همین حالا این 5 میوه و سبزیجات غیر معمول را امتحان کنید.


پاداشی از محصولات غیر معمول ، رنگارنگ و خوشمزه ، فراتر از موز ، نخود فرنگی و هویج معمول ، در انتظار شماست. در اینجا پنج میوه و سبزیجات عجیب و غریب کمتر برای سفرهای آشپزی کمتر سفر شده است.

تخمین زده می شود که 50،000 گونه گیاهان خوراکی از سیب گرفته تا کدو سبز در این سیاره بزرگ و زیبا وجود دارد. با این حال ، تنها چند صد گونه 40 درصد از مصرفی ما را تشکیل می دهند. (1) این بدان معناست که ممکن است یک میوه واقعی از میوه ها و سبزیجات زیبا در رژیم غذایی خود از دست بدهید ، هر کدام رنگ ، طعم ، بافت و عطر خاص خود را دارند. ناگفته نماند که مشخصات تغذیه ای سلامتی نیز بسیار زیاد است. یک لقمه از این میوه ها و سبزیجات کمتر معمول بخورید تا ویژگی سبک غذایی سالم و خوشمزه خود را گسترش دهید.

من این گریپ فروت را از باغ خود برداشتم. در اینجا نحوه طبخ با گریپ فروت را بیاموزید.

گریپ فروت

در نگاه اول ، ممکن است گمان کنید که گریپ فروت در واقع یک گریپ فروت بزرگ است. در واقع ، ارتباط نزدیکی با هم دارد. گریپ فروت (حداکثر میزان مرکبات یا Citrus grandis) بزرگترین مرکبات و یکی از گونه های اصلی مرکبات است که بومی چین و آسیای جنوب شرقی است. شما همچنین می توانید آن را در ایالات متحده پرورش دهید – من در حال حاضر یک گریپ فروت در باغ خود دارم. رنگ گریپ فروت مانند گریپ فروت می تواند از سبز ، صورتی یا زرد متغیر باشد ، اما بر خلاف پسرعموهای آنها ، آنها می توانند به اندازه یک سالن بولینگ کوچک رشد کنند. وقتی صحبت از مقایسه مزه ها می شود ، گریپ فروت طعم های مختلفی دارد ، از شیرین تا تلخ تا تند و ترش ، این میوه را در آشپزخانه به طرز شگفت انگیزی همه کاره می کند. گریپ فروت به عنوان نمادی از رونق سال نو قمری چین در نظر گرفته می شود و به راحتی می توان فهمید چرا وقتی در پوست معطر و غشای ضخیم آن حفر می کنید ، گنجینه ای از میوه های تازه و نگین مانند کشف می شود.

گریپ فروت را می توان درست مانند گریپ فروت میل کرد.

مصرف گریپ فروت دارای مزایای تغذیه ای زیادی است ، زیرا آنها منبع عالی ویتامین C ، پتاسیم ، فیبر و لیمونن هستند ، یک ماده شیمیایی شیمیایی با اثرات آنتی اکسیدانی. مرکبات ، مانند گریپ فروت ، برای سلامت قلب ، استخوان ها و مغز و همچنین محافظت در برابر سرطان مفید هستند. (2)

گریپ فروت به دلیل طعم و بافت منحصر به فرد خود در آشپزخانه بسیار متنوع است. آنها به خوبی با گیاهانی مانند نعناع ، گشنیز و ریحان ترکیب می شوند. میوه ها مانند آناناس ، نارگیل و انبه ؛ و سبزیجات بهاره ، از جمله هویج ، تربچه و پیاز. گرما می تواند گریپ فروت را تلخ کند ، اما می توانید در پایان پخت این میوه را به غذاهای داغ اضافه کنید. گریپ فروت را در دستور العمل هایی که معمولاً لیمو یا مرکبات سفارش می دهند ، مانند ماکارونی ، سبزیجات بو داده و سالاد ، امتحان کنید. در اینجا درباره استفاده از گریپ فروت بیشتر بدانید.

