اطلاعات دارویی ژل آکنومیس و نحوه صحیح استفاده از آن


جوش ها و اکنه های از ساده ترین مسائل پوستی می باشند از این رو نیاز است تا اطلاعاتی در مورد روش های از بین بردن این موارد داشته باشید تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن مشکلات پوستی خود را از بین ببرید. ژل آکنومیس از ساده ترین روش های درمانی برای این مشکلات می باشد و می تواند به شما کمک کند تا میزان جوش ها و آکنه های پوستی تان را از بین ببرید.

کاربرد های کرم آکنومیس

آشنایی با اطلاعات دارویی ژل آکنومیس

اکنه ها و جوش ها زمانی برایتان رخ می دهند که منافذ پوستی شما مسدود می شوند و این امر می تواند مشکلات بی شماری را برایتان ایجاد نماید. در واقع در این زمینه دارو ها و درمان های خانگی زیادی وجود دارد ولی شما می توانید با استفاده از ژل آکنومیس به راحتی این مدل از چوش ها را از روی پوست خود برداشته و پوستی صاف و یک دست داشته باشید.

جوش ها و اکنه ها در هر سن و سالی می توانند افراد را درگیر نمایند و این بیماری در بزرگسالی چهره ای دیگر به  خود خواهد گرفت. معمولا چوش هایی که در دوران بزرگسالی زده می شود به دلیل مشکلاتی می باشد که در بدن شما وجود دارد از این رو استفاده از روش های درمانی به شما کمک می کند تا میزان آن ها را به شدت کاهش دهید.

البته یادتان باشد که استفاده از این ژل درمانی نیز می تواند جوش های شما را به صورت نهفته نگه دارد و از بروز آن ها پیشگیری کند ولی درمان قطعی قطعی نخواهد بود و برای این که بتوانید جوش ها و آکنه های پوستی تان را درمان کنید نیاز است تا از دارو های دیگر نیز استفاده کنید تا مشکلاتی که منجر به ایجاد این بیماری پوستی می شوند را در بدن خود از بین ببرید.

درمان چوش ها با آکنومیس

کاربرد های آکنومیس

آکنومیس از دارو هایی می باشد که دارای میزان زیادی آنتی بیوتیک بوده و در بسیاری از مناطق این دارو را با نام کلیندامایسین فسفات نیز می شناسند. این دارو یکی از قوی ترین آنتی بیوتیک هایی می باشد که می توانید برای درمان جوش های خود از آن ها استفاده کنید و این موضوع را بدانید که از بین بردن آکنه های پوستی می تواند منجر به از بین رفتن بخشی از پوست شما شده پوست شما نازک تر خواهد شد از این رو بهتر است بعد از استفاده از این دارو به صورت مستقیم در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

البته افرادی نیز هستند که دوست ندارند از این دارو ها استفاده کنند زیرا این مدل از آنتی بیوتیک ها می توانند باکتری های مفید در بدن را نیز از بین برده و در نهایت دوست دارند از روش های دیگری برای این کار استفاده کنند. اینم افراد می توانند از درمان های خانگی بهترین بهره را ببرند ولی باید بدانید که تاثیر گذاری درمان های خانگی نیاز به تداوم استفاده از آن ها دارد و به این زودی ها جواب خوبی به شما نخواهد داد.

ان دارو را شما می توانید برای مصارف دیگری همانند درمان عفونت های گوش، درمان عفونت های سینوسی، درمان قارچ های واژینال و درمان عفونت های باکتریایی سرماخوردگی نیز استفاده نمایید. یادتان باشد که استفاده از این دارو هم روند بیماری را به صفر می رساند و هم می تواند از بروز مجدد بیماری پیشگیری نماید.

ژل آکنومیس

تاثیر این دارو بر روی جوش ها

این دارو می تواند وشش باکتریایی عامل آکنه و جوش ها را از بین برده و در نتیجه به راحتی ان ها را از بین خواهد برد. استفاده مداوم از این دارو ها می تواند منجر به  کاهش آکنه ها و جوش ها شود زیرا این دارو یکی از روش های پیشگیری برای آکنه محسوب می شود. البته اگر عامل اصلی ایجاد جوش ها و آکنه های شما باکتری نباشد این دارو تاثیر چندانی ندارد و شما تنها به صورت موقت می توانید از این دارو استفاده کنید و تا زمانی که مشکل بدنی خود را حل نکنید شاهد این مدل از جوش ها خواهید بود.

نحوه استفاده از این دارو

ژل آکنومیس یکی از دارو های خاص برای درمان اکنه می باشد از این رو بهتر است سر خود از ان استفاده نکنید زیرا این دارو نیاز به استفاده مداوم در ساعت های خاص دارد و متخصص با توجه به شرایط پوستی تان تعیین می کند که چه میزان از دارو را مورد استفاده قرار دهید و تا زمانی که پوست شما بهبود یابد و یادتان باشد که تا زمانی که زمان مناسب دارو تعیین نشود تاثیر چندانی برای بهبودی تان نخواهد داشت.

همچنین به صورت عادی روزانه باید ۴ بار از این دارو استفاده نمایید و باید بدانید که این دوز برای افراد عادی بوده که هیچ مشکلی با این ژل ندارند و این ژل در آن ها عارضه هایی را ایجاد نکرده است و اگر عارضه ای بعد از استفاده از دارو برایتان ایجاد شد می توانید دوز دارو را زیر نظر متخصص تغییر داده و یا این دارو را کلا تعویض نمایید.

اگر بعد از استفاده از این داو دچار مشکلاتی مانند سوزش و خارش شدید بهتر است استفاده از دارو را قطع کرده  و با متخصص خود در این زمینه مشورت نمایید. دوره درمانی این دارو از دو ماه تا دو سال متغیر می باشد و همه این ها بستگی به میزان و شدت بیماری شما دارد و ممکن است در برخی از افراد این پروسه طولانی شود ولی بسیاری از افراد در طی دو الی ۴ ماه جواب کامل از این دارو می گیرند.

کرم های مفید در مورد جوش صورت

عارضه های این دارو

همانطور که گفته شده این دارو یکی از قوی ترین آنتی بیوتیک هایی می باشد که می توانید برای درمان جوش ها و اکنه های خود از ان ها استفاده نایید. این دارو می تواند عارضه های بسیاری داشته باشد ولی باید بدانید که این عارضه ها حداکثر تا دو هفته هستند و بعد از آن بهبود پیدا می کنند.

برخی از ساده ترین و عمومی ترین عارضه های این دارو عبارت اند از :

  • التهاب و قرمز شدن پوست
  • خشک شدن پوست
  • سوزش پوست
  • خارش های پوستی
  • کهیر پوستی
  • ایجاد انواع حساسیت های دارویی در افراد مستعد
  • تب و لرز
  • تشدید جوش ها
  • متورم شدن غدد لنفاوی
  • گلو درد شدید
  • کبودی در بدن
  • زرد شدن چشم ها
  • زردی در پوست

نکته : یادتان باشد که هر کدام از این نشانه ها را مشاهده کردید باید استفاده از دارو را قطع  کرده و به پزشک مراجعه کنید تا اوضاع شما بد تر نشود و بتوان جلوی عارضه های بعدی را گرفت.

ممنوعیت های استفاده

ژل آکنومیس همانند بسیاری از دارو های شیمیایی دارای یک سری از ممنوعیت های استفاده می باشد. باید بدانید که افراد دیابتی و افرادی که دارای بیماری های قلبی و عروقی می باشند بهتر است با احتیاط بیش تری از این دارو استفاده نمایند و این موضوع را بدانند که قبل از مصرف باید با متخصص مشورت کنند. همچنین خانم های باردار نیز نباید از این دارو استفاده کنند و افرادی که به کودکان خود شیر می دهند برای استفاده از این دارو باید کودک خود را از شیر بگیرند.

ژل آکنومیس

جایگزین این دارو

بسیاری از افراد دوست ندارند از این دارو استفاده کنند و یا نسبت به آن گارد شدیدی دارند. جایگزین بسیار خوب برای این دارو بر اساس شرایط بیماری هر فرد متفاوت می باشد و باید بدانید که برای بسیاری از بیماران استفاده از صابون صورت و بدن آووکادو فور اور بهترین گزینه می باشد. این صابون صورت و بدن می تواند به شما کمک کند تا بتوانید منفذ های پوستی خود را تا عمق زیادی تمیز کرده و از زبر و خشک شدن پوستتان پیشگیری خواهد کرد. همچنین استفاده از این صابون تاثیرات بدی بر روی بن شما نخواهد داشت و می تواند جوش ها و اکنه هایی که بسیاری از افراد بر اثر مشکلات هورمونی، گوارشی و یبوست تجربه می کنند را برای همیشه درمان نماید.

از دیگر جایگزین های مناسب برای ژل آکنومیس می توان به کرم و یا قرص پروپولیس اشاره کرد. این دارو نیز از بهترین درمان کننده های آکنه می باشد و می تواند تاثیرات خوبی بر روی بدن شما داشته باشد. این دارو ها شیمیایی نمی باشند و عارضه دارو های شیمیایی را با خود به همراه ندارند.

مراقبت های بعد از مصرف

همانطور که گفته شد استفاده از این داو می تواند منجر به از بین رفتن سلول های پوستی شما می شود از این رو اگر از این دارو استفاده می کنید بهتر است سعی کنید همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید در غیر این صورت پوست شما بسیار آسیب می بیند. این دارو همچنین می تواند منجر به خشک شدن پوستتان نیز بشود از این رو نیاز است تا کرم های آبرسان نیز تهیه کنید و در کنار آن از آبرسان ها نیز کمک بگیرید. این دارو ممکن است با سایر دارو ها تداخل داشته باشد از این رو نیاز است تا ان را با سایر دارو ها مورد استفاده قرار نداده تا دچار مسمومیت های شدید در این زمینه نشوید.

آشنایی با موارد استفاده از کرم آکنومیس

حال که با ژل آکنومیس آشنا شدید و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد صورت دیفرین و قرص آدی ژل اس نیز بدست آورید و آگاهی دارویی خود را در این زمینه ها نیز افزایش دهید.

منبع :

برچسب :



Source link