سیستم های گزارش علائم از راه دور برای بیماران ممکن است لیست های انتظار سرپایی را کاهش دهد


دکتر و بیمار

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بر اساس بررسی جدید منتشر شده توسط سیستم‌های دیجیتال برای نظارت و گزارش علائم از راه دور بیماران، ممکن است راه‌حلی برای کاهش لیست انتظار بیماران سرپایی ارائه دهد. مجله انجمن سلطنتی پزشکی.

این بررسی که توسط محققان مرکز تحقیقات پیامدهای گزارش‌شده بیمار (CPROR)، مؤسسه تحقیقات کاربردی سلامت در دانشگاه بیرمنگام رهبری می‌شود، نمونه‌های بین‌المللی استفاده از سیستم‌های الکترونیکی گزارش‌شده توسط بیمار (ePRO) را برای تریاژ مراقبت‌های بالینی بررسی کرد. .

ePROs به بیماران این امکان را می‌دهد که پرسشنامه‌هایی را در خانه یا محل انتخابی خود پر کنند و نتایج آن در زمان واقعی برای پزشک ارسال شود تا در تصمیم‌گیری بالینی استفاده شود. مطالعات گروه های مختلف بیماران، از جمله مبتلایان به صرع، آپنه خواب، دیابت نوع 1، سرطان، آرتریت روماتوئید و HIV، در این بررسی گنجانده شد. در دانمارک، Ambuflex (یک سیستم عمومی ePRO) در بیش از 40000 بیمار در طیف وسیعی از بیماری‌های مزمن استفاده شده است و منجر به کاهش قابل توجهی در قرار ملاقات‌های سرپایی شده است. در کلینیک های صرع، این سیستم منجر به کاهش تا 48 درصد در قرار ملاقات های حضوری سرپایی شد.

نویسنده اصلی، دکتر لی آیگبوسی، دانشیار و معاون مدیر CPROR، گفت: “استفاده از PROs در محیط های تحقیقاتی به خوبی تثبیت شده است تا اثربخشی، مقرون به صرفه بودن و تحمل مداخلات را از دیدگاه بیمار ارزیابی کند. پزشکان اکنون به با استفاده از گزارش علائم در سطح بیمار برای مدیریت بالینی بیماران منفرد در عمل روتین.”

این بررسی شواهدی برای پشتیبانی از اجرای سیستم‌های ePRO برای مراقبت‌های سرپایی ارائه می‌کند، از جمله کاهش قابل توجه در قرار ملاقات‌های سرپایی بدون به خطر انداختن نتایج یا رضایت بیمار از مراقبت.

دکتر آیگ‌بوسی گفت: “ePROها برای مراقبت‌های سرپایی می‌توانند تطبیق مراقبت‌ها را با نیازهای بیمار تسهیل کنند. بیماران پایدار را می‌توان از راه دور با استفاده از ePROs نظارت کرد، در نتیجه از معاینات غیرضروری در کلینیک‌های سرپایی و هزینه‌های مرتبط، مانند سفر و زمان مرخصی، اجتناب کرد. بدون کاهش کیفیت درمان. این استفاده کارآمد از منابع کمیاب مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند کلینیک‌های سرپایی را برای بیمارانی که بار علائم بالایی دارند یا علائم نگران‌کننده دارند، آزاد کند، بنابراین می‌توان آنها را سریع‌تر مشاهده کرد.»

نویسندگان می گویند مهم است که اذعان کنیم که بخشی از بیماران، به ویژه افراد مسن، ممکن است مشاوره حضوری یا تلفنی با بیماران سرپایی را صرف نظر از وضعیت سلامتی خود ترجیح دهند و ممکن است در مورد استفاده از ePROs به عنوان یک ابزار تریاژ نگران یا مخالف باشند. .

آنها همچنین می‌گویند این یافته‌ها نشان می‌دهد که چرا استفاده از ePROs برای مراقبت‌های سرپایی با دقت در نظر گرفته، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود تا اطمینان حاصل شود که افراد از جمعیت‌های محروم بیشتر در معرض آسیب قرار نخواهند گرفت.

آنها نتیجه می‌گیرند: «استفاده از ePROs در مراقبت‌های سرپایی می‌تواند به طور بالقوه به سیستم مراقبت بهداشتی پاسخگوتر اجازه دهد، تقاضا برای قرار ملاقات‌های کلینیک را کاهش دهد، زمان مراقبت را با نتایج بهبود یافته کاهش دهد، و مقرون به صرفه بودن ارائه مراقبت‌های بهداشتی را افزایش دهد. برای بیماران، خانواده و جامعه مفید است.»

اطلاعات بیشتر:
کاهش فشارهای مراقبت سرپایی: نقش بالقوه پیامدهای گزارش شده توسط بیمار، مجله انجمن سلطنتی پزشکی (2023). DOI: 10.1177/01410768231152222

ارائه شده توسط انتشارات SAGE

نقل قول: سیستم های گزارش علائم از راه دور برای بیماران ممکن است لیست های انتظار سرپایی را کاهش دهد (2023، 9 فوریه) بازیابی شده در 10 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-remote-symptom-patients-outpatient.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.