مقاومت به انسولین: ریزش مو و رژیم غذایی


اهمیت رژیم غذایی برای مبارزه با ریزش مو مقاوم به انسولین را دریابید

در این مقاله ، ما اهمیت رژیم غذایی و مقاومت به انسولین را مورد بحث قرار می دهیم:

  • اهمیت رژیم غذایی برای مبارزه با ریزش مو مقاوم به انسولین را دریابید
  • ریزش مو و بارهای قند خون
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود
  • دی هیدروتستوسترون (DHT)
  • سندرم متابولیک و شرایط پزشکی
  • اهمیت رژیم غذایی بر مقاومت به انسولین
  • چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند
  • چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند
  • مقاومت به انسولین چیست؟
  • عدم تشخیص انسولین باعث ایجاد دیابت نوع 2 می شود
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو
  • نکاتی در مورد انسولین ، SHBG و DHT برای کاهش مصرف روزانه قند خون v
  • از رژیم غذایی مناسب با نوع بدن خود استفاده کنید

تقویم برای توضیح مقاومت به انسولینانسولین یک هورمون حیاتی است که بدن از آن برای تنظیم سطح قند خون استفاده می کند. سطح قند خون می تواند بر انواع سیستم های بدن از جمله نحوه ذخیره چربی بدن ، سلامت قلب و توانایی رشد مو تأثیر بگذارد.

مطالعه ای در مجله اروپایی خطر قلب و عروق نشان داد که بین مقاومت به انسولین در زنان و آلوپسی آندروژنیک (AGA) یا طاسی الگوی زنانه ارتباط وجود دارد.

ریزش مو و بارهای قند خون

تحقیقات همچنان نشان می دهد که غذاهای فرآوری شده به دلیل دارا بودن بار قند خون بالا ، باعث ریزش مو می شوند. آشپزی با مقدار قند خون بالا باعث افزایش سطح قند خون بعد از غذا می شود. تحقیقات دیگر نشان می دهد که طاسی مردانه با مقاومت به انسولین ارتباط دارد. آنها حتی ادعا می کنند که طاسی می تواند مقاومت بصری را در برابر انسولین تشخیص دهد.

مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود

احتمالاً در مورد طاسی الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک) شنیده اید ، که شرایطی است که بسیاری از افراد (مردان و زنان) با آن روبرو هستند. برخی آن را در سنین زودتر از دیگران تجربه می کنند.

به طور سنتی ، تصور می شد طاسی مردانه با ژنتیک مرتبط است. از خط خون عبور کرد اخیراً آزمایشاتی بین ریزش مو ، مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک کشف شده است.

دی هیدروتستوسترون (DHT)

مطالعات اخیر (به عنوان مثال ، این و آن) نشان می دهد که سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین را می توان با شروع زودهنگام طاسی مردانه پیش بینی کرد. به نظر می رسد که این دو بیماری مرتبط هستند و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

دی هیدروتستوسترون (DHT) یک هورمون مردانه است. وقتی فردی از طاسی مردانه رنج می برد ، به نظر می رسد که DHT به فولیکول های مو متصل می شود. هنگامی که این امر برای مدت زمان طولانی اتفاق می افتد ، اندازه فولیکول های مو را کاهش می دهد ، حتی تا حدی که از کار می افتند. این روند همچنین رشد موهای جدید را متوقف می کند.

سندرم متابولیک و شرایط پزشکی

سندروم متابولیک به طور فزاینده ای بر جمعیت تأثیر می گذارد زیرا ما بیشتر به غذاهای فرآوری شده و رژیم های غذایی کمتر سالم وابسته ایم.

