غذاهایی که باعث واکنش هورمونی می شوند – آن لوئیز گیتلمن


انسولین ، گلوکاگون و ایکوزانوئیدها

غذا واقعا م efficientثرترین سیستم تحویل هورمون است. به بیان ساده ، انواع مختلف غذاها بر انواع مختلف هورمون ها ، که پیام رسان های شیمیایی هستند ، تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که اکثر برنامه ها و برنامه های رژیم غذایی من در حدود 40-30-30 کاهش می یابد ، که به 40 درصد کالری از چربی های سالم و ضروری ، 30 درصد کربوهیدرات ها ، کربن با اثر کند و 30 درصد غذاهای بدون پروتئین تبدیل می شود.

کربوهیدرات ها (سیب زمینی شیرین ، سیب زمینی ، نخود فرنگی و کدو تنبل) ترشح هورمون انسولین را تحریک می کند ، که سطح قند خون را کاهش می دهد و به عنوان هورمون ذخیره چربی عمل می کند. پروتئین ها (مرغ ، گوشت گاو ، مرغ ، ماهی ، تمپه و لوبیا) هورمون گلوکاگون را تولید می کنند که سطح قند خون را بالا می برد و چربی های ذخیره را فعال می کند.

چربی ها (دانه های کتان ، تخمه کدو ، دانه های چیا ، دانه های کنف ، روغن ماهی و محصولات گیاهی مانند دانه های توت سیاه و روغن گل گاوزبان) اجزای اساسی هورمون های بافت مانند هستند که به ایکوزانوئیدها معروف هستند. باز هم ، این تعادل ظریف کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها است که سطح این هورمون ها را در بدن تعیین می کند. شروع به باز کردن بسته بندی آنها می کنیم.

ایده من در مورد انسولین

انسولین ، همانطور که بسیاری از شما می دانید ، اساساً هورمون کلیدی است که قند خون را پس از خوردن هر نوع کربوهیدرات کنترل می کند. انسولین به بافت های عضلانی کمک می کند تا از قند خون به عنوان سوخت انرژی استفاده کنند و به دو طریق به ذخیره قند خون اضافی کمک می کند.

اول ، انسولین به ذخیره قند خون در کبد کمک می کند و انرژی را به عنوان گلیکوژن در کبد ذخیره می کند. با این حال ، بدن فقط می تواند مقدار محدودی از گلیکوژن را ذخیره کند. هر مقدار اضافی فراتر از آنچه بدن می تواند ذخیره کند ، دوباره با کمک انسولین به چربی بدن تبدیل می شود. برای افزایش گلوکاگون نسبت به انسولین و در نتیجه دسترسی بهتر بدن به چربی بدن ، بدن شما به نسبت متعادل تری از کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها در هر وعده غذایی نیاز دارد. در کنار رژیم متعادل تر ، ورزش سطح انسولین را نیز کاهش می دهد.

هرگاه مشتری پیدا می کنم که به دنبال دیابت نوع 2 است یا مبتلا به دیابت بزرگسالان است ، مطمئن می شوم که کربوهیدرات مناسب دارد و یک محصول تنظیم کننده انسولین مانند فرمول کاهش وزن حاوی کروم (یک ماده معدنی ضروری که با انسولین کار می کند تا گلوکز را از خون به داخل سلول ها منتقل کند). همچنین حاوی ال کارنیتین است که برای انتقال اسیدهای چرب در هنگام تجزیه چربی ها و ریشه انگور اورگان مورد نیاز است ، که منبع طبیعی بربرین است ، یک ترکیب آلکالوئیدی که به کنترل متابولیسم قند در خون و چربی ها کمک می کند.

گلوکاگون

هورمون پروتئینی گلوکاگون در تقابل با انسولین عمل می کند. گلوکاگون از انسولین ذخیره می کند. این دو هورمون در جریان خون با یکدیگر در تضاد نیستند ، زیرا وقتی سطح انسولین بالا است ، سطح گلوکاگون پایین است و برعکس.

