مطالعه روند هشدار دهنده ای را در سلامت قلب و عروق برای آمریکایی های آسیایی تبار خارجی نشان می دهد


مطالعه روند هشدار دهنده ای را در سلامت قلب و عروق برای آمریکایی های آسیایی تبار خارجی نشان می دهد

Trends of Life’s Essential 8 Score و اجزای آن در جمعیت کلی و طبقه بندی شده بر اساس محل تولد در چرخه های بررسی ملی سلامت و تغذیه 2011 تا مارس 2020. این شکل روندهای نمره 8 ضروری Life و اجزای آن را از سال 2011-2011 نشان می دهد. مارس 2020. جمعیت کلی، افراد آسیایی-آمریکایی متولد ایالات متحده، و افراد آسیایی آمریکایی متولد خارج از کشور به ترتیب با رنگ های سیاه، آبی و قرمز به تصویر کشیده شده اند.

محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام مارنیکس ای. هیرسینک دانشکده پزشکی مطالعه ای را در مجله آمریکایی قلب و عروق پیشگیری که یک روند هشدار دهنده سلامت قلبی عروقی (CVH) را در آمریکایی های آسیایی تبار خارجی نشان می دهد – کاهش شگفت انگیز 28٪ در CVH از 2011-2020. به گفته محققان، یافته‌ها همچنین بدتر شدن عوامل مؤثر بر CVH را هرچه بیشتر در ایالات متحده زندگی کنند، نشان داد که احتمالاً به دلیل ایجاد رفتارهای بهداشتی و عادات غذایی ضعیف است.

طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو، آسیایی‌های آمریکایی سریع‌ترین گروه جمعیتی در ایالات متحده در حال رشد هستند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2060 10 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل دهند. CVH در آمریکایی های آسیایی ممکن است تحت تأثیر عواملی مانند محل تولد و مدت اقامت آنها در ایالات متحده باشد.

دکتر Naman S. Shetty، یکی از محققان، گفت: «از آنجایی که بیماری قلبی عروقی علت اصلی مرگ در آمریکایی‌های آسیایی است، مشخص کردن CVH و شناسایی عوامل مؤثر بر CVH در آمریکایی‌های آسیایی می‌تواند اقدامات پیشگیرانه بهداشتی هدفمند را برای کاهش بار CVD ترویج کند.» در بخش بیماری های قلبی عروقی و اولین نویسنده این مطالعه.

شتی و تیمش از پایگاه داده بررسی ملی سلامت و تغذیه برای تجزیه و تحلیل آسیایی‌آمریکایی‌ها از سال‌های 2011 تا 2020 استفاده کردند و تخمین‌هایی را در سطح جمعیت در سراسر کشور از CVH حدود 8.9 میلیون بزرگسال ایجاد کردند. تیم تحقیقاتی از امتیاز 8 ضروری Life’s برای تعیین کمیت CVH در این مطالعه استفاده کرد. امتیاز LE8 معیار جدیدی است که توسط انجمن قلب آمریکا معرفی شده است که دقت اندازه گیری CVH را بهبود می بخشد.

آنها دریافتند که CVH در آمریکایی های آسیایی-آمریکایی در طول دوره مطالعه یک دهه کاهش یافته است. این تیم دریافتند که این کاهش CVH توسط آمریکایی‌های آسیایی‌تبار خارجی انجام می‌شود، در حالی که CVH در آمریکایی‌های آسیایی‌تبار آمریکا از سال 2011 تا 2020 تغییری نکرده است. این تفاوت های قابل توجه در روند CVH به عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت، مانند دسترسی به مراقبت های بهداشتی، موانع زبانی و باورهای فرهنگی نسبت داده شد.

این تیم همچنین دریافت که با افزایش مدت اقامت در ایالات متحده، شانس CVH ایده‌آل در آمریکایی‌های آسیایی‌تبار خارجی کاهش می‌یابد. Pankaj Arora، MD، نویسنده ارشد نسخه خطی و دانشیار در بخش بیماری های قلبی عروقی توضیح داد که وخامت CVH ممکن است به دلیل فرهنگ پذیری باشد.

آرورا گفت: “فرهنگ پذیری پدیده ای است که در آن مهاجران شیوه های فرهنگی کشور جدید را اتخاذ می کنند.” “در ابتدا، زمانی که آسیایی‌های آمریکایی وارد ایالات متحده می‌شوند، تمایل دارند که سالم‌تر از جمعیت ایالات متحده باشند. با این حال، هر چه بیشتر در ایالات متحده زندگی کنند، بیشتر احتمال دارد که رفتارهای بهداشتی و عادات غذایی ضعیفی داشته باشند. با گذشت زمان، مهاجران آسیایی الگوی غذایی غربی را با افزایش مصرف گوشت قرمز، نوشیدنی های شیرین شده با شکر و غذاهای فرآوری شده اتخاذ کنید. به طور اطمینان بخش، سطح فعالیت بدنی با افزایش مدت اقامت در ایالات متحده بهبود یافت.

این مطالعه توجه را به نیاز به تدوین استراتژی‌های پیشگیرانه برای بهبود CVH در آمریکایی‌های آسیایی جلب می‌کند.

آرورا گفت: «در عصر پزشکی دقیق، فردی کردن آستانه‌های تشخیصی و استراتژی‌های درمانی ضروری است. “آستانه برای جمعیت عمومی ممکن است در شناسایی افراد پرخطر در آمریکایی های آسیایی-آمریکایی موثر نباشد. تشخیص شاخص توده بدنی پایین تر برای چاقی در آمریکایی های آسیایی-آمریکایی گامی در جهت درست است.”

Arora پیشنهاد می کند که یک رویکرد مشابه باید برای تعریف آستانه های خاص برای هر جزء CVH در آمریکایی های آسیایی استفاده شود. آرورا می گوید برای دستیابی به این هدف، نیاز به نمایندگی بیشتر آسیایی-آمریکایی ها در مطالعات تحقیقاتی وجود دارد. مطالعات انجام شده در جمعیت آسیایی آمریکایی ممکن است به درک چگونگی ایجاد بیماری CV در آمریکایی‌های آسیایی و ایجاد استراتژی‌های درمانی خاص کمک کند.

اطلاعات بیشتر:
Naman S. Shetty و همکاران، روندهای سلامت قلب و عروق در افراد آسیایی آمریکایی: یک مطالعه نظرسنجی معاینه ملی سلامت و تغذیه، مجله آمریکایی قلب و عروق پیشگیری (2023). DOI: 10.1016/j.ajpc.2023.100509

ارائه شده توسط دانشگاه آلاباما در بیرمنگام

نقل قول: مطالعه روند هشداردهنده سلامت قلب و عروق را برای آمریکایی های آسیایی تبار خارجی نشان می دهد (2023، 30 ژوئن) بازیابی شده در 30 ژوئن 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-06-reveals-alarming-trend-cardiovascular-health.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.