مقامات بهداشتی ایالات متحده می گویند که سالمونلا در طالبی ده ها نفر را در 15 ایالت بیمار می کند


طالبی

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

مقامات بهداشتی ایالات متحده به مصرف کنندگان هشدار می دهند که از خوردن طالبی های کامل و برش خورده و محصولات میوه ای از پیش بریده شده مرتبط با شیوع مسمومیت با سالمونلا خودداری کنند.

حداقل 43 نفر در 15 ایالت در شیوع این بیماری که روز جمعه اعلام شد، آلوده شده اند، از جمله 17 نفر که در بیمارستان بستری شده اند. چندین برند از طالبی های کامل و از پیش برش خورده و میوه های پیش بریده فراخوان شده اند. آنها شامل طالبی کامل با نام تجاری Malichita، طالبی از پیش برش خورده برند Vinyard و طالبی کامل ALDI و محصولات میوه پیش برش شده هستند.

مصرف کنندگانی که محصولات را در خانه خود دارند باید آنها را دور بریزند.

این محصولات بین 16 اکتبر تا 10 نوامبر فروخته شد و اوایل این ماه فراخوان شد. محققان در حال کار برای شناسایی محصولات طالبی اضافی هستند که ممکن است آلوده باشند. مقامات کانادایی در حال بررسی شیوع مشابهی از سالمونلا هستند که آن را در نمونه ای از طالبی با نام تجاری مالیچیتا شناسایی کردند.

تعداد افراد مبتلا به این بیماری احتمالاً بسیار بیشتر از موارد گزارش شده است و شیوع ممکن است محدود به ایالت هایی با بیماری های شناخته شده نباشد. معمولاً سه تا چهار هفته طول می کشد تا مشخص شود که آیا یک فرد بیمار بخشی از شیوع است یا خیر.

اکثر افراد آلوده به سالمونلا در عرض شش ساعت تا شش روز پس از مصرف غذای آلوده به این باکتری دچار اسهال، تب و گرفتگی معده می شوند. بیماری ها معمولا چهار تا هفت روز طول می کشد. افراد آسیب پذیر، از جمله کودکان، افراد بالای 65 سال و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ممکن است به بیماری های شدیدی مبتلا شوند که نیاز به مراقبت های پزشکی یا بستری شدن در بیمارستان دارند.

© 2023 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: مقامات بهداشتی ایالات متحده می گویند که سالمونلا در طالبی ده ها نفر را در 15 ایالت بیمار می کند (2023، 18 نوامبر) در 18 نوامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-11-salmonella-cantaloupes-sickens-dozens-states.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.