هنگامی که سطح قند خون کاهش می یابد ، لوزالمعده گلوکاگون ترشح می کند. اعتقاد بر این است که هم غذاهای غنی از پروتئین و هم ورزش این روند را القا می کنند. گلوکاگون باعث می شود گلیکوژن قند ذخیره شده به جریان خون منتقل شود تا سطح قند خون بازیابی شود. گلوکاگون علاوه بر آزادسازی گلیکوژن ، چربی را از بافت چربی آزاد می کند. سپس این چربی به عنوان سوخت سوزانده می شود.

نقشهای مختلف انسولین و گلوکاگون چیست؟ انسولین سطح قند خون را کاهش می دهد در حالی که گلوکاگون آن را افزایش می دهد. انسولین چربی را ذخیره می کند و گلوکاگون چربی حاصل از ذخیره را به حرکت در می آورد. انسولین توسط کربوهیدراتها و گلوکاگون با پروتئینها تحریک می شود. این در مورد اطمینان از تولید کافی گلوکاگون است که برای مقابله با انسولین بسیار مهم است. داشتن پروتئین هایی که هضم آنها آسان است بسیار مهم است پروتئین سرم یا پروتئین بدن برای کمک به تثبیت قند خون من خودم یک میان وعده روزانه با چربی مناسب درست می کنم.

ایکوزانوئیدها

همانطور که اکنون می دانیم ، ما به چربی های مناسب در رژیم غذایی خود نیاز داریم تا اسیدهای چرب ضروری که بخشی از ایکوزانوئیدها هستند را تأمین کنیم. ایکوزانوئیدها هورمون های طبیعی هستند که توسط بدن ترشح می شوند و عملکردهای بدن ما را لحظه به لحظه کنترل می کنند.

پروستاگلاندین ها تنها ایکوسانوئیدهایی هستند که افراد در مورد آنها شنیده اند و این به دلیل اهمیت پروستاگلاندین ها در سیستم جنسی مردان است. اما ایکوزانوئیدها نقش بسیار مهمی در زیست شناسی انسان نسبت به آنچه به آنها نسبت داده می شود ، ایفا می کنند. در حقیقت ، برخی مقامات ادعا می کنند که ایکوزانوئیدها تقریباً همه هورمون ها و کلیه عملکردهای بدن را کنترل می کنند. مشخص شده است که آنها تحت تأثیر مواد مغذی جذب شده از غذا قرار می گیرند.

همانطور که قبلاً گفتم ، انواع مناسب چربی ها برای ایکوزانوئیدها ضروری هستند. چربی های سالم ، به ویژه اسیدهای چرب ضروری مانند اسیدهای چرب ضروری موجود در GLA-90 من CLA-1000، و امگا 3 ، مانند موارد موجود در Super-EPA، مواد مورد نیاز برای ساخت ایکوزانوئیدها را تهیه کنید. این چیزی است که من به افرادی که نیاز به افزایش ایکوزانوئیدهای خود دارند پیشنهاد می کنم ، که به بدن کمک می کند عروق خونی را گسترش دهد ، لخته شدن خون را کند کند ، برونشیول ها را گسترش دهد ، تکثیر سلولی کند شده و ایمنی را تقویت کند.

ایکوزانوئیدها همچنین با التهاب ، کاهش کلسترول ، کاهش درد ، تحریک هورمون های غدد درون ریز ، کاهش تری گلیسیرید و مبارزه با افسردگی مبارزه می کنند. به GLA-90، من توصیه می کنم 2 ژل ملایم دو بار در روز در طول غذا مصرف کنید. به CLA-1000سه بار در روز ژل ملایم مصرف کنید. و برای Super-EPA، توصیه می کنم دوبار در روز ژل نرم مصرف کنید.

در مجموع ، غذا را م efficientثرترین سیستم تحویل تعادل هورمونی در نظر بگیرید. ما دیگر برای کالری غذا نمی خوریم ، بلکه برای هورمون های خود غذا می خوریم. برای سلامتی شما!



دیدگاهتان را بنویسید