یک خطای بسیار جدی بین کشیشان و مردم ایجاد شده است


شفقنا، رئیس اسبق حوزه های علمیه و مدارس علمیه خارج از کشور، حجت الاسلام و المسلمین نوراللهیان معتقد است: امروز اگر روحانیون در جمع مردم نشستند و به بحث ها و درد دل های مردم گوش دادند و به سراغ مردم رفتند خانه ها، رابطه. قلب ایجاد می شد و امروز این رابطه تبدیل به رابطه ای شده است که با مراجعه کنندگان بر سر سفره می نشیند و اگر تغییر نمی کرد محبوبیت کشیش ها تا این حد کاهش نمی یافت، نشانه هایی که نشان می دهد این بسیار است. تقصیر جدی بین کاهنان و مردم ایجاد شده است، این شکاف را می توان بین امروز و فردا پر کرد، هیچ بازسازی وجود ندارد، مرزبانان مرزهای عقیدتی مردم آسیب سنگینی به این قلعه و رسالت بزرگ خود وارد کرده اند. دست ها.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نوراللهیان به موضوعات مهمی در رابطه با روابط کنونی مردم و روحانیت اشاره می کند و برخی از چالش های اساسی امروز روحانیت را بررسی و بررسی می کند.

وی ابتدا به رویکرد مستقل یکی از گوهرهای درخشان علم شیعه (علامه محمدرضا حکیمی) اشاره کرد و گفت: از ۱۵ سالگی در محضر علامه محمد حکیمی در مشهد بودم و با ایشان آشنا شدم. . در حال کار است دو اتفاق اخیر در نجف اشرف افتاد. آقای حکیمی در مورد حادثه اول نکته ای را بیان کردند و بعداً آن را به صورت کتاب همراه با تصاویر منتشر کردند. بان کی مون در آن زمان دبیرکل سازمان ملل بود و در بغداد و خیابان های پر پیچ و خم و هوای گرم نجف با آیت الله العظمی سیستانی دیدار کرد و ذیل آن مقاله ای نوشتند که موجود است.

وی ادامه داد: علامه حکیمی به طور خصوصی به من گفت امروز درست است که پایگاه مراجع شیعه آسیب دیده است، اما اگر اتفاق بزرگی در داخل یا خارج از کشور بیفتد و مرجعیت صدای خود را بلند کند، کسانی هستند که زیر پرچم می ایستند. در آن سینه علامه حکیمی خطاب به من گفت: خدا را شکر که با فتوای تاریخی حضرت آیت الله سیستانی سرانجام عراق عزیز زیر بار ظلم و بی رحمی و حماقت داعش و حامیان آن ها نرفت. واقعاً نقش فوق العاده شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) بسیار پر رنگ بود.

نوراللهیان افزود: بان کی مون وارد بغداد شد، از آن کوچه ها گذشت و با عرض ادب و احترام وارد آن خانه قدیمی ساده شد. پس از پایان مذاکرات بدون خروج از نجف بیانیه ای صادر کرد و این بیانیه برای حکیمی بود. آدم با درد و عدالت گرچه در افکار مردم هست ولی خیلی جای تعجب است یعنی عالم دین باید شبانه روز در افکار جامعه و مردم فارغ از شرایطشان باشد نه افراد یک مدرسه و مذهب و ملیت ولی همه بندگان خدا.

نوراللهیان با اشاره به دومین حادثه در دوران بیماری مرحوم علامه حکیمی گفت: زمانی که رهبر کاتولیک های جهان از واتیکان به نجف رفتند با آن کرامت و احترام به نظر من بسیار نادر است. تاریخ ادیان آمد. با نگاهی به تاریخ، من این رویداد را منحصر به فرد می بینم، زیرا هیئتی از ایران بود که به دیدار پاپ رفت، نه این که پاپ نشسته بود و هیئت ایستاده بود، بلکه پاپ برای دیدن یک مقام از ایتالیا آمده بود. در گوشه ای از جهان، در شهر و فضایی شرایع قدیم و باستانی الرسول رسید و دیداری تاریخی در ادیان ابراهیمی رقم خورد.

وی تصریح کرد: انتظار نداریم که مرجعیت در برابر همه اتفاقات دنیا اعلام موضع کند، هرچند در جای خود امری مهم و مورد انتظار حداقل در حوزه اسلامی و غیر اسلامی کشورمان است. مشکلاتی که پیش می آید نباید منزوی و ساکت باشند. امروز می بینیم که مراجع شیعه برای برخی وظایف حکومتی بیانیه می دهند، اما در مقابل بی عدالتی ها، نابرابری ها، تصمیمات اشتباه و برخوردهای بسیار خشن با مردم، بسیاری از آنها از همان مراجع تقلید می کنند، صدایشان کمی بلند شده است. بلندتر، و مردم ما حقیقت این را درک می کنند. در واقع یک اتفاق بسیار ناگوار در تاریخ تشیع رخ داد.

وی ادامه داد: اگر من و شما مروری بر اتفاقات این روزها داشته باشیم، متاسفانه شاهد تلاوت بسیاری از ائمه جمعه و ائمه جماعت یک متن ثابت و تعریف شده خواهیم بود. پس ما چه امتیازی نسبت به دیگر روحانیون از جمله ملاهای سعودی داریم! بسیاری از ما گم می شویم و این ما نبودیم. سلمان، مقداد، عمار و ابودر، عالمان دینی بودند، گروهی اندک، اما بسیار توانا، که در مقابل همه خطاها و انحرافات مردان ایستادند. دو حرف سلمان فارسی در روز سقیفه در تاریخ جاودانه شد. فرمود: « کردی، نکردی» یعنی کاری کردی، ولی آن چیزی که نباید می شد، مردم را از در خانه علی (ع) نبر و به جای دیگری ببر، آن گناه واقع شده است. سلمان به زبان عربی صحبت می کرد، اما برای ثبت در تاریخ اسلام، با استفاده از زبان فارسی خود (شیرازی) به این موضوع اشاره کرد.

وی افزود: در طول تاریخ همواره شاهد بوده ایم که علما و بزرگان مذهب شیعه در برابر نابرابری ها، بی عدالتی ها، فسادها و ظلم موضع مثبت داشته باشند. امروز اگر روحانیون در میان مردم بنشینند، به بحث و درد دل مردم گوش دهند و به خانه های مردم بروند، رابطه قلبی برقرار می شود، اگر امروز این رابطه تبدیل به رابطه سر سفره با ارباب رجوع نشود، محبوبیت کشیش ها می شود. اینها نشانه هایی هستند که نمی توانید.

نوراللهیان گفت: آن دسته از روحانیون که امروز از مردم دور هستند و بهترین حامیانشان هستند، می بینند که دیر یا زود در بسیاری از حوزه های علمیه اتفاق ناگواری با این افراد رخ می دهد. و کسانی که در دهه های محرم و صفر از آنها محافظت کرده ایم سقوط خواهند کرد.

وی ادامه داد: تذکری می گویند این چه حرفی زدی، با تأسف می گوید اگر نمی گفتم می ریختند توی خانه من! یا آن بی حرمتی را به بار نیاوردند و خانه امام صادق (ع) و امام علی (ع) را ویران کردند و ما نمی خواهیم درد و رنج آن رهبران بی گناه در سینه ما باشد، حالا چطور؟ حتی برخی از ما در مسائل منکرات ناعادلانه و مسلمان یکدیگر داغ می شویم، بلافاصله روی سکو می گذاریم و در برابر قرآن و اسلام و مکتب اهل بیت(ع) موضع گیری می کنیم و انتظار داریم مردم به خانه ما بیایند. اگر رابطه روحانیت و مردم به همین شکل امروز ادامه یابد، نسل های آینده چگونه با قوانین، مسائل، تفاسیر، اخلاق، احادیث و تاریخ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و بزرگوارانش ارتباط خواهند داشت. کلیات، تاریخ انبیاء و ادیان الهی. امروز در محاکمه بزرگی که پیش آمد، رسالت اصلی خود را از دست دادیم و حقیقت مکتب تشیع را تباه کردیم. امیدوارم برگردیم و مسیر را اصلاح کنیم.

وی با برشمردن اقداماتی که روحانیون امروز باید انجام دهند تا اصلاحات انجام دهند، گفت: ما نباید قرآن، روایات، تاریخ حکمای گذشته و پیشوایان معصوم را در منابع، خطبه ها و خطبه ها تحریف کنیم. در این گفت و گو سیاست من این بود که مصداق ها را برشمردم وگرنه می شد صد مثال در همین موضوع مطرح کرد که وقتی فضا تا دیروز ایستاده بودند، همان اتفاقات افتاد و امروز چطور ایستاده اند. چه بسیار از ما که با اعمال خود مردم را آزار می دهیم، قطعاً به پروردگار و پیامبر اسلام (ص) آسیب می زنیم و روحانیون باید از این راه برگردند و وضعیتی را که جامعه در اثر سکوت یا عدم حضورشان در آن قرار گرفته است، جبران کنند. از مظلوم حمایت کنید

نوراللهیان گفت: مرحوم علامه سید عبدالحسین شرف الدین موسوی جبل تفسیر دارد.

لاین تشر الهادی من تشر دلال «از همان راه بدی که مردم را گمراه کرد، از همان راه، از همان اشتباه و اشتباه به یک جامعه، اصلاح باید بیاید. و.” اما آیا ممکن است؟ به نظر من ای کاش این امکان وجود داشت اما دیگر دیر شده است. آینده تاریکی پیش روی ماست. خداوند دستی برای حمایت از دینش باز کند. دانشگاه های ما به داشتن بهشتی، مطهری، استاد محمدتقی شریعتی، علامه جعفری، استاد حکیمی و عموماً شخصیت های معنوی بسیار قابل قبولی در ۵۰ سال پیش افتخار می کنند. امروز باید به یکی بگی بیا دانشگاه، این دانشجوها بچه های همون مملکت و همین مردمن، الان چی شده دیگه نمیخوان به حرف ما گوش کنن. آیا این رویداد نباید ما را بیدار کند؟ همه ما عاشق انقلاب و جمهوری اسلامی هستیم، اما باید مرز دفاع از مردم و دفاع از قدرت را مشخص کنیم.

نوراللهان تصریح کرد: قرآن وظایف کاهنان را مشخص کرده است. خداوند در آیه ۱۲۲ سوره توبه می فرماید: اگر اهل همه فرقه خود نبودند، در دین متفق می شدند و قوم خود را هشدار می دادند، سپس به رحمت خود باز می گشتند. چرا عده ای از همه جوامع و شهرها و گروه ها بیرون نمی آیند تا تعلیم دینی بگیرند و بعد به انجام وظیفه برسند! در نهایت این سند بزرگی است زیرا در منطق قرآنی باید گروهی با فقه دینی و آگاه به دین باشیم تا بتوانند در جامعه بدرخشند، سخنان تأثیرگذار بر زبان آورند، در دلها نفوذ ایجاد کنند و به مردم خود هشدار دهند. همان مردمی که به عنوان یک طلبه سالها منتظر بودند تا در میان آنها بیایند و حقیقت دین را از من بیاموزند، از من انتظار دارند که خوب و بد، خوب و بد، اخلاق و احکام را به مردم بگویم و گوشزد کنم. خدایا جامعه ای سالم بسازیم. بنابراین جامعه ای غرق در امور مادی و غافل از مسائل روحی و معنوی، مملو از افراد مصمم با روحیه بلند و بینش الهی می شود. این فضا باید در بین روحانیون ایجاد شود که افرادی که در منبر یک کشیش نشسته اند، در فضای معنوی بی اختیار پرواز می کنند. امروز چقدر علمای دینی را اینگونه می بینیم؟! به نظر می رسد ما به شدت از نبود این کیفیت رنج می بریم