درمان خانگی خروپف دلایل خروپف، نحوه پیشگیری خروپف


خروپف و دلایل آن، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف

خروپف می تواند آزاردهنده باشد و بر خواب خوب شبانه تأثیر بگذارد. اگر شما یا شریک زندگیتان از این مشکل رنج می‌برید، می‌توانید درمان‌های مؤثر خروپف را که در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع خروپف و دلایل آن، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف مورد بحث قرار گرفته را، امتحان کنید. خروپف بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد و ممکن است منجر به آپنه خواب و محرومیت از خواب شود. و ممکن است با احساس عصبانیت از خواب بیدار شوید. دانستن دلایل خروپف برای درمان مناسب بسیار مهم است. در این مقاله دلایل خروپف و راهکارهای پیشگیری از آن توضیح داده شده است. 

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، با ترکیباتی ارگانیک، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

چه چیزی باعث خروپف شما می شود؟

احساس خوبی نیست که مردم مکررا به شما بگویند که خروپف می کنید. بنابراین اگر می‌پرسید «چرا خروپف می‌کنم؟»، هم در ناامیدی خود موجه هستید و هم در مسیر درستی برای راه‌حل‌های خروپف هستید. برای اینکه بدانید چگونه خروپف را متوقف کنید، ابتدا باید بدانید که چه چیزی باعث خروپف می شود.

خروپف زمانی اتفاق می‌افتد که عبور هوایی که تنفس می‌کنید در طول خواب به نوعی مسدود شود. اگر راه هوایی تا حدی مسدود یا باریک باشد، هوا باعث می‌شود بافت‌های موجود در راه هوایی فوقانی ارتعاش کنند، که منجر به صدایی می‌شود که شما آن را خروپف می‌نامید. علل متعددی وجود دارد که ممکن است منجر به تنگ شدن مزمن یا مسدود شدن موقت راه هوایی در طول خواب شود.

دلایل خروپف، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف
خروپف و دلایل آن، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف

خروپف و دلایل آن، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف

آناتومی دهان، بینی، سر یا گردن

اندازه یا شکل ساختارهای فیزیکی خاص نیز ممکن است مسئول انسداد یا انقباض در راه هوایی باشد و در نتیجه منجر به خروپف شود. انحراف تیغه بینی (دیواره خمیده یا اریب بین سوراخ های بینی)، پولیپ ها (رشد کوچک در مجرای بینی)، فک کوچک، بزرگ شدن لوزه ها یا زبان ممکن است به خروپف کمک کنند. تحقیقات نشان می دهد که بین آناتومی صورت و بروز اختلالات خواب که شامل خروپف می شود، ارتباط وجود دارد.

آپنه انسدادی خواب

آپنه انسدادی خواب (OSA) یکی از شایع ترین اختلالات تنفسی مرتبط با خواب است که اغلب تشخیص داده نمی شود و با مکث های مکرر در تنفس مشخص می شود. این به دلیل فروپاشی جزئی یا کامل راه هوایی اتفاق می افتد. ممکن است بتوانید آن را به‌عنوان مجموعه‌ای متناوب از خروپف‌های بلند نامنظم و دوره‌های سکوت همراه با صداهای گاز زدن یا خروپف متوسط ​​تشخیص دهید. OSA یک وضعیت نامطلوب سلامتی جدی است که نیاز به تشخیص و درمان دارد.

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید شرایطی است که در آن غده تیروئید عملکرد مطلوبی ندارد. به همین دلیل هورمون تیروکسین که میزان متابولیسم بدن را تنظیم می کند نیز به میزان لازم ترشح نمی شود. از این رو، افزایش مخاط در راه هوایی فوقانی و کاهش عملکرد ریه ممکن است باعث خروپف در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید شود. بر اساس یک مطالعه خواب انجام شده بر روی بیست نفر که کم کاری تیروئید داشتند، مشخص شد که همه آنها خروپف را تجربه کردند .

