محافظت از خود در برابر آسیب های هوای زمستانی


محافظت از خود در برابر آسیب های هوای زمستانی

سقوط، سرمازدگی، شکستگی: همه آنها خطرات بالقوه شرایط یخبندان زمستانی هستند. اما کارشناسان می گویند که کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا در هنگام ریزش دانه های برف آسیب نبینید.

ابتدا گرم بمانید.

طبق گفته وزارت بهداشت شهر نیویورک، مردم بخش عمده ای از گرمای بدن خود را از طریق سر از دست می دهند، بنابراین روسری، کلاه و مقنعه ضروری است.

سایر نقاط دردسرساز – به ویژه برای سرمازدگی – انگشتان دست، انگشتان پا، لاله گوش و بینی هستند. بنابراین پوشیدن دستکش، دستکش، کلاه و حتی روسری روی بینی می تواند در هنگام کاهش دما بسیار مهم باشد.

مقامات بهداشتی نیویورک خاطرنشان کردند که تلاش باعث تعریق می شود و لباس های خیس “همه ارزش عایق خود را از دست می دهند و گرما را به سرعت منتقل می کنند.” بنابراین، آنها توصیه می کنند که در صورت بروز تعریق، “لباس های خیس را مرتباً عوض کنید تا از کاهش گرمای بدن جلوگیری کنید”. مانتو، شلوار و چکمه مقاوم در برابر آب یکی دیگر از ضروریات هوای سرد است.

نسبت به سرمازدگی هوشیار باشید.

دکتر یلنا بوگدان جراح ارتوپدی تروما و سخنگوی آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا (AAOS) است. او گفت: سرمازدگی ممکن است «در چند دقیقه» اتفاق بیفتد، اگر در هنگام سرمای شدید بیرون باشید، و حتی ممکن است زمانی رخ دهد که دمای هوا بالاتر از صفر باشد، اگر اثر سرمای باد شدید وجود داشته باشد.

بوگدان و AAOS در بررسی ایمنی زمستان توضیح دادند: “علائم سرمازدگی شامل بی حسی، احساس یخ زدگی روی پوست یا بافت عمیق تر و رنگ مومی، سفید یا خاکستری است.”

اگر شما یا کسی که با او هستید علائم سرمازدگی را نشان داد، به دنبال سرپناه باشید و “به آرامی منطقه آسیب دیده را در گرما گرم کنید. [not hot] AAOS گفت: حداقل 30 تا 45 دقیقه یا تا زمانی که منطقه احساس گرما کند و احساس برگردد.

زمانی که برف روبی ضروری است مراقب باشید.

کولاک‌ها می‌توانند برف‌های سنگین را روی جاده‌ها و چمن‌زارها بریزند، بنابراین حتماً برف‌کش‌ها، بیل‌ها، نمک و ماسه در دست داشته باشید تا به پاکسازی مسیر کمک کنند.

اما کارشناسان خاطرنشان کردند که برف روبی با خطرات خاص خود همراه است. مقامات بهداشتی نیویورک توصیه می کنند قبل از اینکه به بیرون بروید و مواد سفید را بیل کنید، کمی کشش در داخل خانه انجام دهید. هنگام ورزش در هوای سرد دهان خود را بسته نگه دارید.

از آنجایی که بیل زدن به قلب فشار وارد می‌کند، خطر حمله قلبی و سایر حوادث قلبی افزایش می‌یابد و لغزش، افتادن و فشار به پشت نیز یک خطر است.

AAOS گفت: “برای جلوگیری از صدمات، از بیل مناسبی برای قد و قدرت خود استفاده کنید.” سعی کنید به جای بلند کردن برف، آن را فشار دهید. اگر مجبور به بلند کردن آن هستید، در حالی که پاهای خود را از هم باز کرده اید، زانوها را خم کرده و پشت خود را صاف کنید. همیشه با پاهای خود بلند شوید و از خم شدن در ناحیه کمر یا ریختن برف روی شانه یا پهلو خودداری کنید. این به یک حرکت چرخشی نیاز دارد که به کمر شما فشار وارد کند.”

AAOS توصیه می کند: “در نهایت، زود شروع کنید و اغلب بیل بزنید، به جای اینکه منتظر بمانید تا یک برف بزرگ تمام شود، که می تواند به معنای بلند کردن سنگین تر باشد.”

مراقب یخ باشید

اسکیت سواری یا سر خوردن روی یک رودخانه یخی درخشان، برکه یا دریاچه وسوسه انگیز است. اما هر سال مردم از طریق نقاط ضعیف در یخ سقوط می کنند و غرق می شوند.

مقامات بهداشتی نیویورک به شهروندان توصیه می کنند که از آب های یخ زده دوری کنند، مگر اینکه علائمی نشان دهد که پیاده روی یا اسکیت سواری ایمن است. به خصوص کودکان هرگز نباید در نزدیکی یخ بدون مراقبت باشند.

اگر روی یخ هستید و صدای قاطع ترک خوردن را می شنوید، بلافاصله روی یخ دراز بکشید تا وزن خود را تقسیم کنید.

کارشناسان توصیه کردند اگر فردی را دیدید که از میان یخ افتاده است، هرگز خودتان سعی نکنید او را نجات دهید. در عوض، کارشناسان نیویورک گفتند، “با 911 تماس بگیرید و به مقامات مربوطه اطلاع دهید. مطمئن شوید که مکان دقیق و گزارش حادثه را ارائه دهید.”

از ورزش های زمستانی خود محافظت کنید

اسکی، اسکیت سواری، اسنوبورد: همه سرگرم کننده هستند، همه مملو از خطرات احتمالی برای آسیب هستند. AAOS اشاره می کند که بر اساس داده های سال 2018، بیش از 200000 آمریکایی هر ساله به دلیل آسیب های ورزش های زمستانی خود را در بیمارستان ها، اورژانس ها و مطب پزشکان می بینند.

AAOS توصیه می‌کند: «هنگامی که در فعالیت زمستانی مورد علاقه خود شرکت می‌کنید، حتماً از وسایل حفاظتی مناسب از جمله عینک، کلاه ایمنی، دستکش و پد استفاده کنید. “همه قوانین ورزشی که در آن شرکت می کنید را بدانید و از آنها پیروی کنید و هرگز به تنهایی بیرون نروید.”

اگر از علاقه مندان به اسکی هستید، به پیست های اسکی آراسته پایبند باشید و با وسوسه رفتن به مناطقی که به عنوان مناطق رسمی اسکی تعیین نشده اند مبارزه کنید.

حق چاپ © 2024 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: محافظت از خود در برابر آسیب های هوای زمستانی (2024، 22 فوریه) بازیابی شده در 22 فوریه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-02-winter-weather-injuries.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.