فواید و مزایای عرق کاسنی برای پوست


کاسنی یک گیاه فوق العاده پر خواص و پر از فایده است که از آن به عنوان داروی گیاهی استفاده می کنند که امروزه در میان مردم جایگاه ویژه ای یافته است. عرق کاسنی که یکی از انواع عرقیات بوده و از کاسنی تهیه می گردد که تاثیرات مثبتی برای بدن انسان و مشکلات مختلف از جمله تپش قلب، ناراحتی معده، کیسه صفرا، کم کردن وزن، دیابت، چربی خون، سرطان، یبوست، مشکلات کبد، آرتروز و بیماری های مفصلی و … دارد. و اما تاثیر مثبت چشمگیری که عرق کاسنی بر روی پوست دارد غیر قابل چشم پوشی است که بر همین اساس حیف دانستیم که شما همراهان عزیز آرگایی را با آنها آشنا نکنیم، رفیق نیمه راه نباشید تا از نکته و موردی کاربردی و جالب جا نمانید.

هم برگ و هم ریشه کاسنی برای اهداف مختلف زیبایی و سلامت مورد استفاده قرار می گیرند. غیر از بسیار بسیار فوایدی که عرق کاسنی بر روی بدن انسان و درمان و پیشگیری دارد از کاربردی بودن آن برای سلامت پوست و زیبایی بیشتر صورت می توان اشاره داشت. که البته به هم مرتبط هم می باشند زیرا که با مصرف عرق کاسنی از مشکلات کبدی و صفرا، غلظت خون و … جلوگیری می شود، در نتیجه پوستی شفاف، سالم و بدون جوش و لکه خواهید داشت. همچنین می توانید با مصرف کاسنی و عرق کاسنی به طور مستقیم بر روی پوست از تاثیرات خیره کننده آن انگشت به دهان بمانید. به عنوان مثال عده ای از برگ کاسنی یک خمیر تهیه کرده و جهت مداوای متورم شدن پوست و نیز ملتهب شدن پوست به کار می برند.

عرق کاسنی با کلی اعجاز برای پوست

فواید عرق کاسنی برای پوست

کاسنی دارای تاثیرات مثبت بسیاری برای پوست می باشد که از جمله آن می توان درخش زیادتر پوست، آبرسانی پوست، درمان جوش صورت و بدن، جلوگیری از بیماری سرطان پوست، مداوای جوش پوست صورت و بدن، مداوای التهاب های پوستی قابل اشاره می باشند. مصرف عرق کاسنی موجب روشن گردیدن رنگ پوست صورت گردیده و مشکلات پوستی همچون اگزما را درمان می کند. عرق کاسنی به خاطر دارا بودن ویتامین های مختلف از پیری زودرس جلوگیری می نماید، همچنین به بهبود و مداوای غلظت خون می انجامد که خون را تصفیه نموده و در نتیجه پوست را بی لک و شفاف می نماید.کاسنی دارای طبع سرد و خنک است که به منظور اعتدال بخشیدن به آن و نیز پایین آمدن طبع بدن می توان از آن بهره برد که در نتیجه بر روی سلامت و زیبایی پوست تاثیر مثبت گذاشته .و با آن رابطه مستقیم دارد.

تاثیرات مثبت عرق کاسنی بر روی پوست

درمان مشکلات کبدی برای داشتن پوستی زیباتر با عرق کاسنی

همانطور که می دانید کبد یکی از اعضای حائز اهمیت بدن است که نقش پررنگی در بدن انسان دارد و از جمله آن می توان به متابولیسم (از بین بردن مواد سمی و محصول های دارویی مصرف شده فرد ) می باشد. به نسبت کیفیت انجام شدن این مرحله یعنی دفع کردن مواد سمی پوست فرد شفاف تر و روشن تر و صاف تر خواهد بود و این آرزوی هر خانمی است. حتما برایتان پیش آمده که پس از مصرف گرمی جات، غذاهای چرب، شیرینی ها و … بلافاصله جوش زده اید، در این زمان نیاز است که با استفاده از یک گیاه و یا مواد دارای طبع خنک به داد کبد خود برسید و از شر جوش ها خلاص شده و حتی پیشگیری کنید. عرق کاسنی همین کار را می کند، به طور کلی میان مواد طبع سرد و گرم اعدال برقرار سازید.

روش مصرف عرق کاسنی برای درمان جوش

همانطور که در بالتر اشاره کردیم شما چه به صورت خوراکی عرق کاسنی را مصرف نمایید و یا چه به صورت ماسک طبیعی کاسنی بر روی پوست مورد استفاده قرار دهید، می توانید از نتایج حیرت انگیز آن خود را سوپرایز نمایید. بسته به دلخواه خود می توانید این عرق گیاهی را روزانه ۲ – ۳ مرتبه میل میل نمایید، در صورت تمایل همچنین می توانید با دیگر عرق های گیاهی مانند عرق گیاهی اسطوخودوس و نیز گلاب آن را مصرف نمایید.

و اما اگر تمایل دارید که از عرق کاسنی به صورت ماسک بهره ببرید؛ آن را با عرق یونجه و عرق شاتره ترکیب نمایید و به مدت چند دقیقه بر روی پوست بمالید و منتظر بمانید و سپس شستشو دهید.

روش دیگر استفاده آن به صورت ماسک مخلوط کردن عرق کاسنی با گلاب و آبلیمو می باشد، چنانچه آبلیمو افزودید، به دلیل اسیدی بودن باید میزان آن کم باشد.

و یا با سفید تخم مرغ مخلوط کرده و بر روی پوست صورت بمالید تا پوستتات را تمیز نموده و پوست دلخواهتان را به شما تحویل دهد.

بنابراین علاوه بر اینکه پیشنهاد می کنیم از سبک غذایی سالم و گنجاندن میوه جات و سبزیجات و مایعات بهره ببرید، به شما توصیه می کنیم عرق کاسنی را امتحان نمایید.

روشن کردن و از ین بردن جوش با عرق کاسنی

آبرسانی پوست با عرق کاسنی

کاسنی سرشار از تمامی مواد معدنی و املاح لازم برای پوست همچون کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، منگنز، اسید فولیک و ویتامین های زیادی می باشد که برای پوست مانند غول چراغ جادو عمل می کند که خواسته شما از شفاف و درخشان بودن پوست تا رفع جوش و آبرسانی را انجام می دهد. به دلیل ناسازگار بودن کاسنی با چربی، این گیاه نمی گذارد آکنه و جوش ها جرات حضور بر روی پوست داشته باشند و در کنار آن از خشک و چرب بودن هم جلوگیری می کند.

فواید عرق کاسنی برای پوست

با وجود اینکه کاسنی سرشار از فایده و تاثیرات مثبت برای بدن و پوست است ولی مصرف زیادی و یا مصرف خودسرانه کاسنی و عرق کاسنی امکان دارد توام با یکسری مشکلات باشد. همچنین خانم های باردار و شیرده اصلا از آن مصرف نکنند. اگر به گیاههایی مانند بابونه و گل همیشه بهار و … آلرژی دارید بنابراین دور مصرف کاسنی را خط بکشید.

منبع :

برچسب :



Source link