گرفتگی بینی

احتقان مزمن بینی به دلیل آلرژی یا عفونت ممکن است شما را مستعد خروپف کند. آلرژی می تواند باعث التهاب در راه هوایی از جمله مجاری بینی شود و راه هوایی را باریک کند. گرفتگی بینی همچنین ممکن است جریان هوا را از طریق گذرگاه کاهش دهد و به خروپف کمک کند. تحقیقات ارتباط قوی بین خروپف معمولی ( بدون آپنه خواب ) و احتقان بینی شبانه را نشان می دهد.

چاقی

تحقیقات نشان داده است که بین چاقی یا افزایش وزن بیش از حد و اختلالات تنفسی مرتبط با خواب، از جمله خروپف، ارتباط وجود دارد. چاقی ممکن است منجر به تجمع بافت‌های اطراف زبان، گردن و بافت‌های گلو و کل بافت نرم راه هوایی فوقانی شود. علاوه بر این، عضلات تقویت نمی شوند. این یک دلیل بالقوه برای انسداد جریان هوا و شاید یک دلیل احتمالی در پشت خروپف است .

الکل یا آرام بخش

مصرف زیاد الکل قبل از خواب ممکن است باعث خروپف شود. به این دلیل که الکل ممکن است ماهیچه هایی را که از بافت های نگهدارنده راه هوایی حمایت می کنند، شل کند. مطالعات نشان داده‌اند که الکل خروپف را در کسانی که قبلاً خروپف می‌کنند شدیدتر می‌کند. داروهای آرام بخش ممکن است نقش مشابهی داشته باشند و باعث خروپف شما شوند، به خصوص اگر آپنه خواب تشخیص داده نشده داشته باشید. مطالعات نشان می دهد که بین خروپف تحت تأثیر داروهای آرام بخش و بروز آپنه انسدادی خواب ارتباط وجود دارد.

سبک زندگی، عادات خوابیدن، و دلایل دیگر

علاوه بر این، عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن، وضعیت خوابیدن، میزان خستگی و سن ممکن است به خروپف کمک کنند . خروپف معمولی ممکن است نشان دهنده شرایط زمینه ای باشد و گاهی اوقات حتی ممکن است به مشکلات سلامتی مرتبط منجر شود.

حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن می باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

کرم حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، بزرگ کردن سینه و اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

شما نمی توانید وضعیتی را که از آن آگاه نیستید اصلاح کنید. بنابراین، چگونه می توانید بفهمید که آیا خروپف می کنید یا نه؟

چگونه بفهمیم که خروپف می کنیم؟

خروپف و دلایل آن، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف

به احتمال زیاد، شما از قبل می‌دانید که خروپف می‌کنید زیرا یک نفر در مورد آن با شما صحبت کرده است. بنابراین، هر حال این ساده ترین راه برای پیدا کردن است. به سادگی از هر کسی که در اطراف است و هنگام خواب بیدار است، بخواهید به شما اطلاع دهد که آیا خروپف می کنید یا نه. اگر تنها زندگی می کنید، همیشه می توانید صدای خودتان را در شب ضبط کنید. اگر پر سر و صدا شود، می دانید که خروپف می کنید.

هنگامی که شواهدی مبنی بر خروپف دارید، ممکن است بخواهید بدانید که چگونه هنگام خواب خروپف را متوقف کنید. بنابراین، بیایید به بخش بعدی برویم تا دریابیم چگونه خود خروپف را متوقف کنید یا چگونه جلوی خروپف دیگران را بگیرید.

۶ درمان خروپف: چگونه می توان آن را متوقف کرد؟

دلایل خروپف، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف
خروپف و دلایل آن، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف

درمان های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا خروپف را متوقف کنید یا حداقل شدت خروپف را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. اینکه آیا این درمان ها برای شما موثر هستند یا نه ممکن است به دلیل خروپف شما بستگی داشته باشد.

