجا انجام شود و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

پیاده روی روزانه

اگر برنامه ورزشی خاصی ندارید ، پیاده روی نقطه خوبی برای افراد است. روزانه 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد که در طی آن متابولیسم بهتری حاصل می شود: شکم با گذشت زمان کوچک می شود.

تکیه دادن شکم با تردمیل همان راه رفتن و فقط پیاده روی روزانه 20 تا 30 دقیقه است.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، به مدت 12 هفته دچار کاهش شدید چربی احشایی شدند.

بنابراین ، شما باید پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید عضلات خود را حداکثر کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی سوزی رخ می دهد.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکم ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

صبحانه بخورید تا بدون ورزش سریع وزن کم کنید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم بیشتر باشد ، وزن شما کمتر خواهد بود. ما در حال حاضر با یک ماده مغذی مواجه هستیم که هر سه را می خورد ، یعنی شیر.

صبحانه را با شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم مناسب متابولیسم را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افزایش می دهد.

نوشیدن شیر در طول روز را فراموش نکنید ، حتی اگر می توانید از چای به میان وعده های شیر تغییر دهید ، علاوه بر سلامتی ، کاهش وزن را نیز تجربه خواهید کرد.

لاغری شکم و پهلو با زنجبیل

زنجبیل گیاهی گرم است که از ریشه آن برای نازک شدن شکم استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل کالری محدودی دارد و می توان آن را با غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.

زنجبیل متابولیسم را چند برابر می کند ، می توانید زنجبیل را با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را افزایش دهد. زنجبیل همچنین نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و باعث تورم معده می شود ، بنابراین از خوردن نمک و غذاهای پر نمک در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

غذاهای تند بخورید

خوردن غذاهای تند باعث افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن چربی و کالری بیشتر و کاهش وزن می شود.

گرسنگی نکشید

رژیم غذایی اولیه رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر رژیم غذایی دارید که شما را برای مدت طولانی گرسنه نگه می دارد ، بدن شما فکر می کند گرسنه است ، بنابراین کالری نمی سوزاند و باعث چاقی نمی شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم ها برای سوزاندن چربی ، احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

اغلب توصیه می شود روز را با سرکه سیب برای هضم یکنواخت در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و سطح pH معده را متعادل نگه می دارد ، که می تواند به شما در رسیدن به شکمی صاف کمک کند.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. باید هر روز یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در آب گرم با معده خالی بنوشید.

میوه

تحقیقات نشان داده افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها مانند پنی سیلین ها (ترکیباتی هستند که تولید چربی را متوقف می کنند) هستند.

استرس را کاهش می دهد

استرس ترشح هورمون هایی را در بدن افزایش می دهد که تعادل بدن و عادات غذایی را تغییر داده و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

نعناع

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن نفخ کمک می کند ، که به دلیل عدم هضم مناسب غذا باعث تجمع چربی در شکم می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدای قوی هستند و به ویژه در پردازش و حذف چربی معده مفید هستند.

گودوسر

خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه شما را تا ناهار پر انرژی نگه می دارد و نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه متابولیسم تسریع شده و وزن کاهش می یابد.

کنجد

کنجد دارای طبیعت گرم است و باعث چربی سوزی در ناحیه شکم شده و باعث کاهش وزن می شودبه

دانه های سیاه

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی های شکم و پهلو و لاغری دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

چوب کلید

چوب معطر تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین غذاهای مضر را جایگزین آن کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی استفاده کنید.

میوه خشک شده

آجیل دارای مقدار زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که کلسترول و کاهش وزن را کاهش می دهد.

باید بدانید که همه انواع غذاها برای کاهش وزن شکم نباید چربی روزانه را کاهش دهد زیرا بدن به چربی های حیاتی نیاز دارد.

آجیل خوب و چرب است و مصرف روزانه 28 گرم دانه مانند بادام یا پسته یا فندق و هر آجیل می تواند روند لاغری شکم و باسن را افزایش دهد.

دارچین

دارچین طبیعتی گرم دارد و برای لاغری افراد معتدل مفید است زیرا متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

اب

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتماً قبل از غذا آب سرد بنوشید تا بدن گرمتر شود تا گرم شود. وزن.

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد ، اما به شما احساس سیری می دهد. شما مقدار زیادی آب سرد می نوشید حتی کالری سوزی می کنید. این امر به این دلیل است که آب یخی باید وارد بدن شود تا آن را تا دمای بدن گرم کند ، که به انرژی نیاز دارد. مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث عملکرد کلیه ها به جای کبد می شود ، بنابراین مواد زائد را از بدن خارج می کند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد از کار حذف مواد زائد رهایی یابد ، کبد چربی بدن را می سوزاند و به انرژی تبدیل می کند.

انجام دهید

هل به دلیل داشتن خواص چربی سوزی باعث کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن نیم کیلو چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، یعنی باید 500 بار در هفته کاهش دهید.

نازک شدن موضعی شکم

در حال حاضر تبلیغات زیادی در مورد تجهیزات مختلف کاهش وزن و حتی جراحی هایی مشاهده می کنیم که وعده کاهش سریع وزن بدون ورزش را می دهند ، اما همیشه م effectiveثر نیستند.

لاغری شکم با دستگاه لاغری و یخ

قبل از هر چیز باید بگوییم که لاغری شکم و باسن بدون ورزش و رژیم مناسب امکان پذیر نیست و گاهی خطرناک است.

نازک شدن موضعی شکم با وسایلی مانند نازک شدن شکم یا نازک شدن شکم با وسایل خاصی که به شکم چسبیده و با حرارت زیاد آب و چربی بدن را می سوزاند تا حدی امکان پذیر است. نقطه و با آن داشتن تغذیه کافی ضروری است و تحرک

کرم ها و ژل ها برای باریک شدن شکم نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

جراحی لاغری بیشتر برای افراد دارای اضافه وزن و چاق است.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است و اگر روش های دیگر جواب نداد ، جراحی را انتخاب کنید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن در ناحیه شکم باشد ، اما عواقب ، آسیب ها و خطرات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

جراحی لاغری عمدتا بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن خود را کاهش می دهد.

برخی از جراحی های دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کند.

انواع جراحی های لاغری

بای پس معده Roux-en-Y

حلقه معده (قابل تنظیم)

تزریق چربی

آستین معده

دیدگاهتان را بنویسید