تفاوت روغن بدن و لوسیون بدن فواید آنها و نحوه عملکرد آنها


تفاوت روغن بدن و لوسیون بدن، فواید آنها و نحوه عملکرد آنها

به نظر می رسد بحث روغن بدن در مقابل لوسیون بی پایان است. در حالی که برخی معتقدند روغن بدن بهترین عملکرد را برای پوست دارد، برخی دیگر لوسیون بدن را تضمین می کنند. بنابراین، این محصولات چگونه متفاوت هستند؟ کدام را انتخاب کنیم؟ اگرچه آنها با فرمول های منحصر به فرد عرضه می شوند، اما وظیفه اصلی آنها حفظ رطوبت پوست است. با این حال، رویکرد یک اندازه مناسب برای همه هرگز برای محصولات مراقبت از پوست و زیبایی مناسب نیست. این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی به بررسی تفاوت بین روغن بدن و لوسیون بدن، فواید روغن بدن، فواید لوسیون بدن، و نحوه عملکرد روغن بدن و نحوه عملکرد لوسیون بدن می پردازد. 

 گفته می شود، روغن بدن ممکن است گاهی اوقات بهتر عمل کند، در حالی که یک لوسیون بدن در دیگران. بسیاری از نتایج به نوع پوست، نگرانی ها و شرایط محیطی شما نیز بستگی دارد.

روغن بدن در مقابل لوسیون: تفاوت چیست؟

تفاوت روغن بدن و لوسیون بدن، فواید آنها و نحوه عملکرد آنها
تفاوت روغن بدن و لوسیون بدن، فواید آنها و نحوه عملکرد آنها
روغن بدن لوسیون
این از چه چیزی ساخته شده است؟ روغن ترکیبی از آب، روغن و امولسیفایرها.
چگونه کار می کند به بستن رطوبت طبیعی کمک می کند و بر روی سد محافظ بیرونی پوست شما کار می کند . از از دست دادن رطوبت جلوگیری می کند و حاوی مواد فعال قوی است که پوست شما را تغذیه می کند. به پوست شما نفوذ می کند و به مرطوب کردن، تسکین و جوانسازی آن کمک می کند. فرمول خامه ای به نرم و لطیف شدن نواحی خشن شما مانند آرنج، زانو، مچ پا و کف پا کمک می کند.
زمان درخواست بعد از حمام (روی پوست مرطوب) بعد از حمام (روی پوست مرطوب)
بهترین مناسب برای پوست خشک انواع پوست بر اساس فرمولاسیون و مواد تشکیل دهنده

توجه: حتی افرادی که دارای انواع پوست چرب هستند، می توانند روغن های بدن غیر کومدون زا و بدون عطر و سبک وزن را در حد متعادل امتحان کنند تا تمایل طبیعی پوست به تولید چربی کاهش یابد. با این حال، اگر پوست حساس یا پوست مستعد آکنه دارید، مراقب نوع روغنی که استفاده می کنید باشید. 

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه ها می باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

اکنون که تفاوت بین روغن‌های بدن و لوسیون‌ها را می‌دانید، اجازه دهید در بخش بعدی با فواید آنها آشنا شویم.

فواید روغن های بدن

۱٫ پوست را آبرسانی کنید

روغن های بدن به بهبود عملکرد مانع پوست شما کمک می کند و رطوبت طبیعی را می پوشاند و پوست را هیدراته نگه می دارد . آنها جذب پوست می شوند و اثر ترمیمی و مرطوب کنندگی دارند.

۲٫ تولید سبوم را تنظیم کنید

روغن ها به دلیل خاصیت جاذب خود به خوبی شناخته شده اند. بسیاری از روغن‌های گیاهی، مانند روغن‌های جوجوبا، زیتون، نارگیل، آرگان، بادام و آووکادو دارای مواد طبیعی هستند که چربی‌های طبیعی را که  در پوست شما می باشد، تقلید می‌کنند. این شباهت ها در ساختار می تواند به ترمیم سد پوستی مسئول تولید چربی کمک کند.

۳٫ یکنواخت کردن پوست

روغن‌های بدن می‌توانند به کاهش ظاهر سلولیت ،  اسکار و ترک‌های پوستی کمک کنند. آنها همچنین پوست شما را روشن می کنند، تیرگی و زبری را درمان می کنند و درخشندگی طبیعی را ارائه می دهند.

هزاران سال است که مردم از روغن های گیاهی به عنوان روغن بدن استفاده می کنند. به عنوان مثال، مصریان باستان اغلب از روغن زیتون، شنبلیله و کنجد استفاده می‌کردند تا پوست خود را مرطوب کنند و به حمام کردن کمک کنند.

فواید لوسیون بدن

تفاوت روغن بدن و لوسیون بدن، فواید آنها و نحوه عملکرد آنها
تفاوت روغن بدن و لوسیون بدن، فواید آنها و نحوه عملکرد آنها

۱٫ پوست را نرم و لطیف نگه دارید

لوسیون ها می توانند با تغذیه پوست با رطوبت اضافی مورد نیاز، با مشکلاتی مانند ترک خوردگی، خارش و سفت شدن پوست مقابله کنند. آنها عمیقاً به پوست شما نفوذ می کنند و به جبران رطوبت از دست رفته آن کمک می کنند و آن را انعطاف پذیر، نرم و هیدراته می کنند.

۲٫ اثر مرطوب کنندگی طولانی مدت ارائه دهید

لوسیون بدن به تامین رطوبت پوست شما در طول روز کمک می کند. پس از استفاده از روغن بدن، می توانید آن را با یک لوسیون پر کنید تا پوست خود را دو برابر هیدراته نگه دارد. برخلاف روغن‌های بدن که بعد از حمام روی پوست مرطوب بهتر عمل می‌کنند، می‌توانید در هر زمانی از روز از لوسیون‌های بدن استفاده کنید.

۳٫ حاوی مواد مغذی

لوسیون های حاوی هیالورونیک اسید ، گلیسیرین ، آلوئه ورا، ویتامین E و سرامید هستند و می توانند به افزایش توانایی های پوست در حفظ رطوبت کمک کنند . لوسیون‌های خاصی حاوی روغن و آب هستند که می‌تواند برای شرایط پوستی خشک مفید باشد و اثرات ضد پیری دارد.

سومریان و مصریان باستان مسئول قدیمی‌ترین سوابق استفاده از مرهم‌های لوسیون مانند (با قدمت ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد) هستند. لوسیون ها از عسل، روغن ها و چربی های حیوانی تهیه می شدند. در حالی که مصریان از اجزایی مانند روغن کرچک، گیاهان، شیر و عسل استفاده می کردند، سومری ها از گیاهان و روغن درختان استفاده می کردند.
همچنین دانستن نحوه استفاده از روغن ها و لوسیون های بدن برای دستیابی به بهترین نتیجه بسیار مهم است.

نحوه استفاده از روغن بدن

  • بلافاصله بعد از حمام از روغن بدن روی پوست مرطوب استفاده کنید. این کمک می کند تا رطوبت به راحتی قفل شود. همچنین، به یاد داشته باشید که مقدار کمی به شما کمک می کند.
  • چند قطره روغن بدن را به حمام خود اضافه کنید. روغن‌های گیاهی باکیفیت با اسانس‌های گل رز یا اسطوخودوس می‌توانند به مراقبت از پوست کمک کنند، زیرا رطوبت عمیقی را فراهم می‌کنند و بوی فوق العاده ای را در آب حمام شما ایجاد می‌کنند.

نحوه استفاده از لوسیون بدن

بهتر است لوسیون بدن خود را بعد از حمام روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. همچنین می توانید چند قطره روغن بدن را برای آبرسانی بیشتر به لوسیون مورد علاقه خود اضافه کنید. شما همچنین می توانید لوسیون بدن با فاکتور محافظتی بالا در برابر نور خورشید را برای جلوگیری از آسیب نور خورشید انتخاب کنید.

وقتی صحبت از روغن ها یا لوسیون های بدن می شود، اشتباه است که بگوییم یکی بهتر از دیگری است. هر دوی این محصولات در مرطوب کردن پوست شما عالی هستند. بنابراین، کدام یک را باید انتخاب کنید؟

کرم برنزه کننده بدن فلورسان با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای جذاب و یکدست را بر روی بدن دارد.

برنزه کننده فلورسان

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

روغن بدن در مقابل لوسیون، کدام یک بهترین است؟

تفاوت روغن بدن و لوسیون بدن، فواید آنها و نحوه عملکرد آنها
تفاوت روغن بدن و لوسیون بدن، فواید آنها و نحوه عملکرد آنها

روغن های بدن و لوسیون ها فرمول ها، فواید و کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند. بنابراین، بهتر است هر دو را در اطراف خود نگه دارید، بنابراین شما آماده هستید که پوست خود را مطابق با نیازهای آن درمان کنید.

بسته به نوع پوست، نگرانی ها و آب و هوا، از ترکیبی از روغن بدن و لوسیون استفاده کنید. می توانید لوسیون بدن را روی روغن قرار دهید، مشابه روغن های صورت و مرطوب کننده ها.

به عنوان مثال، استفاده از لوسیون بدن در طول زمستان ممکن است به اندازه کافی برای پوست شما آبرسانی نکند. بنابراین، برای جلوگیری از خشکی در آب و هوای سرد، روغن بدن را در برنامه مراقبت از پوست و روتین زیبایی خود بگنجانید.