در زیر لیستی از شرایط پزشکی مربوط به سندرم متابولیک آمده است:

  • قند خون بالا (قند خون بالا)
  • افزایش تری گلیسیرید سرم
  • فشار خون بالا (فشار خون بالا)
  • HDL پایین (کلسترول “خوب”)
  • چاقی

درمان مقاومت به انسولین با تطبیق رژیم غذایی شما

اهمیت رژیم غذایی بر مقاومت به انسولین

رژیم غذایی شما و غذاهایی که می خورید بر سه فاکتور تاثیر گذار بر طاسی مردان تأثیر می گذارد: انسولین ، سندرم متابولیک و DHT. برخی از غذاهایی که می خورید سطح انسولین را افزایش می دهند. این واکنش ها همچنین میزان DHT را در سیستم شما افزایش می دهد. غذاهایی که سطح انسولین را افزایش می دهند نیز می توانند باعث سندرم متابولیک شوند.

چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند.

آیا تا به حال در مورد مفهوم “چربی خوب” چیزی شنیده اید؟ امگا 3 و 6 اسیدهای چرب و اشباع نشده مناسب شما هستند. علاوه بر این ، با خوردن اسید لینولئیک و لینولئیک ، می توانید سطح HDL را افزایش دهید. جالب اینجاست که این چربی ها همچنین مهار کننده های 5-آلفا ردوکتاز هستند. 5-آلفا ردوکتاز چیزی است که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند. DHT باعث ریزش مو می شود.

بنابراین ، سطوح پایین HDL رژیم غذایی ممکن است منجر به 5-آلفا ردوکتاز بیشتر شود ، که ممکن است منجر به DHT بالاتر شود. این به نوبه خود می تواند منجر به ریزش بیشتر مو شود

اسید لینولئیک مزدوج (CLA) یا اسید چرب به نام لینولئیک اسید را می توان در لبنیات ، گوشت گاو و کره یافت. (من لبنیات نمی خورم ، احساس وحشتناکی به من دست می دهد) ما باید آنها را از طریق رژیم غذایی خود جذب کنیم زیرا بدن نمی تواند این اسیدهای چرب را جذب کند.

کره ، گوشت گاو ، گوشت قرمز ، چربی و غیره آنها باعث ایجاد ترس در ذهن بسیاری از افراد برای افزایش وزن ، حملات قلبی و غیره می شوند. با این حال ، واقعیت این است که چربی های سالم برای شما عالی هستندبه

چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند.

این تصور غلط است که چربی های سالم شما را چاق می کند. چربی ها برای سوزاندن چربی ، عضله سازی ، استخوان سازی ، مبارزه با سرطان و موارد دیگر بسیار مفید هستند. در سال های اخیر تعداد چربی های سالم را که می خورم افزایش داده ام. صادقانه بگویم ، من می توانم بگویم که وزن من هرگز به این اندازه ثابت نبوده است. به خاطر داشته باشید که من رژیم نمی گیرم یا کالری نمی شمارم. در واقع ، من بیشتر از همیشه کالری مصرف می کنم!

برای سالم ماندن ، بدن انسان به سه نوع چربی نیاز دارد. اسیدهای چرب امگا 3 اشباع نشده (بله !!) و چربی های غیر اشباع امگا 6. همه این چربی ها دارای کارهای مختلفی هستند ، از هضم گرفته تا عملکرد مغز. (ماهی ، گوشت ، دانه ، آجیل)

مانند همه چیز ، کیفیت مهم است. به خصوص هنگامی که ما محصولات حیوانی مصرف می کنیم و فقط حیوانات تغذیه شده با علف را می خوریم.

مقاومت به انسولین چیست؟

اصطلاح “مقاومت به انسولین” به طور فزاینده ای از نظر سلامت مورد بحث قرار می گیرد. این یک بیماری است که در آن سلول های بدن دیگر آنطور که باید به انسولین پاسخ نمی دهند.

بدن شما از انسولین برای حفظ سطح قند خون در محدوده طبیعی استفاده می کند. هنگامی که شما قندها یا کربوهیدرات ها را مصرف می کنید ، در بدن به گلوکز تبدیل می شوند. در پاسخ ، بدن انسولین مورد نیاز برای تزریق گلوکز را در هر سلول بدن ترشح می کند.

عدم تشخیص انسولین باعث ایجاد دیابت نوع 2 می شود.

هنگامی که بدن در برابر انسولین مقاوم می شود (مقاومت به انسولین) ، سلول ها قادر به دریافت گلوکز مورد نیاز برای دریافت انرژی نیستند. و به جای توزیع بین سلول ها ، انسولین در خون باقی می ماند ، در سطوح بسیار بالا. بدن به طور طبیعی انسولین بیشتری را در پاسخ به سطح بالای قند خون ترشح می کند و یک چرخه را شروع می کند. این چرخه بدون تشخیص ، منجر به دیابت نوع II می شود.

مقاومت به انسولین و ریزش مو

موهای ما با تغییر قند خون مشکل دارند. علاوه بر این ، نمی تواند با بالا و پایین های مداوم کنار بیاید ، که می تواند چرخه رشد را مختل کند. به همین دلیل ، مقاومت به انسولین احتمالاً باعث ریزش مو می شود. مو یکی از اولین مناطقی است که متوجه می شوید بدن از چیزی رنج می برد.

فرهنگ های ابتدایی به این نوع غذاها که باعث این بالا و پایین ها می شود دسترسی نداشتند. به عنوان مثال ، رژیم اینوئیت عمدتا از چربی و ماهی تشکیل شده است. بدیهی است که آنها از این تغییرات رنج نمی برند.

هورمون های بدن انسان با یکدیگر تعامل دارند. هنگامی که برخی هورمون ها تغییر می کنند (افزایش یا کاهش) ، سایر هورمون ها تحت تأثیر قرار می گیرند. علاوه بر این ، ممکن است در پاسخ تغییر کنند.

تا دیر نشده تست کنید

همانطور که می بینید ، ارتباط بین طاسی زودرس الگوی مردانه و مقاومت به انسولین می تواند منجر به بیماری جدی تری مانند دیابت شود. بنابراین ، افراد مبتلا به طاسی زودرس الگوی مردانه باید از نظر دیابت نوع II و مقاومت به انسولین در معاینات دوره ای سلامت مورد آزمایش قرار گیرند.

انسولین ، SHBG و DHT

مردان و زنانی که از ریزش مو رنج می برند ، سطح پایینی از گلوبولین اتصال دهنده هورمون جنسی (SHBG) دارند. بین انسولین و SHBG همبستگی وجود دارد که وقتی سطح انسولین بالا است ، سطح SHBG پایین است.

هنگامی که سطح SHBG بالا است ، سطح DHT معمولاً پایین است زیرا SHBG به DHT متصل می شود. این مانع از اتصال DHT به گیرنده های آندروژن می شود. این واکنش ها باعث می شود DHT کمتری به فولیکول های مو متصل شود و باعث ریزش مو شود.

نکاتی برای کاهش مصرف روزانه قند خون

علاوه بر این ، از شاخص قند خون برای شمارش مصرف کربوهیدرات در هر وعده استفاده می شود. علاوه بر این ، غذاهای فرآوری شده با بار قند خون بالا فاقد آنزیم هستند. آنها همچنین عامل اصلی بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو هستند.

همچنین ، برای حفظ سلامت بدن ، ثبات ذهن و انرژی بالا ، غذاها (و نوشیدنی ها) را با بار دستگاه گوارش کم مصرف کنید. بدنبال غذاهای طبیعی کامل ، چربی های سالم ، گوشت ، ماهی ، سبزیجات ، آجیل ، آبگوشت استخوان و موارد دیگر باشید.

از رژیم غذایی مناسب با نوع بدن خود استفاده کنید

در نهایت ، همچنین به یاد داشته باشید که غذاهایی را انتخاب کنید که برای نوع بدن شما مناسب است ، زیرا همه ما متفاوت هستیم و بدن ما به چیزهای متفاوتی نیاز دارد.

تلاش خود را برای کاهش میزان GI در رژیم غذایی خود هر روز ادامه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای کمک به تعیین میزان GI در یک غذای خاص ، به آدرس زیر مراجعه کنید: www.glycemicindex.com

اگر می خواهید 55 علت ریزش مو را بخوانید ، لطفاً این پیوند را بررسی کنید.

یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت مطلوب و شیوه زندگی جامع ، اینجا کلیک کنید.



دیدگاهتان را بنویسید