واقعا مهم ترین وعده غذایی در روز چیست؟


همه ما شنیده ایم که صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است. از شروع سوخت و ساز بدن گرفته تا سوخت رسانی به بدن با مواد مغذی کلیدی، اولین وعده غذایی در روز مطمئناً یکی از فواید سلامتی جدی است.

اما آیا واقعاً صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است یا تمرکز بر سایر جنبه های رژیم غذایی ضروری تر است؟ برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

آیا یک وعده غذایی مهمتر از دیگری است؟

خوردن صبحانه با فواید زیادی برای سلامتی مرتبط است، از کمک به جلوگیری از کمبود مواد مغذی گرفته تا حمایت از وزن سالم. در حقیقت، داده ها را نشان می دهد مصرف همیشگی صبحانه با دریافت بیشتر ریزمغذی‌ها به ویژه فولات، کلسیم، آهن، فسفر و ویتامین‌های A، B1، B2، B3، C و D مرتبط است.

بعلاوه، افرادی که صبحانه نمی‌خورند، در مقایسه با ناهار، شام و میان‌وعده‌ها، کالری، کربوهیدرات، چربی کل و اشباع شده و قندهای افزوده بیشتری مصرف می‌کنند. کسانی که صبحانه می خورند.

اما صرف یک صبحانه قدیمی برای کمک به سلامتی شما کافی نیست. با این حال، خوردن یک صبحانه با کیفیت بالا و غنی از مواد مغذی با فواید سلامتی بسیاری مرتبط است!

به طور کلی، صبحانه یک وعده غذایی مهم است که باید در رژیم غذایی خود گنجانده شود – اما ناهار و شام را فراموش نکنید. خوردن صبحانه و سپس گرسنگی کشیدن تا پایان روز می تواند منجر به کمبود مواد مغذی، افزایش وزن و کاهش سطح انرژی شود. درعوض، روی گنجاندن وعده های غذایی سالم، متعادل و پایدار در طول روز تمرکز کنید. این یک مرحله کلیدی است که هنگام حمایت از سلامت کلی باید دنبال شود.

چرا وعده های غذایی متعادل در طول روز کلیدی است؟

خوردن وعده های غذایی متعادل در طول روز نقش های مهمی در بدن ما ایفا می کند. بنابراین، چه چیزی باید بخورید؟ برای حمایت از سلامت کلی، غذاهای غنی از مواد مغذی که حاوی پروتئین های بدون چربی، چربی های سالم و کربوهیدرات های پیچیده با کیفیت بالا هستند را در اولویت قرار دهید.

غذا خوردن وعده های غذایی متعادل در طول روز با نتایجی از جمله s مرتبط استانرژی مصرف شده، بقند خون متعادل، iافزایش سیری، rهوس های تحصیلی، و ببعد از تمرکز و بهره وری

۴ نکته برای استفاده حداکثری از هر وعده غذایی

خوردن وعده های غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی برای داشتن یک سبک زندگی سالم ضروری است. و در حالی که راه‌های زیادی برای استفاده حداکثری از هر وعده غذایی وجود دارد، در اینجا چهار نکته امتحان شده و واقعی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند بیشترین بهره را از غذاهایتان ببرید.

شماره ۱ وعده های غذایی خود را غنی از پروتئین نگه دارید

پروتئین می تواند به ظرف شما این را بدهد سیری عاملی است که باید از آن میان وعده های بی فکر در روز بعد اجتناب کنید. از پر کردن نان تست یا بلغور جو دوسر با تخم مرغ گرفته تا اضافه کردن چند قطعه مرغ به سالاد، دادن مقداری پروتئین رضایت بخش به وعده غذایی شما می تواند شما را بسیار دور کند.

# ۲ کربوهیدرات های پیچیده را در مقابل انتخاب کنید. کربوهیدرات های ساده

کربوهیدرات های ساده مانند نان سفید، آب نبات و برنج سفید ممکن است به دلیل کمبود فیبر و پروتئین در ترکیبات، قند خون شما را افزایش دهند. اما خبر خوب این است که همه کربوهیدرات ها برابر نیستند! انتخاب‌های پیچیده‌ای مانند نان سبوس‌دار و کینوآ یک افزودنی رضایت‌بخش و غنی از مواد مغذی به وعده‌های غذایی است.

مرتبط: سالم ترین انواع کربوهیدرات بر اساس یک RD

# ۳ مقداری رنگ به بشقاب خود اضافه کنید

گنجاندن انواع میوه ها و سبزیجات به بدن شما با ویتامین ها و مواد معدنی مهمی کمک می کند که به تولید انرژی کمک می کند. رنگ های مختلف حاوی مواد مغذی مختلفی هستند، بنابراین هدف خود را “خوردن رنگین کمان” قرار دهید. با انجام این کار، زمانی که محصول بیشتری بخورید، مقدار زیادی فیبر در ظرف کم کالری دریافت خواهید کرد!

شماره ۴ دندان شیرین خود را به طور طبیعی ارضا کنید

دسرهای شیرین را کنار بگذارید و میوه های تازه را انتخاب کنید تا شیرینی تان را راضی کند. خوراکی‌های قندی می‌توانند باعث افزایش قند خون و سقوط بعدی در آینده شوند. از سوی دیگر، میوه ها فاقد قند افزوده هستند و بسیاری از انواع آن منبع فیبر هستند.

به چند ایده نیاز دارید؟ خرماهای پر شده با کره بادام یا انبه خشک شده با پاشیدن فلفل چیلی، انتخاب های مفرح و خوشمزه ای هستند که پر از میوه هستند و درست کردنشان آسان است.

اهمیت وعده های غذایی متعادل در طول روز

مطمئناً خوردن صبحانه برای سلامت کلی شما بسیار مهم است. اما وسواس در خوردن صبحانه “عالی” و سپس خوردن کالری های خالی برای ناهار و شام، در دراز مدت به بدن شما کمک نمی کند. در عوض، روی خوردن وعده های غذایی متعادل در طول روز تمرکز کنید. این کار بدن شما را با مواد مغذی مورد نیاز در طول روز تامین می کند.

بعلاوه، بدن شما با ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی برای کمک به حمایت از سطوح انرژی، سلامت ایمنی و تعداد زیادی از عوامل مثبت دیگر تامین می شود. در آشپزخانه خلاق باشید و آن را سرگرم کننده کنید!

آیا می خواهید به دستور العمل های خوشمزه با غذاهایی که دوست دارید بخورید دسترسی داشته باشید؟ ثبت نام برای FitOn PRO و ببینید که چگونه تغذیه سالم می تواند سرگرم کننده باشد!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر