تأثیر کلر بر سلامت مو بهترین راهکارها برای مراقبت از موی شناگران


تأثیر کلر بر سلامت مو و نحوه مراقبت از آسیب مو با کلر

بسیاری از ما می دانیم که آب استخر حاوی کلر (یک ضدعفونی کننده رایج) است. شما را از بسیاری از عفونت ها در امان نگه می دارد. اما کلر با موهای شما چه می کند؟ جدا از از بین بردن باکتری های موجود در آب، آیا به موهای شما هم آسیب می رساند؟ این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع تأثیر کلر بر سلامت مو و نحوه مراقبت از آسیب مو با کلرچگونگی تاثیر کلر بر روی موهای شما، نحوه محافظت از موهای خود را در برابر آسیب کلر و نحوه پاک کردن آن از موهای خود را بررسی می کند.

کلر چیست و آیا به مو آسیب می رساند؟

کلر یک ماده شیمیایی است که به عنوان ماده سفید کننده و ضدعفونی کننده در آب آشامیدنی و استخرها استفاده می شود. قرار گرفتن مکرر در معرض آب کلر به موهای شما آسیب می رساند، زیرا موهای شما را ضعیف و خشک می کند و باعث شکنندگی آنها می شود.

از آنجایی که بیشتر آب لوله کشی ما حاوی کلر است، ممکن است تعجب کنید که  دوش گرفتن طولانی سلامت موهای شما را به خطر می‌اندازد. با این حال، میزان کلر آب لوله کشی آن قدر زیاد نیست و بیشتر باید نگران آب استخر باشید.

شنا کردن روزانه می تواند موهای شما را تحریک کرده و به پوست سر شما آسیب برساند. با این حال، محافظت از موهای شما امکان پذیر است، و ما چندین روش را برای انجام این کارارائه کرده ایم.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو بدون بازگشت در خانم ها و آقایان می شود.

شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

کلر با موهای شما چه می کند؟

تأثیر کلر بر سلامت مو و نحوه مراقبت از آسیب مو با کلر
تأثیر کلر بر سلامت مو و نحوه مراقبت از آسیب مو با کلر

کلر تمام روغن های طبیعی موهای شما را می مکد. به موهای شما احساس خشکی، زبری و آسیب می‌دهد. ما می دانیم که موهای ما برای سالم ماندن و براق ماندن به روغن های طبیعی نیاز دارند. اما کلر ممکن است موها را شکننده و خشک کند زیرا این روغن های طبیعی را از موهای شما پاک می کند. همچنین ممکن است منجر به شکاف انتهایی شود .

چه کسانی بیشتر در برابر آسیب کلر به مو آسیب پذیر هستند؟

کلر می تواند به موهای هر کسی آسیب برساند، به خصوص اگر شما یک شناگر معمولی باشید. با این حال، برخی از افراد بیشتر از دیگران در معرض آسیب کلر بر مو هستند. افرادی با این ویژگی ها:

  • موهای رنگ شده
  • موهای خشک و نازک
  • موهای سفید شده
  • موهای از قبل آسیب دیده

کلر همچنین ممکن است منجر به تغییر رنگ مو شود. اما آیا موهای شما را سبز می کند؟

آیا کلر موهای شما را سبز می کند؟

شناگران معمولاً بعد از شنا مشاهده می کنند که موهایشان سبز می شود. با این حال، کلر به طور مستقیم مسئول این اثر نیست. این تغییر رنگ مو ناشی از مس است که توسط کلر اکسید شده است. کلر حاوی مس اکسید شده است که هنگام شنا توسط موهای شما جذب می شود و در نهایت موهای شما را سبز می کند.

اگر موهای رنگ شده یا تحت درمان با مواد شیمیایی، خشک یا آسیب دیده دارید، در معرض خطر بیشتری برای آسیب ناشی از آب کلردار هستید.

اما مطمئناً می توانید در هنگام شنا از موهای خود در برابر اثرات سوء کلر محافظت کنید. در بخش زیر به چند تکنیک اشاره کرده ایم.

چگونه از موهای خود در برابر آسیب کلر محافظت کنیم؟

۱٫ ابتدا موهای خود را خیس کنید

خیس کردن موهایتان قبل از رفتن به استخر می تواند از جذب آب حاوی کلر یا سایر نمک های مضر جلوگیری کند.

۲٫ کلاه شنا بپوشید

جلوگیری از خیس شدن موهای شما می تواند کمک کننده باشد. از کلاه شنا استفاده کنید تا مطمئن شوید موهایتان با آب کلردار تماس پیدا نمی کند.

۳٫ از یک نرم کننده استفاده کنید

یک نرم کننده در موهای شما می تواند از جذب کلر در آب جلوگیری کند. می تواند به شما کمک کند به طور موثر از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری کنید. قبل از رفتن به شنا، یک نرم کننده به موهایتان بزنید. همچنین می توانید پس از استفاده از نرم کننده ، کلاه بگذارید. این کار موهای شما را از آسیب کلر محافظت می کند و همچنین موهای شما را مرطوب می کند.

۴٫ به موهایتان روغن بمالید

روغن آبگریز است و آب را دفع می کند. مالیدن روغن (مانند روغن نارگیل) به موهایتان می تواند به دفع آب کلردار کمک کند و به طور بالقوه از آسیب مو جلوگیری کند .

بعد از شنا از شامپو گیاهی برای شستن موها استفاده کنید، استخرهای روباز را انتخاب کنید و از یک روال مراقبت از مو بعد از شنا پیروی کنید تا از موهایتان در برابر آسیب کلر محافظت کنید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان موخوره، درمان وزی و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

با وجود تمام تلاش های شما همچنان موهای شما با آب کلردار در تماس هستند. خب پس چه کار باید کرد؟

چگونه کلر را از موهای خود خارج کنید؟

تأثیر کلر بر سلامت مو و نحوه مراقبت از آسیب مو با کلر
تأثیر کلر بر سلامت مو و نحوه مراقبت از آسیب مو با کلر

۱٫ فورا موهای خود را بشویید

شستن موها بلافاصله پس از شنا هرگونه آسیب احتمالی ناشی از کلر را کاهش می دهد. شما می توانید موهای خود را با شامپوهای مخصوصی که برای از بین بردن کلر از مو هستند، بشویید.

۲٫ موهای خود را شانه کنید

پس از شستن موها، موهای خود را با یک شانه دندانه پهن شانه کنید. با این حال، مطمئن شوید که موهای خیس را شانه نکنید (زیرا می تواند باعث شکستگی شود). یک شانه دندانه پهن می تواند به آرامی به باز شدن موهای شما کمک کند .

۳٫ موهای خود را شامپو کنید

 می توانید بلافاصله پس از بیرون آمدن از استخر از شامپو گیاهی برای شستن موهای خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آبکش سرکه سیب استفاده کنید . حتماً از یک نرم کننده خوب برای جایگزینی رطوبت موها استفاده کنید.

علائم موی آسیب دیده از کلر

ممکن است متوجه نشوید که موهای شما پس از شنا در روز اول آسیب دیده است، اما قرار گرفتن مکرر در معرض کلر منجر به تغییرات قابل توجه مو می شود. در اینجا برخی از نشانه های موهای آسیب دیده از کلر آورده شده است:

  • تغییر رنگ. این امر به ویژه برای کسانی که موهای بلوند دارند رایج است. برای کسانی که موهای تیره دارند، موهایشان شروع به روشن شدن می کند.
  • موهای خشک و شکننده. این ممکن است نشانه موهای آسیب دیده از کلر باشد و شما باید سریعاً دست به کار شوید زیرا موهای شما مستعد شکستن و دو شاخه شدن انتهای مو هستند.
  • موهای وز شده. در صورت آسیب دیدن، موهای شما ممکن است درخشندگی خود را از دست بدهند یا بیشتر از حد معمول وز شده به نظر برسند.
  • سلامت پوست سر ضعیف است. سلامت ضعیف پوست سر نشانه نهایی موهای آسیب دیده از کلر است. شایع ترین علائم خارش و التهاب پوست سر است.

تآثیر کلر بر سلامت مو و نحوه مراقبت از آسیب مو با کلر

تأثیر کلر بر سلامت مو و نحوه مراقبت از آسیب مو با کلر
تأثیر کلر بر سلامت مو و نحوه مراقبت از آسیب مو با کلر

شنا راهی فوق العاده برای تقویت بدن و آرام نگه داشتن ذهن شماست. با این حال، یک چیز وجود دارد که برای موهای شما عالی نیست، به لطف کلر موجود در استخرهای شنا. اما این دلیلی برای کنار گذاشتن جلسات شنا نیست. همیشه می توانید بعد از آن موهای خود را آبرسانی کنید.

کلر یک ماده ضد عفونی کننده است که در استخرها برای ایمن نگه داشتن افراد از عفونت استفاده می شود. با این حال، روغن‌های طبیعی موهای شما را نیز از بین می‌برد و موهای شما را شکننده، بی‌جان، خشک و با نوک‌های شکافته می‌کند. در حالی که بسیاری از شناگران ادعا می کنند که کلر موهایشان را سبز می کند، مس اکسید شده است که باعث تغییر رنگ مو می شود. برای محافظت از موهایتان در برابر کلر، باید کلاه شنا بپوشید و از نرم کننده استفاده کنید. علاوه بر این، بلافاصله پس از تماس با کلر یا خروج از استخر، موهای خود را بشویید تا موهای خود را سالم نگه دارید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا کلر موهای شما را خاکستری می کند؟

آب کلردار باعث تغییر رنگ مو می شود. بنابراین، ممکن است موهای تیره خاکستری شود.

آیا کلر موهای قهوه ای را بلوند می کند؟

تغییر رنگ مو می تواند ناشی از آب کلردار باشد. از این رو، کلر ممکن است موهای قهوه ای شما را سفید کرده و آنها را بلوند کند.

اگر به طور منظم در آب کلردار شنا کنم، می توانم موهایم را رنگ کنم؟

زمانی که به طور مرتب در آب کلردار شنا می کنید، رنگ کردن موهایتان ایده خوبی نیست، زیرا کلر می تواند رنگ شما را به سرعت از بین ببرد و حتی به موهای شکننده، خشک و خاکستری متمایل به سبز منجر شود.

آیا کلر باعث ریزش مو می شود؟

شنا کردن منظم در آب کلردار استخر باعث ریزش مو نمی شود. با این حال، برای محافظت از موهای خود در برابر آسیب کلر از کلاه شنا استفاده کنید.

آیا کلر موهای من را زیباتر می کند؟

کلر موهای شما را بهبود نمی بخشد زیرا روغن های طبیعی و رطوبت آن را جذب می کند که منجر به شکستگی مو می شود.

آیا همیشه باید قبل از ورود به استخر کلاه شنا بپوشید؟

بله، کلاه شنا بهترین راه برای محافظت از موهای شما در برابر آسیب کلر است.

سخن پایانی
  • آب کلر موجود در استخر ممکن است موهای شما را شکننده و خشک کند و روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد.
  • هنگام شنا، مس اکسید شده در کلر توسط موهای شما جذب می شود و آن را سبز می کند.
  • شناگران می توانند از موهای خود در برابر کلر محافظت کنند و در صورت انجام اقدامات احتیاطی مناسب، از تجربه خود بیشتر لذت ببرند.

منبع



Source link