افزایش موارد شدید استرپتوکوکی در کودکان واقعاً بازگشت به حالت عادی بود: CDC


افزایش موارد شدید استرپتوکوکی در کودکان واقعاً بازگشت به حالت عادی بود: CDC

در حالی که یک هشدار بهداشتی در اواخر سال گذشته به پزشکان در مورد افزایش موارد استرپتوکوکی شدید در کودکان هشدار داد، مقامات آمریکایی اکنون می گویند که این اعداد در واقع بازگشت به حالت عادی است.

“بر اساس داده های اولیه 2022، iGAS [invasive group A streptococcal] مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در اطلاعیه‌ای به‌روزرسانی‌شده اعلام کرد، عفونت‌ها در کودکان به سطوح مشابهی که در سال‌های قبل از همه‌گیری مشاهده می‌شد، بازگشته است.

IGAS که در اثر عفونت با باکتری استرپتوکوک A ایجاد می شود، نادر است، اما می تواند منجر به نارسایی اندام و آسیب بافت شود.

CDC گفت: “در طول همه گیری COVID-19، ایالات متحده تعداد بسیار کمی از عفونت های iGAS در کودکان داشت. این احتمالاً به دلیل اقداماتی بود که بسیاری از مردم در طول همه گیری برای جلوگیری از گسترش بیماری های تنفسی انجام دادند.”

داده های فدرال نشان می دهد که بین سال های 2010 تا 2020، ایالات متحده به طور متوسط ​​سالانه بیش از 10000 مورد استرپتوکوک مهاجم گروه A را گزارش کرده است. بیش از 1000 نفر در هر سال جان خود را از دست دادند.

در سال 2018، 25,160 عفونت شدید استرپتوکوکی و 2,320 مرگ و میر وجود داشت که بدترین رقم در آن دهه بود.

مانند سایر عفونت‌های اولیه در ماه‌های اخیر، از جمله RSV و آنفولانزا، موارد iGAS زودتر از حد معمول در فصل گزارش شد و بین سپتامبر و نوامبر افزایش یافت. اخبار سی بی اس گزارش شده است.

به عنوان مثال، مینه سوتا شاهد بازگشت به موارد IGAS کودکان بود، در مقایسه با حداقل 26 مورد در سال در سال 2017 تا 2019.

آندریا آهنمن، سخنگوی وزارت بهداشت مینه سوتا گفت: سال 2022 با موارد کمتر از حد انتظار شروع شد و با افزایش تعداد موارد نسبت به سال های قبل به پایان رسید. اخبار سی بی اس.

مقامات بهداشتی خاطرنشان کردند که بیماری های تنفسی ممکن است دوباره افزایش یابد. در حالی که آنفولانزای A غالب بوده است، سویه های نوع B ممکن است در مرحله بعدی ظاهر شوند. اخبار سی بی اس گزارش شده است.

تیم اوئیکی از CDC در یک وبیناری که میزبان آن بود، گفت: “ما اغلب بعد از اوج گرفتن ویروس های آنفولانزای B، شاهد اوج و افزایش بعدی ویروس های آنفلوانزای B هستیم. بنابراین در واقع هنوز مشخص نیست که آیا ما شاهد افزایش ویروس های آنفلوانزای B خواهیم بود.” توسط دانشگاه اموری ماه گذشته، اخبار سی بی اس گزارش شده است.

اطلاعات بیشتر:
سازمان بهداشت جهانی اطلاعات بیشتری در مورد iGAS دارد.

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: افزایش موارد شدید استرپتوکوکی در کودکان واقعاً بازگشت به حالت عادی بود: CDC (2023، 8 فوریه) در 8 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-surge-severe-strep-cases-kids بازیابی شده است. .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.