مطالعه نشان می دهد که کاربران سیگار الکترونیکی در حال حاضر بیشتر احتمال دارد سیگارهای سنتی را ترک کنند


سیگار الکترونیکی

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

یک مقاله جدید در تحقیقات نیکوتین و تنباکو نشان می دهد که سیگاری هایی که به سیگارهای الکترونیکی روی می آورند، اکنون بیشتر احتمال دارد که سیگار معمولی را ترک کنند. در گذشته، سیگاری هایی که شروع به استفاده از سیگارهای الکترونیکی کرده بودند، بیشتر به سیگار کشیدن ادامه می دادند. عنوان مقاله، “واگرایی در نرخ های قطع سیگار با استفاده از سیستم های تحویل نیکوتین الکترونیکی (ENDS): یافته های طولی از امواج مطالعه PATH ایالات متحده 1-6.”

سیستم های تحویل الکترونیکی نیکوتین اولین بار در سال 2007 در بازار ایالات متحده ظاهر شد. اولین سیگارهای الکترونیکی شبیه سیگارهای معمولی (از نظر ظاهری) بودند و از باتری های ولتاژ پایین ثابت استفاده می کردند. از ابتدای سال 2016، تولیدکنندگان مایعات الکترونیکی حاوی فرمولاسیون نمک نیکوتین را معرفی کردند. این سیگارهای الکترونیکی جدید به طور گسترده در دسترس قرار گرفتند. این نمک های نیکوتین دارای pH کمتری نسبت به فرمولاسیون های آزاد هستند، که به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا غلظت نیکوتین را افزایش دهند و در عین حال از سختی و تلخی اجتناب کنند.

تحقیقات قبلی در سطح جمعیت، یافته‌های متناقضی را در مورد اینکه آیا استخاره به افرادی که سیگارهای قابل احتراق می‌کشند کمک می‌کند تا سیگار را ترک کنند، ارائه کرد. برخی تحقیقات حاکی از بهبود نتایج مربوط به ترک سیگار با استفاده از سیگار الکترونیکی است، در حالی که تحقیقات دیگر برعکس آن را نشان می دهد.

یافته‌های متناقض ممکن است به دلیل تفاوت در نمونه‌ها و معیارهای در نظر گرفته شده، تفاوت در رویکردهای تحلیلی محققان مورد استفاده، تغییر سریع محیط محصول یا زمینه‌های سیاست باشد.

محققان در اینجا تفاوت‌ها را در روندهای واقعی در نرخ‌های ترک سیگار در سطح جمعیت از سال 2013 تا 2021 بررسی کردند و بزرگسالان آمریکایی را که سیگارهای قابل احتراق می‌کشیدند و سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کردند با بزرگسالان آمریکایی که سیگارهای قابل احتراق می‌کشیدند و از سیگارهای الکترونیکی استفاده نمی‌کردند مقایسه کردند.

محققان با استفاده از داده‌های مربوط به بزرگسالان (سنین 21+) در مطالعه ارزیابی جمعیت تنباکو و سلامت (PATH)، یک مطالعه طولی ملی در مورد مصرف دخانیات از مردم سراسر ایالات متحده، دریافتند که بین سال‌های 2013 و 2016، میزان ترک سیگار در میان بزرگسالان در جمعیت ایالات متحده از نظر آماری بین افرادی که از سیگار الکترونیکی استفاده می کردند و کسانی که سیگار الکترونیکی استفاده نمی کردند قابل تشخیص نبود. نرخ قطع سیگار برای کسانی که از سیگار الکترونیکی استفاده می کردند 15.5 درصد و برای کسانی که از سیگار استفاده نمی کردند 15.6 درصد بود.

اما نرخ ترک در سال های بعدی تغییر کرد. محققان در اینجا دریافتند که بین سال‌های 2018 تا 2021، تنها 20 درصد از سیگاری‌هایی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده نمی‌کردند، سیگارهای قابل احتراق را ترک کردند، اما حدود 30.9 درصد از سیگاری‌هایی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده کردند، سیگارهای قابل احتراق را ترک کردند.

این مقاله خاطرنشان می کند که دوره کامل مطالعه زمانی را در ایالات متحده در بر می گرفت که بازار سیگار الکترونیکی در حال گسترش بود. فرمولاسیون نیکوتین مبتنی بر نمک در سال 2016 سهم بازار را به دست آورد و محصولات ویپینگ با افزایش بازده نیکوتین در طول زمان در دسترس قرار گرفتند.

این دوره همچنین دوره ای بود که در آن دولت های ایالتی و فدرال تنباکو را به طرق مختلف محدود کردند، از جمله افزایش سن خرید تنباکو به 21 سال و محدود کردن سیگارهای الکترونیکی طعم دار.

کارین کازا، نویسنده اول مطالعه، استادیار انکولوژی در بخش رفتار سلامت در مرکز جامع سرطان رازول پارک، خاطرنشان می‌کند: یافته‌های ما در اینجا نشان می‌دهد که زمان مصرف سیگار و ترک سیگار برای بزرگسالان در ایالات متحده تغییر کرده است. در بوفالو، نیویورک.

“در حالی که مطالعه ما پاسخی به این موضوع نمی دهد که چرا سیگار کشیدن با ترک سیگار در جمعیت امروز مرتبط است، در حالی که سال ها پیش با ترک سیگار همراه نبود، تغییرات طراحی منجر به سیگارهای الکترونیکی که نیکوتین را به طور موثرتری تحویل می دهند، باید بررسی شوند. این کار بر اهمیت استفاده از جدیدترین داده‌ها برای اطلاع‌رسانی تصمیمات بهداشت عمومی تاکید می‌کند.”

اطلاعات بیشتر:
Karin Kasza و همکاران، واگرایی در نرخ های قطع سیگار با استفاده از سیستم های تحویل نیکوتین الکترونیکی (ENDS): یافته های طولی از امواج مطالعه PATH ایالات متحده 1-6، تحقیقات نیکوتین و تنباکو (2024). DOI: 10.1093/ntr/ntae027

ارائه شده توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد

نقل قول: مطالعه نشان می‌دهد که کاربران سیگار الکترونیکی اکنون احتمال بیشتری برای ترک سیگار سنتی دارند (2024، 3 آوریل) بازیابی شده در 3 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-cigarette-users-traditional-cigarettes.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.