فراخوانی برای بازنگری در قوانین بخار نیکوتین در استرالیا


بخار کردن

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یک کارشناس داروی دانشگاه کوئینزلند توصیه کرده است که فروش محصولات ویپینگ نیکوتین در مغازه‌های دارای مجوز با فرآیند دقیق تأیید سن، دسترسی جوانان را محدود کرده و به بزرگسالان سیگاری کمک می‌کند تا سیگار را ترک کنند.

پروفسور ممتاز وین هال از مرکز ملی تحقیقات مصرف مواد جوانان UQ گفت که مقررات فعلی بخارپز نیکوتین بی اثر است، دیدگاهی که توسط اداره کالاهای درمانی تایید شده است.

پروفسور هال ممتاز گفت: “در استرالیا، محصولات ویپینگ نیکوتین را فقط می توان به طور قانونی توسط پزشک تجویز کرد و در داروخانه ها به بزرگسالانی که می خواهند سیگار را ترک کنند فروخته شود.”

درعوض، ما شاهد توسعه بازار سیاه پر رونقی بوده ایم که محصولات ویپ غیرقانونی را به کودکان و بزرگسالان می فروشد، با تعداد بسیار کمی از ویپرهای بزرگسال که از مسیر تجویز قانونی استفاده می کنند.”

استاد بازنشسته هال توصیه می کند که صنعت یک مدل مصرف کننده با محدودیت سنی را اتخاذ کند.

بازار سیاه سود کمتری خواهد داشت و فروش غیرقانونی به مرور زمان کاهش می‌یابد و تا حد زیادی با یک بازار قانونی و تنظیم شده جایگزین می‌شود.»

نظرسنجی خانگی استراتژی ملی دارو در سال 2019 نشان می‌دهد که استعمال دخانیات محبوب‌ترین کمک برای ترک و کاهش سیگار در استرالیا است و تحقیقات نشان داده است که آن را موثرتر از درمان جایگزین نیکوتین است.

پروفسور هال ممتاز گفت: «اگر قبلاً هرگز سیگار نکشیده‌اند، استفاده از ویپینگ غیرمعمول است.

شواهد نشان می‌دهد که ویپ‌های نیکوتینی به جای اینکه یک محصول دروازه‌ای باشد، جوانان را از سیگار منحرف می‌کند.

پروفسور هال ممتاز گفت که سیاست گذاران باید تعادلی بین دسترسی آسان افراد سیگاری به محصولات بخار نیکوتین و محدود کردن دسترسی به جوانان پیدا کنند.

پروفسور هال گفت: “هدف اصلی کاهش مرگ و میر و بیماری ناشی از سیگار است.”

نه استعمال دخانیات و نه درمان جایگزین نیکوتین بدون خطر هستند، اما استعمال دخانیات جایگزین بسیار کمتری برای افراد سیگاری بزرگسال است.

سیاستگذاران باید پیامدهای مضر و ناخواسته مقررات بیش از حد را در نظر بگیرند.

تفسیر کامل در منتشر شده است بررسی مواد مخدر و الکل.

اطلاعات بیشتر:
کالین مندلسون و همکاران، چگونه باید بخار نیکوتین در استرالیا تنظیم شود؟، بررسی مواد مخدر و الکل (2023). DOI: 10.1111/dar.13663

ارائه شده توسط موسسه استرالیایی برای مهندسی زیستی و نانوتکنولوژی

نقل قول: فراخوان برای بازنگری در قوانین بخار نیکوتین در استرالیا (2023، 19 آوریل) در 19 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-reconsider-nicotine-vaping-australia.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.