در طول ماه های مرطوب و تابستان از فرمول های سبک و بدون چربی استفاده کنید. به روغن یا لوسیون بدنی بچسبید که سریع جذب می شود و باعث تعریق شما نمی شود. از چربی بدن در پوست های مستعد اگزما و چرب خودداری کنید. 

استفاده از روغن بدن را دو یا سه بار در هفته به عنوان یک درمان عمیقا مغذی برای آبرسانی و بازسازی پوست در نظر بگیرید. از لوسیون به عنوان یک مرطوب کننده روزانه برای تسکین و شادابی پوست خود استفاده کنید.

تفاوت روغن بدن و لوسیون بدن، فواید آنها و نحوه عملکرد آنها

امیدواریم این مقاله به حل و فصل بحث روغن بدن در مقابل لوسیون بدن کمک کرده باشد و به شما در درک تفاوت های آنها کمک کرده باشد. اگر می خواهید بدانید کدام یک بیشتر برای شما مناسب است، باید نوع پوست خود، نگرانی های آن و شرایط محیطی را بشناسید. شما باید بر اساس این عوامل محصول را انتخاب کنید.

اگر هنوز برای شما مشکل است که یکی را برای خود انتخاب کنید، باید هر دو را امتحان کنید و ببینید پوست شما چه احساسی دارد. هنگام استفاده از آنها نکات و دستورالعمل های ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید. استفاده منظم از این ها به شما کمک می کند تا سلامت پوست خود را حفظ کرده و بافت آن را بهبود ببخشید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توانید از روغن بدن و لوسیون استفاده کنید؟

می توانید از روغن و لوسیون بدن برای داشتن پوستی صاف تر، هیدراته تر و سالم تر استفاده کنید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که ابتدا لوسیون بدن و سپس روغن بدن را برای بهترین نتیجه بمالید.

آیا می توانم روغن بدن را به صورتم بزنم؟

بله، می توانید از روغن های بدن برای صورت خود استفاده کنید. می توانید از جوجوبا یا روغن های گیاهی استفاده کنید زیرا خطرات کمتری برای عوارض جانبی دارند. با این حال، اطمینان حاصل کنید که برای بررسی واکنش های آلرژیک یک تست پچ انجام می دهید.

آیا روغن نارگیل بهتر از لوسیون بدن است؟

در حالی که هر دو فواید خوبی برای مراقبت از پوست دارند، روغن نارگیل آبرسان و مغذی‌تر است، بنابراین می‌تواند گزینه بهتری برای برخی افراد باشد. با این حال، به نوع پوست شما نیز بستگی دارد. اگر پوست چرب دارید یا مستعد آکنه هستید، ممکن است یک لوسیون بدن مبتنی بر آب برای شما بهتر باشد.

بهتر است بدن خود را شب ها مرطوب کنید یا صبح؟

شما می توانید پوست خود را در شب مرطوب کنید، زیرا هنگام خواب پوست شما می تواند التیام یابد و تغذیه شود. با این حال، برای بهترین نتیجه، صبح بدن خود را مرطوب کنید تا پوستی صاف و لطیف در طول روز و سپس شب بعد از حمام داشته باشید.

کدام یک برای پوست حساس، روغن بدن یا لوسیون مناسب تر است؟

در حالی که هر دو برای پوست های حساس بی خطر هستند، برخی از روغن های بدن ممکن است مانند روغن زیتون مناسب نباشند، که ممکن است التهاب را تشدید کند و به سد پوستی آسیب برساند. لوسیون مبتنی بر آب ممکن است گزینه بهتری باشد زیرا ملایم است و می تواند به سرعت جذب شود.

آیا می توان از روغن یا لوسیون بدن برای ماساژ استفاده کرد؟

بله، هر دو را می توان برای ماساژ استفاده کرد، در حالی که روغن بدن گزینه مناسب تری خواهد بود.

سخن پایانی
  • اگرچه روغن بدن و لوسیون هر دو به مرطوب شدن پوست شما کمک می کنند، فرمولاسیون و کاربرد آنها متفاوت است.
  • در حالی که روغن بدن فقط از روغن ها تشکیل شده است، لوسیون بدن ممکن است آب، روغن و امولسیون کننده داشته باشد.
  • نوع پوست، نگرانی‌ها و تغییرات فصلی شما می‌تواند به تعیین اینکه کدام یک از این محصولات مرطوب‌کننده برای شما بهتر عمل می‌کنند، کمک کند.
  • برای تغذیه و تقویت سد پوستی خود می توانید به یکی از آنها پایبند باشید یا هر دو را به صورت ترکیبی استفاده کنید.

منبع



Source link