۱٫ وضعیت خواب خود را تغییر دهید

پاسخ به اینکه چگونه فوراً خروپف را متوقف کنید ساده است ، موقعیت خواب خود را تغییر دهید. مطالعات نشان می دهد که خروپف ممکن است با تغییر حالت خوابیده به پهلو در طول خواب به میزان قابل توجهی کاهش یابد. با این حال، این تغییر بیشتر در میان افراد غیر چاق مشاهده شده است .

۲٫ از مرطوب کننده استفاده کنید

احتقان بینی، یکی از دلایل احتمالی خروپف، ممکن است در فضای خشک بدتر شود. استفاده از یک مرطوب کننده در اتاق ممکن است باعث تسکین و پاکسازی حفره بینی شود که به نوبه خود ممکن است باعث تسکین خروپف شود.

۳٫ قبل از خواب بخار را استنشاق کنید

مطالعات نشان می دهد که ارتباط مثبتی بین کیفیت خواب و استنشاق بخار قبل از خواب وجود دارد. از آنجایی که خواب ضعیف و خستگی در بسیاری از موارد به خروپف کمک می کند، استنشاق بخار هر شب قبل از خواب ممکن است راهی موثر برای توقف خروپف باشد.

۴٫ هنگام خواب سر خود را بالا بیاورید

فروپاشی راه هوایی فوقانی یکی از دلایل اصلی خروپف است. مطالعات نشان داده اند که بالا بردن سر هنگام خواب ممکن است از فروپاشی راه هوایی فوقانی در بیماران مبتلا به آپنه انسدادی خواب جلوگیری کند.

۵٫ کاهش وزن

از آنجایی که بافت بیش از حد در گردن و گلو احتمال باریک شدن مجرای راه را که منجر به خروپف می شود افزایش می دهد، کاهش وزن ممکن است به شما در توقف خروپف کمک کند. محققان تفاوت قابل توجهی در شیوع خروپف بین بزرگسالان با شاخص توده بدنی سالم در مقابل افرادی که در مرز چاقی یا پیش چاقی قرار دارند، یافته اند.

۶٫ از نوارهای بینی یا گشاد کننده بینی استفاده کنید

بر اساس یک مطالعه، گشادکننده بینی یا نوارهای بینی می‌تواند جریان هوا را از طریق گذرگاه افزایش داده و انسداد تنفس را به میزان قابل توجهی به حداقل برساند. این مطالعه همچنین نشان داد که تعداد خروپف و همچنین حجم خروپف در داوطلبانی که از گشادکننده بینی استفاده می‌کردند در مقایسه با افرادی که استفاده نمی‌کردند، به طور قابل‌توجهی کمتر بود.

در برخی موارد، خروپف ممکن است به دلیل عفونت هایی باشد که باعث التهاب یا دلایل آناتومیکی می شود. در این موارد، این درمان ها ممکن است به کاهش خروپف کمک کنند، اما ممکن است نتوانند آن را متوقف کنند. درمان علل زمینه ای برای جلوگیری از خروپف ممکن است نیاز به دارو یا جراحی داشته باشد.

خروپف و دلایل آن، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف

۷٫ از مصرف الکل، قرص های خواب آور یا آرام بخش خودداری کنید

الکل ماهیچه های گلو را شل می کند و در تنفس اختلال ایجاد می کند. در یک مطالعه، مشخص شد که الکل مدت و دفعات OSA را افزایش می دهد. این منجر به خروپف می شود.

داروها برای خروپف

دلایل خروپف، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف
خروپف و دلایل آن، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف

ادعا می شود که تعدادی از داروهای بدون نسخه به بهبود خروپف کمک می کنند. همه آنها ایمن، موثر یا توسط متخصصان توصیه نمی شوند. با این حال، برخی از داروها وجود دارند که برای تأثیرات مثبت در کاهش خروپف یا کمک به مدیریت OSA مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. آنتی هیستامین ها (داروهایی که آلرژی را درمان می کنند) و برخی از داروها برای کاهش وزن ممکن است موثر باشند.

