۵ غذای ضد التهابی که باید به طور منظم مصرف کنید


پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهابی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای حمایت از سلامت کلی خود انجام دهید. زیرا با عوارضی مانند التهاب مزمن همراه است دیابت و بیماری قلبیبرداشتن گام ها برای مبارزه با این وضعیت کلیدی است. پس از خواندن این مقاله، درک بهتری از تاثیر غذا بر التهاب مزمن خواهید داشت. علاوه بر این، می‌توانید دریای انتخاب‌های غذایی را بررسی کنید تا بفهمید کدام غذاهای ضدالتهابی در بشقاب شما هستند. پتکرار کنید تا یک متخصص ضد التهاب شوید!

تورم چیست؟

به عبارت ساده، تورم یک پاسخ ایمنی طبیعی است. از آسیب‌های شدید گرفته تا شیوه‌های زندگی ناسالم، ورم می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.

هنگامی که تورم رخ می دهد، بدن شما نسبت به آسیب یا عفونت هوشیار است. با این حال، همه تومورها یکسان نیستند.

تورم حاد و مزمن

تورم کوتاه مدت و حاد – ناشی از آنفولانزا یا شکستگی انگشتان پا – از روند بهبود طبیعی بدن پشتیبانی می کند. با این حال، ما می خواهیم التهاب مزمن را از بین ببریم. التهاب مزمن می تواند در نتیجه شیوه زندگی ناسالم در یک دوره زمانی طولانی رخ دهد. این شامل استرس مزمن، سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد، خواب ضعیف، قرار گرفتن در معرض آلودگی و البته انتخاب های غذایی ناسالم است.

خبر خوب این است که یکی از راه‌های کاهش تورم، لذت بردن از یک رژیم غذایی سرشار از غذاهای ضد عفونت است.

نقش غذا و التهاب

به طور شگفت انگیزی، غذاهایی که ما برای خوردن انتخاب می کنیم می توانند التهاب را تشویق یا مبارزه کنند. و همانطور که از نام آن پیداست، غذاهای ضد عفونی می توانند بدن شما را به واکنش تحریک کنند، در حالی که غذاهای ضد التهابی می توانند التهاب را در بدن کاهش دهند.

بنابراین، در کنار یک سبک زندگی سالم، یک رژیم غذایی غنی از غذاهای ضد عفونت (و اجتناب از چربی سوزها) می تواند علاوه بر بهبود سلامت کلی، به پیشگیری از التهاب مزمن کمک کند.

سوزاندن غذاها

غذاهای سرکوب کننده سیستم ایمنی اغلب بسیار فرآوری شده و مواد مغذی کمی دارند. طبیعتاً ما می خواهیم از این جایگزین های ناسالم اجتناب کنیم! برخی از غذاهایی که ضد التهاب در نظر گرفته می شوند عبارتند از:

  • آب نبات مصنوعی
  • نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین
  • مارگارین و روغن های تصفیه شده
  • غذاهای سرخ شده
  • الکل
  • کربوهیدرات های خالص مانند نان سفید

سعی کنید تا جایی که می توانید این غذاها را محدود یا به حداقل برسانید. در حالت ایده آل، بیشتر رژیم غذایی شما باید پر از مقادیر کمی از غذاهای فرآوری شده مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات، چربی های سالم و پروتئین های چرب باشد.

وقتی نوبت به انتخاب های سالم می رسد، بهترین غذاهای ضد التهابی را برای افزودن به رژیم غذایی خود بیابید!

۵ غذای ضد التهابی خوشمزه که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

انتخاب های غذایی زیادی از میوه ها گرفته تا سبزیجات و آجیل و برخی دیگر از فواید اصلی ضد التهابی وجود دارد. و در اینجا پنج مورد از بهترین انتخاب های ما برای جعبه ضد عفونی انتخاب های غذایی وجود دارد.

روغن زیتون

روغن زیتون بکر حاوی بسیاری از ترکیبات فنلی است برای ارائه چند رشته فواید ضد التهابی. یک ترکیب فنولی خاص که در روغن زیتون بکر یافت می شود – اولئوکانتال – دارای همان خواص ضد التهابی ایبوپروفن است. بنابراین همانطور که می توانید تصور کنید، روغن زیتون بکر یک مکمل عالی برای رژیم غذایی ضد عفونت شما است.

از روغن زیتون به عنوان روغن پخت و پز استفاده کنید، آن را روی سبزیجات پخته شده خود بپاشید یا آن را با مقداری سرکه ترکیب کنید تا تعدادی از فواید سلامتی برای سس سبک سالاد داشته باشید.

کدام نوع روغن زیتون واقعا بهترین است؟

گردو

گردو حاوی اسید چرب خاصی به نام آلفا لینولنیک اسید یا ALA است. این اسید چرب امگا ۳ با چربی سالم دارای خواص ضد التهابی است و بنابراین یک مکمل عالی در بسیاری از رژیم های غذایی – از جمله ضد التهابی است. مطابق با پژوهشویژگی هایی که التهاب ALA را تحریک می کنند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سندرم متابولیک، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سایر بیماری های عمده سلامت را کاهش می دهند.

گردو را می توان به عنوان پوشش جو و مرغ یا به سادگی برای لذت بردن از بلغور جو دوسر استفاده کرد.

۴ میوه سالم که می توانید بخورید

ماهی سالمون

ماهی های روغنی مانند سالمون به طور طبیعی سرشار از DHHA و EPA هستند اسیدهای چرب امگا ۳مواد کلیدی در کنترل التهاب مزمن. تا زمانی که ماهی قزل آلا سرخ نشده باشد، لذت بردن از یک شام سالم با سبزیجات و سبزیجات خرد شده یک انتخاب عالی برای رژیم غذایی ضد عفونت شما است.

سعی کنید از آن به عنوان یک پروتئین ستاره در اینها استفاده کنید ظروف آسان یک تابه!

توت ها

از توت فرنگی گرفته تا زغال اخته تا شیرین ترین تمشک، توت ها منبع قدرتمندی از انرژی برای کنترل التهاب هستند. آنها حاوی انواع توت های رنگارنگ هستند آنتوسیانین ها، یا آنتی اکسیدان هایی با خواص ضد التهابی.

افزودن انواع توت ها به اسموتی ها، طوطی ماست یا سالاد، بدن شما را با فواید شگفت انگیز آن خوشحال می کند.

چغندر

چغندر سرخ شده، فرآوری شده یا آب پز یکی از بهترین غذاها برای جلوگیری از التهاب است. لوبیا یکی از مهم ترین ویتامین ها و مواد معدنی در بدن است. بتائین.

با چغندر سازگار نیست؟ برای بهره مندی از فواید مشابه، سعی کنید آنها را در یک لیوان فرو کنید یا آب چغندر بنوشید!

انتخاب مواد غذایی مناسب برای مبارزه با التهاب

غذاهایی که برای خوردن انتخاب می کنید می توانند تأثیر عمیقی بر التهاب شما داشته باشند. و همانطور که می بینید، تورم شما می تواند برای سلامت کلی شما مضر باشد. در حالی که مقدار کمی تورم حاد می تواند باعث آسیب و درد شود، باید از تورم مزمن اجتناب شود. اگر می خواهید سلامتی شما درجه یک باشد، این بسیار مهم است.

همراه با یک سبک زندگی سالم (به خواب فکر کنید، مدیریت استرس و ورزش)، شامل غذاهای ضد التهابی در رژیم غذایی شما – مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل ها و چربی های سالم – به بدن شما کمک می کند تا به راحتی و به طور طبیعی با التهاب مزمن مقابله کند.

به دنبال راه های شیرین برای گنجاندن غذاهای ضد التهابی در رژیم غذایی خود هستید؟ ثبت نام FitOn PRO و برنامه های غذایی شخصی، از جمله غذاهایی که می خواهید بخورید، دریافت کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر