به گفته محققان، آزمایش هدفمند HIV در بخش های اورژانس بیمارستانی پتانسیل بالایی دارد


اچ‌آی‌وی

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی امسال (ECCMID) در کپنهاگ، دانمارک، (15 تا 18 آوریل) خواهد شنید که آزمایش هدفمند HIV در بخش‌های اورژانس پتانسیل زیادی برای افزایش تشخیص دارد.

تجزیه و تحلیل داده های 34 بخش اورژانس (ED) در اسپانیا نشان داد که تعداد تشخیص های HIV پس از انجام آزمایش هدفمند بیش از سه برابر شده است.

محقق دکتر خوان گونزالس دل کاستیو، رئیس گروه بیماری‌های عفونی انجمن پزشکی اورژانس اسپانیا (SEMES)، می‌گوید: «تشخیص زودهنگام برای جلوگیری از گسترش عفونت HIV و بهبود پیش‌آگهی بیماران کلیدی است، اما میزان تشخیص داده نشده و دیر تشخیص داده شده است. عفونت هنوز بالاست.”

“تخمین زده می شود 20٪ از افراد آلوده در سراسر جهان نمی دانند که با HIV زندگی می کنند و میزان تشخیص دیرهنگام در جهان توسعه یافته نزدیک به 50٪ است. در اسپانیا این رقم 48٪ است.”

غربالگری HIV در بخش‌های اورژانس بیمارستانی می‌تواند تعداد تشخیص‌ها را افزایش دهد و همچنین امکان تشخیص زودتر موارد بیشتر را فراهم کند.

راهنمای منتشر شده توسط SEMES در سال 2021، ترویج آزمایش HIV و ارجاع به متخصصان مناسب را برای پیگیری در افرادی که به بخش های اورژانس (ED) مراجعه می کنند برای درمان مرتبط با یکی از شش وضعیت یا رفتار توصیه می کند: عفونت های مقاربتی (STI)، سندرم مونوکلئوزیک ( MN)، ویروس هرپس زوستر (HZ)، ذات الریه اکتسابی از جامعه (CAP)، عمل شیمی جنسی (CS) و پیشگیری از HIV پس از مواجهه (PEP). این موارد در افراد مبتلا به HIV رایج است و همچنین اغلب در ED دیده می شود.

در این مطالعه طولی، دکتر گونزالس دل کاستیلو، رئیس بخش اورژانس در بیمارستان کلینیکو سن کارلوس، مادرید، اسپانیا، و همکارانش از داده های اداری و نمودارهای پزشکی از 34 اورژانس اسپانیایی (13 درصد از شبکه ملی) شرکت کننده در Dejatuhuella استفاده کردند. برنامه (علامت خود را بگذارید) برای ارزیابی سطوح آزمایش HIV قبل از (ژوئیه تا دسامبر 2019) و پس از (ژانویه تا ژوئن 2022) دستورالعمل SEMES اجرا شد.

تعداد آزمایش های HIV سفارش داده شده در ED از 7080 به 13436 افزایش یافت. با در نظر گرفتن تفاوت در تعداد افرادی که در ED شرکت می کنند، این افزایش 75 درصدی را نشان می دهد.

تعداد تشخیص‌های اچ‌آی‌وی بیش از سه برابر، از 65 به 224 افزایش یافته است. با در نظر گرفتن ارقام حضور و غیاب ED، این افزایش 220 درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تست مثبت از 0.92٪ به 1.67٪ افزایش یافته است. این مورد انتظار بود، زیرا مطالعات قبلی نرخ مثبت بالایی را در شش وضعیت و رفتار تحت پوشش توصیه‌های SEMES نشان داده بودند.

افزایش قابل توجهی در آزمایش HIV در تمام مناطق توصیه شده، به غیر از تمرین شیمی جنسی، وجود داشت. STI (36% از بیماران آزمایش HIV قبل از اجرا در مقابل 67% پس از اجرا)، MS (27% در مقابل 51%)، CAP (7% در مقابل 21%)، HZ (6% در مقابل 29%)، PEP (68 درصد در مقابل 83 درصد). میزان HIV در CS بدون تغییر در 78٪ باقی مانده است.

خصوصیات دموگرافیک و سلامتی افراد مبتلا در هر دو دوره مشابه بود.

کاهش قابل توجهی در زمان بین حضور در ED و اولین قرار ملاقات با متخصص HIV (متوسط ​​30 روز در مقابل 7 روز)، و همچنین شروع درمان ضد ویروسی (متوسط ​​24 روز در مقابل 14 روز) مشاهده شد.

نویسندگان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که اجرای آزمایش هدفمند HIV در بخش های اورژانس منجر به افزایش قابل توجهی در تشخیص HIV شد.

تا به امروز، در مجموع 103 ED این توصیه ها را اجرا کرده اند. داده‌های SEMES نشان می‌دهد که در سال‌های 2021 و 2022، 113030 آزمایش انجام شده است که 287 مورد تشخیص HIV در سال 2021 و 601 مورد در سال 2022 – 888 تشخیص جدید در این دو سال است. (نمی توان با سال های قبل مقایسه کرد.)

اگر فرض بر این باشد که یک تشخیص از دو تا چهار مورد دیگر جلوگیری می کند، تشخیص های جدید در این دو سال منجر به جلوگیری از 1756 تا 3512 مورد جدید می شود.

دکتر González del Castillo می گوید: “ما واقعا امیدواریم که برنامه Dejatuhuella روند نزولی در تشخیص HIV در اسپانیا را معکوس کند و گسترش HIV و نرخ بالای تشخیص دیرهنگام را کاهش دهد.”

ED می تواند نقش مهمی در تشخیص HIV داشته باشد. ما از تحقیقات قبلی می دانیم که از هر سه فرصت از دست رفته برای تشخیص HIV در ED رخ می دهد و همچنین می دانیم که برای بسیاری از افراد، ED آنها تنها نقطه تماس آنها با سیستم مراقبت های بهداشتی است. ”

افزایش نرخ تشخیص و تشخیص زودهنگام نه تنها پیامدهای بزرگی برای سلامت افراد و سلامت عمومی دارد، بلکه مقرون به صرفه نیز خواهد بود.

یک ارزیابی اقتصادی اخیر از استراتژی SEMES محاسبه کرده است که از 13615 عفونت جدید جلوگیری می کند و 4411 میلیون یورو برای سیستم بهداشتی پس انداز بالقوه در دو دهه با بازده اقتصادی 224 یورو به ازای هر یورو سرمایه گذاری خواهد داشت.

غربالگری هدفمند یکی از دو روش اصلی غربالگری HIV در ED است. دیگری غربالگری انصرافی است.

پروژه ای در انگلستان از آزمایش انصراف HIV در A&Es در مناطقی با بالاترین شیوع HIV استفاده می کند. همه بزرگسالانی که در دوره A&E آزمایش خون می‌دهند، برای HIV آزمایش می‌شوند، مگر اینکه انصراف دهند. در بسیاری از مناطق، هپاتیت B و هپاتیت C نیز مورد آزمایش قرار می گیرند.

داده های 28 A&E شرکت کننده در 100 روز اول پروژه (آوریل تا جولای 2022) نشان می دهد که بیش از 250000 آزمایش HIV انجام شده است. 128 مورد تشخیص HIV، 325 تشخیص هپاتیت B و 153 تشخیص هپاتیت C وجود داشت.

دکتر گونزالس دل کاستیلو می گوید: «اجرای یک استراتژی آزمایش جهانی مانند این در اسپانیا، جایی که رضایت صریح برای آزمایش HIV مورد نیاز است، دشوار خواهد بود. “علاوه بر این، برخی از پزشکان ED ممکن است تمایلی به تجویز آزمایشاتی نداشته باشند که به آنها در تشخیص و درمان بیماری که بیمار با آن مراجعه کرده است کمکی نکند.”

غربالگری هدفمند HIV در اورژانس، همانطور که در اسپانیا انجام می‌دهیم، می‌تواند تأثیرگذار، مقرون‌به‌صرفه‌تر و بهتر از آزمایش‌های جهانی توسط بیماران و پزشکان پذیرفته شود.»

از سوی دیگر، ما در حال کار بر روی توصیه‌هایی برای آزمایش هپاتیت B و C هستیم و بسیاری از اورژانس‌ها هم‌زمان با HIV شروع به انجام آن کرده‌اند، با ۶۳ تشخیص جدید هپاتیت C در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲.»

او در پایان می‌گوید: «نقشی که ED می‌تواند در تشخیص اچ‌آی‌وی ایفا کند، مهم است و باید به رسمیت شناخته شود و در هر کجای دنیا که مردم هستند، شناخته شود و ترویج شود.»

اطلاعات بیشتر:
کنفرانس: www.eccmid.org/

ارائه شده توسط انجمن میکروبیولوژی بالینی و بیماری های عفونی اروپا

نقل قول: محققان می گویند (2023، 9 آوریل 2023) آزمایش هدفمند HIV در بخش های اورژانس بیمارستانی پتانسیل بالایی دارد که در 9 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-hiv-hospital-emergency-departments-great بازیابی شده است. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.