۷ افسانه تغذیه سالم برای توقف اشتراک


در میان رسانه‌های اجتماعی، مد روز، محصولات بهداشتی مورد حمایت افراد مشهور، و بسیاری از تحقیقات * اخیر، دشوار است که بدانید چه چیزی درست است و چه چیزی نیست. در واقع، اطلاعات موجود در آنجا می تواند بسیار گیج کننده باشد. به تمام اطلاعات ترکیبی که در طول سال‌ها شنیده‌ایم فکر کنید – کربوهیدرات‌ها باعث افزایش وزن می‌شوند، چربی بد است، میان وعده‌ها سالم نیستند. اگر اطلاعات متناقض زیادی وجود داشته باشد، گفتن داستان های تغذیه سالم سخت است!

اگر احساس می کنید گم شده اید، تنها نیستید. در آینده، برخی از افسانه‌های رایج رژیم غذایی سالم را حذف خواهیم کرد و قطعاً راه‌حلی ارائه خواهد کرد که بهترین کار را برای شما دارد.

افسانه های اصلی رژیم غذایی سالم رد شده اند

تصور اشتباه شماره ۱ رژیم غذایی محدود تنها راه کاهش وزن است.

ترویج یک ذهنیت محدود می تواند هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی مضر باشد – اما مصرف کالری هنوز یکی از سالم ترین اسطوره های غذایی است. ممکن است ناآگاهانه در این رژیم غذایی سالم ثبت نام کرده باشید! بازاریابی رژیم های کاهش وزن تقلبی و محدود کننده می توانند به راحتی شبیه هکرها به نظر برسند.

کالری بخش مهمی از پروتکل کاهش وزن است، اما رژیم غذایی محدود راه حل نیست. اضطراب در مورد کالری و تمایل به کاهش برخی از گروه های غذایی آتش برگشت و می تواند منجر به عادات غذایی ناسالم و رفتارهایی مانند پرخوری شود. اگرچه با اولین رژیم لاغر می شوید، پژوهش این نشان می دهد که شانس کاهش وزن زیاد است و برخی!

یک سبک زندگی متعادل که شامل یک رژیم غذایی سالم، ورزش، مدیریت استرس و بهداشت خواب خوب است، یک راه سالم و پایدار برای کاهش وزن است. بله، کاهش وزن می‌تواند شامل تمام عناصر کلان (از جمله کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم) باشد، بدون احتساب هر کالری یا ماکرو.

مربوط احترام نامحدود به بدن خود از طریق رژیم غذایی

افسانه شماره ۲ کربوهیدرات ها باعث کاهش وزن می شوند

با کتو، پالئو و افزایش روزه، کربوهیدرات ها رپ بدی پیدا کردند. اگرچه این یکی از قدیمی ترین داستان های رژیم غذایی سالم است، اما هنوز جای تاسف دارد.

همه کربوهیدرات‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند، و گنجاندن کربوهیدرات‌های سالم در رژیم غذایی باعث افزایش وزن شما نمی‌شود. این برای میوه صدق می کند. میوه های رنگارنگ و ضد باکتری تنها تعدادی از غذاهای سالم هستند! علاوه بر این، مانند سایر منابع کربوهیدرات ریشه سبزیجاتغلات و غلات کامل به تامین مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی و حتی ساخت عضلات بدون چربی کمک می کنند. هنگام نوشیدن بعد از تمرین.

هنگامی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل استفاده می شود، کربوهیدرات های سالم می توانند منبعی برای کاهش وزن و منبعی غنی از تغذیه باشند. اما به یاد داشته باشید که از مصرف بیش از حد قند و کربوهیدرات های فرآوری شده خودداری کنید، که می تواند مانع از کاهش وزن شما شود.

مطالب مرتبط: به گفته متخصص اینها سالم ترین کربوهیدرات ها هستند.

افسانه شماره ۳ چربی بد است

برخی از غذاهای چرب می ترسند، در حالی که برخی دیگر (مانند کسانی که رژیم کتو دارند) به نظر نمی رسد به اندازه کافی دریافت کنند. بنابراین، حقیقت پشت این داستان های تغذیه سالم چیست؟ خوب، در FitOn، همه ما در مورد تعادل هستیم. به جای پیروی از آخرین رژیم غذایی مد و یا گرفتار شدن در ماکروهای رژیم غذایی خود، سعی کنید حجم صدا را تنظیم کرده و بدن خود را اسکن کنید. اگر در مورد رژیم غذایی پرچرب احساس خوبی دارید، به آن ادامه دهید! نکته اصلی این است که قضاوت را کنار بگذارید و به جای آن، سعی کنید به چیزی که به شما احساس خوبی می دهد نگاه کنید. و چربی ها می توانند بخش بسیار سالمی از این تعادل باشند!

چربی های سالم (مانند آووکادو، دانه ها و مغزها) بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند. برای شروع، ویتامین های محلول در چربی به مواد مغذی بستگی دارند. همچنین در چربی های سالم بهبود یافته است کلسترول، برای سلامت قلب مفید است، و حتی تبلیغ کنید کاهش وزن.

چربی های سالم مانند چربی های تک غیر اشباع و چربی های چند غیر اشباع برای یک رژیم غذایی سالم ضروری هستند. اما به یاد داشته باشید، چربی ها حاوی ۹ کالری در هر گرم هستند. اعتدال کلید کاهش وزن است!

مربوط سالم ترین چربی هایی که می توانید هر روز بخورید

افسانه شماره ۴ میان وعده سالم نیست.

افسانه های رژیم غذایی سالم زیادی وجود دارد که ادعاهای منفی زیادی در مورد میان وعده وجود دارد. در مورد آن اشتباه نکنید – خوردن غذاهای ناسالم و ناسالم بودن می تواند منجر به افزایش وزن و عادات غذایی ناسالم شود – اما همه میان وعده ها بد نیستند.

پژوهش میان وعده های غنی از پروتئین و فیبر به افزایش رضایت و کاهش هورمون گرسنگی، گرلین، جلوگیری از پرخوری و به طور کلی کاهش کالری روزانه شما کمک می کند. دیگر مطالعات این تنقلات حتی ممکن است از کاهش وزن حمایت کنند.

همچنین سلامت باشید غنی از پروتئین نشان داده شده است که مصرف میان وعده در طول روز باعث کاهش سطح قند خون می شود. برخی از میان وعده های شیرین غنی از پروتئین شامل شیک های پروتئینی هستند پودر پروتئین خالص، تخم مرغ آب پز سفت با مقداری آجیل و میوه یا یک فنجان ماست یونانی شیرین نشده با انواع توت ها.

افسانه شماره ۵ شما نباید قبل از خواب میان وعده بخورید

یکی از افسانه ها در مورد میان وعده این ایده است که خوردن بعد از ساعت ها می تواند منجر به افزایش وزن شود. برخلاف تصور عموم، یک بار ساعت ۱۸.

وقتی گمان می کنند که خوردن شب برای کمر شما حرام است، پژوهش در غیر این صورت پیشنهاد می کند. مانند پودینگ چیا خانگی یا الف توپ انرژی غنی از پروتئین شیرین، در هنگام استفاده قبل از خواب تأثیری بر افزایش وزن ندارد و حتی ممکن است برای سنتز پروتئین و ثبات مفید باشد قند خون، و خواب را بهبود بخشد.

حقیقتخوردن تنقلات در شب ممکن است در مورد گزینه های سالم مفید باشد. اگر شما یک مورد از midnight muunchies در اینجا چند مورد از سالم ترین تنقلات برای خوردن آورده شده است. این به کمر شما آسیبی نمی رساند.

افسانه شماره ۶ تغذیه سالم به این معنی است که باید غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارید.

تغذیه سالم به معنای داشتن یک سبک زندگی سالم و سازنده است. به جای محدود کردن غذاهای مورد علاقه خود، سعی کنید مواد ناسالم را با چند جایگزین سالم جایگزین کنید!

واقعیت این است که دمحروم کردن خود از غذاهای مورد علاقه تان دائمی نیست. و با وجود بسیاری از غذاهای سالم در بازار، لازم نیست تسلیم شوید! در عوض، جایگزین های سالم یا جایگزین های ساده پیدا کنید.

این جایگزین های سالم را برای وعده های غذایی منظم امتحان کنید. نودل کدو سبز به جای پاستا، پیتزا گل کلم به جای پیتزا معمولی (پنیر بدون لبنیات هم امتحان کنید!) کومبوجا یا سالسر به جای نوشابه. موز کرم خوبی است به جای بستنی، مرغ سوخاری به جای چیپس.

افسانه شماره ۷ آخرین روندهای غذایی برای همه مناسب است.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، چیزی به نام رژیم غذایی جهانی وجود ندارد که برای همه مفید باشد! گسترش رسانه های اجتماعی و بازاریابی، به ویژه، می تواند به راحتی تحت تأثیر دنیای خارج باشد. اما لطفا این را به خاطر بسپارید! چیزی که برای یک نفر جواب می دهد ممکن است برای دیگری جواب ندهد. هرکسی ژن ها، نگرانی های سلامتی، اهداف و نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارد.

هیچ اندازه ای برای همه وجود ندارد.

اگر اطلاعات بهداشتی متناقضی دارید، هنگام جستجوی طرحی که برای شما مناسب است، باید وکیل خود باشید. چیزی که برای یک نفر جواب می دهد ممکن است برای دیگری جواب ندهد. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که هیچ اندازه ای برای همه وجود ندارد.

برنامه ایمنی خود را با توجه به اهداف و نیازهای شخصی خود دنبال کنید. این رویکرد در دراز مدت سالم تر و پایدارتر است!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر