آزمایش نشان می دهد که سیستم برچسب گذاری جدید بر مصرف کنندگان تأثیر می گذارد تا انتخاب های سالم تری داشته باشند


آزمایش نشان می دهد که سیستم برچسب گذاری جدید بر مصرف کنندگان تأثیر می گذارد تا انتخاب های سالم تری داشته باشند

دو نسخه NUSMart با نمونه محصولات: (A، بالا) بدون برچسب NG و (B، پایین) با برچسب NG. اعتبار: دانشکده پزشکی Duke-NUS

آزمایشی توسط محققان دانشکده پزشکی Duke-NUS نشان می دهد که سیستم برچسب گذاری اجباری جدید سنگاپور به نام Nutri-Grade (NG) احتمالاً مصرف کنندگان را به خرید نوشیدنی هایی با محتوای قند پایین تر تشویق می کند. یافته ها، منتشر شده در مجله بین المللی تغذیه رفتاری و فعالیت بدنینشان می‌دهد که برچسب‌گذاری NG می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت کمک کند تا انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشند، شرکت‌کنندگان آزمایشی نوشیدنی‌هایی با ۱.۵ گرم شکر کمتر در هر وعده (معادل حدود ۲.۹ گرم شکر در هر قوطی ۳۳۰ میلی‌لیتری) را انتخاب کردند.

توسط دولت سنگاپور در دسامبر 2022، سیستم برچسب‌گذاری NG با کد رنگی برای کمک به مصرف‌کنندگان در شناسایی نوشیدنی‌های سالم‌تر معرفی شد. سیستم جدید NG جلوی بسته بندی در حال حاضر نوشیدنی های از پیش بسته بندی شده را در مقیاس چهار درجه ای از A (کمترین قند و چربی اشباع شده) تا D (بالاترین قند و چربی اشباع شده) درجه بندی می کند.

برچسب NG مکمل نماد انتخاب سالم‌تر است که در حال حاضر بر روی اقلام انتخابی غذا و نوشیدنی نمایش داده می‌شود، که هدف آن کمک به مصرف‌کنندگان در خرید آگاهانه و هموار کردن مسیر برای کاهش سطح فزاینده بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و غیره است. – اپیدمی که سنگاپور با بسیاری از کشورهای دیگر مشترک است.

پروفسور اریک فینکلشتاین از برنامه تحقیقات سیستم‌ها و خدمات سلامت دوک-NUS (HSSR) و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: سنگاپور اکنون بالاترین شیوع دیابت را در میان کشورهای توسعه یافته دارد. کار ما برای ارزیابی این بود که آیا سیستم NG ممکن است به مبارزه با این مشکل کمک کند یا خیر.

در این مطالعه، که قبل از اجرای رسمی سیستم برچسب‌گذاری NG انجام شد، تیم تحقیقاتی 138 شرکت‌کننده را برای خرید خواربار در فروشگاه خواربار فروشی آنلاین آزمایشی خود به نام NUSMart استخدام کرد. این فروشگاه آنلاین از فروشگاه های مواد غذایی واقعی مبتنی بر وب در سنگاپور تقلید می کند و قبلاً در سایر نشریات تحقیقاتی استفاده شده است.

برای ارزیابی اینکه آیا برچسب‌های NG روی خرید مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارند، شرکت‌کنندگان در معرض دو تجربه خرید متفاوت قرار گرفتند – با یا بدون برچسب‌های جدید NG روی نوشیدنی‌های از پیش بسته‌بندی شده در حضور نشان‌واره نماد انتخاب سالم‌تر.

دکتر سویه شین، پژوهشگر از برنامه HSSR Duke-NUS و اولین نویسنده این مطالعه، گفت: «نتایج نشان داد که برچسب‌های NG در افزایش خرید نوشیدنی‌هایی که دارای رتبه A یا B هستند، نوشیدنی‌های سالم‌تر، مؤثر بودند». در مقایسه با چیزی که در طول تجربه خرید بدون برچسب NG خریداری شد، آنهایی که با برچسب NG خریداری شدند، 1.5 گرم در هر وعده قند کمتری داشتند.

اما این مطالعه نشان داد که تفاوت قابل توجهی در کالری کل، چربی اشباع شده یا سایر مواد مغذی موجود در کالاهای خریداری شده وجود ندارد – احتمالاً به این دلیل که نوشیدنی ها بخش کوچکی از کل سبد خرید را تشکیل می دهند.

پروفسور فینکلشتاین، که همچنین یک اقتصاددان بهداشتی در Duke-NUS است، افزود: «این محدودیت‌های یک سیستم برچسب‌گذاری را نشان می‌دهد که فقط بر نوشیدنی‌های از پیش بسته‌بندی شده تمرکز می‌کند. دولت این موضوع را به رسمیت شناخته است و تا پایان سال 2023 Nutri-Grade را به نوشیدنی های تازه آماده خواهد کرد.

آقای ترنس نگ، مدیر توسعه سیاست و استراتژی در هیئت ارتقای سلامت گفت: «مطالعه Duke-NUS تأیید می‌کند که علامت Nutri-Grade ابزار خوبی برای راهنمایی مصرف‌کنندگان برای شناسایی و انتخاب نوشیدنی‌های کم‌تر قند است». با گسترش این اقدامات به نوشیدنی‌های تازه آماده در پایان سال 2023، هدف ما این است که به سنگاپوری‌ها کمک کنیم مصرف شکر را از طریق نوشیدنی‌ها در طول زمان کاهش دهند.»

برای تیم تحقیقاتی Duke-NUS، گام بعدی ارزیابی اثرات سیستم NG با استفاده از داده های مصرف کننده در دنیای واقعی خواهد بود. آنها امیدوارند که این شواهد دقیق تری ارائه دهد که می تواند برای هدایت اصلاح و گسترش سیستم مورد استفاده قرار گیرد، که احتمالاً طیف وسیع تری از غذاها را پوشش می دهد.

اطلاعات بیشتر:
سویه شین و همکاران، یک کارآزمایی تصادفی برای ارزیابی تأثیر برچسب نوشیدنی پیش رو با درجه Nutri در سنگاپور بر خرید غذا و نوشیدنی، مجله بین المللی تغذیه رفتاری و فعالیت بدنی (2023). DOI: 10.1186/s12966-023-01422-4

ارائه شده توسط دانشکده پزشکی Duke-NUS

نقل قول: آزمایش نشان می‌دهد که سیستم برچسب‌گذاری جدید مصرف‌کنندگان را برای انتخاب سالم‌تر تحت تأثیر قرار می‌دهد (2023، 21 مارس) بازیابی شده در 21 مارس 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-03-consumers-healthier-choices-trial-reveals.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.