جک فروت

جک فروت

میوه جک فروت یک میوه اصلی و اصلی است که بومی جنوب و جنوب شرقی آسیا است. جک فروت (Artocarpus heterophyllus) متعلق به خانواده توت است. میوه روی نسبت عظیمی روی درختان تا 80 کیلو رشد می کند. هنگام رسیدن شیرین است ، بنابراین اغلب در مربا ، آب میوه و دسر استفاده می شود. اما میوه داغ منحصر به فرد است زیرا وقتی میوه نرسیده استفاده وسیع تری دارد. سپس بافت تیز و جویدنی و رنگ قرمز شبیه به گوشت کشیده می دهد. وقتی آجیل در سس های خوشمزه ترشی می شود ، می تواند جایگزین گوشت باشد. میوه وحشی منبع خوبی از فیبر ، ویتامین A و C ، ریبوفلاوین و مواد معدنی مانند منیزیم ، پتاسیم و مس است. این میوه همچنین سرشار از مواد شیمیایی گیاهی از جمله کاروتنوئیدها است که با محافظت در برابر سرطان ، سلامت قلب و کاهش خطر مشکلات چشمی مرتبط با سن ارتباط دارد. (3)

لوبیای سیاه Jackfruit و Quinoa Tacos

آجیل ها را می توانید در بازارهای تخصصی آسیا پیدا کنید و آجیل رسیده معمولاً در کنسرو موجود است. از میوه های شیرین که به عنوان دسر یا نان تست شیرین شده اند لذت ببرید. سعی کنید آجیل را در سس های خوش طعم مانند کاری ، کبابی یا گوجه فرنگی بجوشانید.

به سادگی این آجیل های آهسته سوز را با غلات کامل بخارپز به عنوان جایگزین بدون گوشت سرو کنید. در مورد استفاده از jackfruit در اینجا بیشتر بدانید.

ریشه کرفس برای فروش در بازار کشاورزان پاسادنا من.

ریشه کرفس

همچنین ممکن است ریشه کرفس کرکی و تغذیه شده آن به عنوان کرفس شناخته نشود ، اما این سبزی خوشمزه و سالم دارای طعم و طعم مغذی است. ریشه کرفس (Apium graveolens var. Rapaceum) از خانواده جعفری به همراه کرفس است ، اما بیشتر به دلیل ریشه زیرزمینی آن رشد می کند تا ساقه. زیر پوست خشن آن ، گوشت سفید تردی پیدا می کنید که وقتی در انواع غذاها استفاده می شود خوشمزه است. علاوه بر این ، ریشه مقدار زیادی مواد مغذی مانند فیبر ، ویتامین C ، B6 و K ، فسفر ، منگنز و پتاسیم است. این مواد مغذی ریشه را برای فشار خون و سلامت استخوان ها ، قلب و خون مطلوب می کند.

از ریشه خام کرفس رنده شده در سالاد یا سبزی تازه آغشته به حمص لذت ببرید و آن را در سوپ بپزید و پوره کنید ، آن را به عنوان چاشنی خرد کرده یا تفت دهید ، یا آن را در گراتناتور یا چیپس سبزیجات پخته شده با روغن زیتون و چاشنی ها خرد کنید. در مورد استفاده از ریشه کرفس در اینجا بیشتر بدانید.

میوه اژدهای رنگارنگ برای فروش در هاوایی.

