نحوه راضی کردن همسر برای بچه دار شدن


راضی کردن همسر برای بچه دار شدن آن هم زمانی که یکی از روجین آمادگی کامل نداشته باشد، امری دشوار می باشد، به دنیا آمدن فرزند به شیرینی زندگی اضافه می کند و زندگی زوجین را به سطح بالاتری از تعهد می کشاند، البته به دنیا آمدن فرزندتان نمی تواند، زندگی شما را عاری از مشکل سازد بلکه چالش های شیرینی با خود به همراه خواهد داشت، در ادامه عمده ترین دلایل مخالفت زوجین و راه حل های موثر برای رفع این مشکلات را ارائه خواهیم داد.

در صورتی که بین شما و همسرتان مشاجره به ندرت اتفاق می افتد و رابطه خوبی با یکدیگر دارید، اکنون زمان این است، که خانواده زیبای خود را گسترش دهید و با همسرتان در رابطه با تولد نوزاد صحبت کنید، چرا که خانواده ای سرشار از عشق و احترام حق هر فرزندی می باشد و تمام کودکان علاقه دارند، شاهد محبت و احترام والدین خود به یکدیگر باشند، اما اگر در این راه شرایط ذهنی و مادی فراهم نباشد، احتمالا یکی از زوجین مخالف این امر خواهد بود.

راضی کردن همسر برای بچه دار شدن

بیشتر زوجین در سال های ابتدایی ازدواج تمایلی به بچه دار شدن ندارند و ترجیح می دهند، این زمان را به بهبود شرایط اختصاص دهند، داشتن فرزند به رضایت هر دو والد منوط می باشد و لازم است، که در این راه با هم همدل باشند، تا خانواده ای کامل شکل بگیرد، گفتگو در این رابطه با همسر به رعایت برخی نکات نیاز دارد، که آگاهی از آن ها در این مسیر به یاری شما خواهد آمد.

روش های راضی کردن همسر برای بچه دار شدن

در صورتی که همسر شما با فرزند آوری مخالف می باشد، باید علت این امر را ریشه یابی کنید و از دلایل این مخالفت آگاه شوید، اطلاع یافتن از دلیل مخالفت و رفع این دلایل کمک می کند، تا خانواده بزرگتری داشته باشید. از عمده ترین دلایلی که می تواند، موجب مخالفت یکی از زوجین برای بچه دار شدن باشد می توان به ترس از آینده رابطه، دیدگاه فرد به زندگی، داشتن اهداف متفاوت در زندگی، ترس ها، مشکلات مالی، نا امنی های اجتماعی و عدم علاقه به کودک اشاره کرد.

صحبت درباره بچه دار شدن

یکی از مواردی که باید پیش از ازدواج درباره آن با همسرتان صحبت کنید، موضوع بچه دار شدن می باشد، زیرا راضی کردن همسر برای بچه دار شدن در صورتی که همسرتان با آن مخالف باشد، کار سختی است. با گفتگو در این زمینه می توانید، متوجه میزان تفاوت در علاقه به کودک، زمان مناسب بچه دار شدن و تعداد فرزندان میان خود و همسرتان می شوید و این تفاوت را ارزیابی می کنید. برای برخی افراد اولویت با بچه ار شدن نمی باشد و برنامه های دیگری برای زندگی خود دارند، در صورتی که همسرشان بچه دار شدن را در ابتدای زندگی مشترک، اولویت خود قرار می دهند.

برای پیشگیری از وقوع چنین اختلافاتی لازم است، پیش از ازدواج در این رابطه صحبت کنید و نظر همسر خود را در این زمینه جویا شوید، افرادی هستند که علاقمندند، در همان ابتدای زندگی تجربه خوشایند پدر یا مادر بودن را تجربه کنند و برخی دیگر این طور فکر نمی کنند و تمایلی به داشتن فرزند آن هم در ابتدای زندگی ندارد، صحبت در این باره می تواند، مسیر زندگی را مشخص سازد.