  • داروهای ضد صرع
  • هورمون تیروئید
  • آنتی لوکوترین ها
  • کورتیکواستروئیدهای بینی
  • روان کننده بافت نرم موضعی
  • دیورتیک ها

با این حال، مهم است که قبل از مصرف هر گونه دارویی برای خروپف با پزشک خود مشورت کنید.

ممکن است برخی مکمل های غذایی وجود داشته باشد که می توانید برای کاهش خروپف خود استفاده کنید.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای جذاب، خوشرنگ و یکدست را بر روی بدن دارد.

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

برای جلوگیری از خروپف چه بخوریم یا بنوشیم؟

افزودن برخی گیاهان و ادویه‌ها به برنامه غذایی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا خروپف را متوقف کنید، به‌ویژه اگر خروپف شما ناشی از آلرژی یا عفونت باشد. در حالی که شواهد کافی مبنی بر اثربخشی این داروهای غیر متعارف خروپف وجود ندارد، امتحان کردن ضرری ندارد.

خروپف و دلیل آن، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف

چای برگ گزنه

اگر از گرفتگی بینی رنج می برید، چای گزنه ممکن است یک درمان طبیعی موثر برای خروپف باشد. به این دلیل که برگ های گزنه دارای خواص آنتی هیستامینی و ضد میکروبی هستند که ممکن است التهاب ناشی از آلرژن ها یا عفونت ها را کاهش دهد.

چای نعنا

نعناع دارای خواص ضد حساسیت، ضد ویروسی و ضد باکتریایی است . می توانید چای نعناع را برای تسکین گرفتگی بینی به دلیل عفونت یا آلرژی بنوشید و اگر این چیزی است که باعث خروپف شما می شود، ممکن است به خروپف کمک کند.

زنجبیل و زردچوبه

زنجبیل و زردچوبه دارای خواص ضد التهابی هستند که آنها را به یک درمان طبیعی احتمالی برای خروپف تبدیل می کند. این ادویه ها که به عنوان چای استفاده می شوند، به صورت خام مصرف می شوند یا در غذا استفاده می شوند، ممکن است احتقان را تسکین دهند .

سیر

بر اساس تحقیقات، سیر، با طیف وسیعی از فواید درمانی، ممکن است به خواب کمک کند و از خروپف جلوگیری کند. به این دلیل که می تواند به خشک شدن مجاری بینی و راه های هوایی و در نتیجه بهبود جریان هوا کمک کند. شما می توانید سیر را هم خام یا پخته داشته باشید زیرا پخت و پز بر خواص آن تأثیر نمی گذارد .

اکنون که می دانید چگونه خروپف را به طور طبیعی و همچنین با مداخلات پزشکی متوقف کنید، بیایید ببینیم که در وهله اول چند راه برای جلوگیری از خروپف وجود دارد.

چگونه از خروپف جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خروپف ناشی از دلایل آناتومیکی نمی توانید کار زیادی انجام دهید، اما اگر تغییرات مثبتی در سبک زندگی ایجاد کنید، ممکن است شانس خروپف خود را کاهش دهید.

  • سیگار را ترک کنید و از الکل خودداری کنید.
  • ماهیچه های زبان و گلو را ورزش دهید.
  • به اندازه کافی خوابیدن.
  • مصرف غذاهای التهاب زا را کاهش دهید.
  • آب بیشتری بنوشید.

گاهی اوقات داروهای خروپف که خودتان استفاده می‌کنید ممکن است برای جلوگیری از خروپف شما یا کسی که می‌شناسید کافی نباشد. در موارد خاص، دریافت کمک پزشکی مهم می شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

خروپف خواب شریک رختخواب شما و همچنین خودتان را مختل می کند. اگر کم خوابی برای مدت طولانی ادامه یابد ممکن است زندگی را تهدید کند. همچنین ممکن است منجر به بیماری های دیگری مانند دیابت شود . اگر فکر می کنید که خروپف در حال تبدیل شدن به یک مشکل است، به پزشک خود مراجعه کنید تا دلیل اصلی خروپف خود را بفهمید تا راه حل مناسب پیدا شود.

