کاهش علاقه به ریاضیات مربوط به تحصیلات است دلایل تمایل به آزمایش درآمد است


فیضی بیان کرد: کاهش علاقه به درس ریاضی یکی از دغدغه های آموزش و پرورش است زیرا رشد کشور در گرو علوم پایه است. متأسفانه از یک طرف تقاضای دانش آموزان برای تحصیل در رشته تجربی به شدت افزایش یافته و از طرف دیگر تقاضای دانش آموزان برای تحصیل در رشته ریاضی و سایر رشته ها کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با حضور رئیس دانشگاه گیلان با محوریت بررسی مشکلات تحصیلی دانش آموزان و دانش آموزان و افت عملکرد تحصیلی پس از آموزش مجازی جلسه ای در خصوص مسائل آموزشی برگزار کرد. دلایل عدم پذیرش رشته های ریاضی و مهندسی

در این جلسه مدیر آموزش همگانی استان ضمن بیان معایب و دغدغه های بخش، بر رفع مشکلات با همکاری نهادهای تخصصی مرتبط از جمله دانشگاه تاکید کرد: اینگونه جلسات بسیار کمک کننده است. مزایای آموزش.

محمد فیضی افزود: کاهش علاقه به درس ریاضی یکی از دغدغه های آموزش و پرورش است. زیرا رشد کشور در گرو علوم پایه است. متأسفانه از یک سو شاهد افزایش شدید تقاضای دانش آموزان برای تحصیل در رشته تجربی هستیم و از سوی دیگر با کاهش تقاضای دانش آموزان برای تحصیل در رشته های ریاضی و سایر رشته ها باید تدابیری اندیشیده شود. معرفی ظرفیت رشته های مختلف

وی گفت: یکی از دلایل اجتماعی ترجیح رشته تجربی بر سایر رشته ها از جمله ریاضی، ممکن است مشکلات درآمدی آن باشد که به اندازه رشته تجربی سودآور نیست و کمتر در دامن زدن به این مشکل موثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر نیاز به نیروی انسانی ماهر و آشنا به ریاضی خاطرنشان کرد: ریاضی تمرین ذهن است که آن را رشد می دهد. باید نیروهای ماهر در این زمینه شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: معلم باید صاحب دانش و مهارت باشد. دانش و روش انتقال آن بسیار مهم است. من معتقدم همه چیز باید از دبستان شروع شود تا دانش آموزان برای مقاطع تحصیلی بالاتر انگیزه ایجاد کنند.

فیضی همچنین از بحث تسهیل ارتباط دانشگاه و آموزش و پرورش در قالب یک چارچوب سیستماتیک استقبال می کنیم، فیضی افزود: باید در این زمینه همسویی مناسبی صورت گیرد. استفاده از امکانات دانشگاه در قالب برنامه های هدفمند مانند تورهای تحصیلی برای معرفی دانشگاه و ایجاد الهام و بازدید دانشجویان از محیط دانشگاه از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود تا در هنگام انتخاب رشته برای دانشجویان، گیلان دانشگاه یکی از مطرح ترین دانشگاه های کشور برای انتخاب است که این روش می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.

وی از حضور و حضور دانشگاه در عرصه آموزشی قدردانی کرد و ادامه داد: حضور اساتید به نمایندگی از دانشگاه در کلاس های درس و گفتگو با دانشجویان امری پسندیده در این زمینه است. اما باید سازوکارهای خود را برای حفظ حرمت و کرامت اساتید محاسبه و ارائه کند.

فیضی خطاب به مسئولان دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه امروز محصول آموزش دیروز است. اگر بخشی از ثروت خود را در آموزش سرمایه گذاری کنید، نتایج و مزایای آن به دانشگاه می رسد. تبادلات دانشگاهی و آموزشی منجر به نتایج بهتری برای فرزندان کشور ما خواهد شد.

وی همچنین به ظرفیت دانشکده های کشاورزی استان اشاره کرد و خواستار همکاری در این بخش برای رفع نواقص و ارتقای کیفیت آموزشی و تجهیزات فنی شد.

در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه گیلان ضمن بیان دغدغه های خود در خصوص مشکلات آموزشی این دانشگاه، خواستار ارتباط و همکاری بیشتر دانشگاه با آموزش و پرورش شد و گفت: متاسفانه شاهد افت عملکرد تحصیلی بوده ام. در برخی از رشته ها از جمله ریاضی در ورودی دانشگاه ما علوم پایه هستیم که مشکلات جدی ایجاد می کنیم و در سال های آینده هم همینطور خواهد بود و اگر حل نشود لطمات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.مهندسی بخش.لذا این جلسه برای حل همفکری و هماهنگی بین بخشی برگزار شد.

فرید نجفی دسترسی آسان دانشگاه به مدارس و تعامل علمی دو سویه معلم، دانشجو و استاد را خواستار شد و خاطرنشان کرد: این مهم موجب پیشبرد بسیاری از فعالیت ها خواهد شد.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت پژوهشگاه تعلیم و تربیت برای فرصت های یادگیری تاکید کرد و ادامه داد: تمهیدات لازم از سوی دانشگاه گیلان برای گسترش همکاری ها با آموزش و پرورش در حال انجام است.

به اشتراک بگذارید