معیارهای جدید برای سپسیس در کودکان بر اساس اختلال عملکرد اندام


کودک

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

متخصصان بالینی از بیمارستان کودکان Ann & Robert H. Lurie در شیکاگو در میان گروهی متنوع و بین‌المللی از متخصصان بودند که توسط انجمن پزشکی مراقبت‌های ویژه (SCCM) وظیفه توسعه و اعتبارسنجی معیارهای مبتنی بر داده‌های جدید برای سپسیس در کودکان را بر عهده داشتند.

سپسیس یک بار سلامت عمومی است که سالانه جان بیش از 3.3 میلیون کودک را در سراسر جهان می گیرد. معیارهای جدید سپسیس کودکان – که معیارهای فونیکس نامیده می شوند – از تغییر پارادایم در معیارهای بزرگسالان اخیر پیروی می کنند که سپسیس را به عنوان یک پاسخ شدید به عفونت شامل اختلال عملکرد اندام به جای تمرکز قبلی بر التهاب سیستمیک تعریف می کند.

معیارهای جدید سپسیس کودکان و توسعه آنها در دو مقاله منتشر شده در ارائه شده است جاما در 21 ژانویه 2024، و همزمان در کنگره مراقبت های ویژه SCCM در فینیکس، آریزونا اعلام شد.

آخرین معیار سپسیس اطفال تقریباً 20 سال پیش ایجاد شد و بر اساس نظرات متخصصان بود، در حالی که معیارهای جدیدی که ما به دست آوردیم بر اساس داده های پرونده الکترونیک سلامت و تجزیه و تحلیل بیش از 3 میلیون برخورد مراقبت های بهداشتی کودکان از 10 بیمارستان در سراسر جهان است. نلسون سانچز-پینتو، MD، MBI، نویسنده اصلی یکی از مقالات، از جمله در تنظیمات با منابع کم، که به همراه تلن دی. دانشگاه کلرادو

“ما از یک رویکرد یادگیری ماشینی برای محدود کردن عناصری استفاده کردیم که در شناسایی کودکان در معرض خطر مرگ ناشی از اختلال عملکرد اندام در شرایط عفونت موثرترین بودند. معیارهایی که ایجاد کردیم بر چهار سیستم قلبی عروقی، تنفسی، عصبی و انعقادی تکیه دارند. این معیارها در شناسایی کودکان مبتلا به عفونت در معرض خطر بالاتر پیامدهای ضعیف بهتر از معیارهای قدیمی هستند و در سطح جهانی، از جمله در محیط‌های با منابع کم، قابل اجرا هستند.”

دکتر سانچز-پینتو دانشیار اطفال و پزشکی پیشگیرانه در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن و همچنین محقق تحقیقاتی وارن و الویز باتز در Lurie Children’s است.

تیم رهبری SCCM که کارگروه سپسیس اطفال را گردآوری کرد شامل لورن سورس، دکترا، RN، CPNP-AC/PC، FCCM، FAAN، دانشمند پرستار هیئت موسس و معاون تحقیقات پرستاری در Lurie Children نیز بود. به عنوان استادیار اطفال در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن.

کارگروه سپسیس کودکان همچنین شامل الیزابت آلپرن، MD، MSCE، رئیس بخش فوریت های پزشکی در کودکان Lurie و پروفسور اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن Feinberg بود.

اطلاعات بیشتر:
L. Nelson Sanchez-Pinto و همکاران، توسعه و اعتبارسنجی معیارهای Phoenix برای سپسیس و شوک سپتیک کودکان جاما (2024). DOI: 10.1001/jama.2024.0196

ارائه شده توسط بیمارستان کودکان Ann & Robert H. Lurie در شیکاگو

نقل قول: معیارهای جدید برای سپسیس در کودکان بر اساس اختلال عملکرد اعضا (2024، 21 ژانویه) در 21 ژانویه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-01-criteria-sepsis-children-based-dysfunction.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.