خروپف و دلایل آن، نحوه پیشگیری خروپف و درمان خانگی خروپف

بسیاری از مردم خروپف می کنند که ممکن است بر کیفیت خواب آنها و همسرشان تأثیر بگذارد. هنگامی که مسیر بینی شما مسدود شده است، خروپف می کنید و هوای مسدود شده در راه هوایی فوقانی شما به لرزه در می آید. دلایل زیادی پشت این مشکل رایج وجود دارد، از عادات نادرست خواب گرفته تا چاقی. می توانید با پیروی از این درمان های ساده خروپف، این بیماری را متوقف کرده یا شدت آن را کاهش دهید. این راه‌حل‌ها به شما پیشنهاد می‌کنند که تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود اعمال کنید، مانند تغییر وضعیت خواب، استفاده از مرطوب‌کننده یا نوارهای بینی، یا افزودن چای طبیعی برای رفع احتقان بینی به رژیم غذایی‌تان. اگر خروپف خواب شما را مختل می کند، توصیه می شود برای تشخیص هر گونه بیماری زمینه ای با پزشک خود مشورت کنید.

رژ لب اصل میبلین آمریکا، با ترکیباتی ارگانیک، پوششی جذاب، خوشرنگ و یکدست را بر روی لب ها دارد.

رژ لب میبلین

رژ لب میبلین آمریکا

رژلب بدون سرب میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف

رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و این رژ لب مات و کرمی آرایش

لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شده با  با ویتامین E , A است.

پاسخ به سوالات متداول

آیا افراد لاغر خروپف می کنند؟

افراد لاغر خروپف می کنند، اما افراد دارای اضافه وزن به دلیل داشتن بافت چربی بیشتر در گردن و گلو، بیشتر خروپف می کنند.

چرا صدای خروپف خودم را نمی شنوم؟

هنگام خواب، توانایی مغز شما برای دریافت اطلاعات کاهش می یابد. بنابراین، شما صدای خروپف خود را نمی شنوید. تالاموس ناحیه ای از مغز است که صداهای خاصی (مانند خروپف) را قبل از انتقال اطلاعات حرکتی و حسی به قشر مغز فیلتر می کند.

آیا بالش می تواند خروپف را کاهش دهد؟

انقباض یا انسداد راه هوایی فرد باعث خروپف می شود. بالش می تواند با قرار دادن سر و گردن به گونه ای که راه های هوایی باز بماند، به کاهش خروپف کمک کند.

آیا Vicks به خروپف کمک می کند؟

همه چیز به نوع خروپف شما بستگی دارد. منتول موجود در Vicks Vaporub می تواند با افزایش جریان هوا و کاهش خروپف به رفع انسداد بینی یا قفسه سینه که باعث خروپف شما می شود کمک کند.

آیا خوابیدن روی دو بالش به خروپف کمک می کند؟

بالا بردن سر با بالش های اضافی ممکن است به باز شدن راه های هوایی و کاهش خروپف کمک کند. از یک جفت بالش، یا یک تخت خواب قابل تنظیم برای نگه داشتن خود در هنگام خواب استفاده کنید.

سخن پایانی
  • وقتی در خواب نمی توانید هوا را آزادانه از راه هوایی خود عبور دهید خروپف می کنید.
  • انسداد بینی، پرکاری تیروئید یا چاقی همگی می توانند باعث خروپف شوند.
  • استفاده از نوارهای بینی یا مرطوب کننده با گیاهان و ادویه جات خاص می تواند به توقف خروپف کمک کند.

منبع



Source link