میوه اژدها

در حالی که این گیاه خاردار با پوست فوکسی روشن و فلس و شاخ های سبز رنگ ممکن است شبیه اژدها باشد ، میوه آن بسیار شیرین و لطیف است. همچنین به عنوان پیتایا ، میوه اژدها شناخته می شود (هیلوسرو) متولد کاکتوس در حال صعود این میوه در اصل از مناطق خشک قاره آمریکا است و در مناطق گرم جهان از جمله آسیای جنوب شرقی ، مکزیک و کارائیب رشد می کند. من می توانم آن را به صورت محلی در بازارهای کشاورزان کالیفرنیای جنوبی خود بیابم و یکی را در باغ خود پرورش می دهم. میوه اژدها سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی (به لطف رنگ های زنده میوه) و همچنین ویتامین C و فیبر است. یکی از فواید این مواد مغذی کاهش خطر بیماری های قلبی است. حتی دانه ها حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند که می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.

اسموتی میوه اژدهای قرمز

برای لذت بردن از میوه اژدها ، آن را به نصف ببندید و گوشت سفید لطیفی را که با دانه های سیاه خوراکی پاشیده شده است کشف کنید. فقط آن را با یک قاشق بیرون بیاورید و بخورید. همچنین می توانید میوه ها را در یک بشقاب میوه گرمسیری ، روی یک کاسه گرانول ، در یک سالاد سبز عمیق یا در مخلوط کن به صورت حلقه برش دهید تا به شکلاتی تبدیل شود. در مورد استفاده از میوه اژدها در اینجا بیشتر بدانید.

خرمالوی زیبا برای فروش در بازار کشاورزان پاسادنا.

خرمالو

برداشت خرمالو در هنگام غروب آفتاب به درستی در پاییز انجام می شود ، زمانی که برگ درختان پاییزی دارای سایه زنگ زده یکسانی است. این میوه های بسیار شیرین و خوش طعم خوشمزه هستند و به صورت تازه و همچنین در آشپزخانه سرو می شوند. اگرچه صدها نوع خرمالو وجود دارد ، خرمالوی ژاپنی (دیوسپیروس خاکی) چیزی است که ما معمولاً در این کشور می بینیم: هاچیای بلوط شکل رایج ترین این گونه است. مانند بسیاری از خرمالوها ، این گونه قابض است ، بنابراین قبل از خوردن آن باید به طور کامل در یک گوشت بسیار نرم رسیده شود. خرمالوی فویو بدون قابض به شکل گوجه فرنگی کاملاً متفاوت است ، زیرا وقتی ترد و سفت شود می توان آن را خورد. خرمالو سرشار از بتاکاروتن ، منگنز ، فیبر و تانن است که ترکیبات گیاهی مربوط به کاهش سطح کلسترول خون هستند. تحقیقات اولیه همچنین نشان داده است که خرمالو می تواند یک اثر محافظتی در برابر خطر سرطان تیروئید ایجاد کند.

سالاد لوبیا خرمالو سفید مدیترانه ای

خرمالو را می توان به عنوان میوه کامل تازه و فصلی میل کرد ، اما می توانید آن را به غذاهای پخته مانند نان ، کیک و مافین اضافه کنید ، یا به صورت بلغور جو دوسر ، یک کاسه ماست سویا یا یک سالاد دلپذیر خرد کنید. در مورد استفاده از خرمالو در اینجا بیشتر بدانید. در این ویدئوی دستور العمل اینجا من را در حال طبخ با خرمالو ببینید.

برای برخی از دستور العمل های مورد علاقه من که از این میوه ها استفاده می کنند ، موارد زیر را بررسی کنید:

تاکوی کینوا لوبیا سیاه Jackfruit
سالاد برنج قهوه ای خاکی خاکی
کیک ادویه جو دوسر خرمالو

منابع:

  1. غذاهای اساسی: مردم چه می خورند؟ قابل دسترسی در: http://www.fao.org/3/u8480e/u8480e07.htm
  2. مزایای تغذیه ای و سلامتی مرکبات. قابل دسترسی در: http://www.fao.org/3/x2650T/x2650t03.htm
  3. مزایای تغذیه ای و سلامتی alacera. Int J Food Sci 2019. دسترسی به آدرس: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6339770/

دیدگاهتان را بنویسید