ازدواج با فرد مخالف فرزند

در صورتی که بعد از گفتگو با همسرتان به این نتیجه رسیدید، که شریک احتمالی آینده شما نظر متفاوتی در رابطه با بچه دار شدن دارد، ممکن است در اوزدواج با او دچار تردید شوید، بهتر است که از این مسئله ساده عبور نکنید. پروراندن این تفکرات در ذهن که ممکن است، با گذر زمان نظرش عوض شود، یا اگر من از او بخواهم کوتاه خواهد آمد، یا راضی کردن همسر برای بچه دار شدن کار دشواری نیست، نمی تواند این مسئله را میان شما حل کند.

البته کسانی بوده اند، که با گذر زمان نظرشان تغییر کرده است، اما بهتر است از همسو بودن نظر خود با شریک آینده در رابطه با فرزندآوری اطمینان حاصل کنید و واقعیت را در اولویت قرار دهید، تا حدس و گمان.

میزان علاقه شما به داشتن فرزند، میزان مخالفت همسر با بچه در شدن، شرایط هر دو نفر، معیار های ازدواج و امکان تغییر نظر فرد و راضی کردن همسر برای بچه دار شدن در آینده باید مورد بررسی قرار بگیرد. برای بررسی این معیار ها از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

افرادی که در دهه بیست سالگی اقدام به ازدواج می کنند، دارای فرصت های بیشتری می باشند و افرادی که در دهه های سی یا چهل تصمیم به ازدواج دارند، باید در رابطه با این موضوع مقداری محافظ کار تر باشند و توان باروری را در نظر بگیرند.

احتمال جدایی

راضی کردن همسر برای بچه دار شدن شامل مصالحه نمی باشد و نمی توانید، برای مدتی بچه بخواهید و برای مدتی دیگر نه! اگر به داشتن فرزند اصرار دارید و همسر شما علاقه ای به داشتن فرزند ندارد و با وجود ریشه یابی و کمک از مشاور بازهم نتیجه ای نمی گیرید، احتمالا در آینده ناراحتی هایی که از این موضوع در دل شما انباشته می شود، رابطه تان را تیره و تار کند و برای همیشه فرصت بچه دار شدن را از شما بگیرد.

اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد و تمام تلاشتان را در این راه به کار گرفته اید، اما نتیجه ای که می خواستید، عایدتان نشده است، باید در رابطه با زندگی خود تصمیم جدی تری بگیرید، اتخاذ یک تصمیم جدی و قاطعانه می تواند، از بروز پشیمانی در آینده بکاهد.

احتمال جدایی برای راضی کردن همسر در بچه دار شدن

راضی کردن همسر

در اولین قدم به بررسی دلایل بپردازید و دریابید، دلیل همسر شما برای مخالفت چیست؟ و شما چه دلایلی برای بچه دار شدن دارید، ریشه یابی مشکل می تواند، به جزئیات مربوط باشد و با پاسخ به آن ها احتمالا این اختلاف نظر از بین خواهد رفت. یافتن دلیل دوست نداشتن فرزند یا تنفر از فرزند کمک می کند، تا بتوانید علاقه به کودک را در دل همسرتان ایجاد کنید.

ترس از فرزندآوری

برخی از افراد به دلیل ترس هایی که از این موضوع دارند، از داشتن فرزند امتناع می کنند. بررسی کنید علت این ترس چیست و چگونه از بین می رود. در صورتی که روند زایمان برای شما ترسناک است، از متخصص زنان و زایمان مشاوره دریافت کنید و با ترس خود به مقابله بپردازید، نگرانی در رابطه با تربیت فرزند را نیز می توانید، با فهرست کردن مشکلات و گفتگو و مشاوره های تربیت فرند از بین ببرید.

نگرانی های مالی نیز از عمده ترین دلایل مخالف با فرزندآوری می باشند، در این صورت باید راه حلی برای بهبود وضعیت معیشتی خود فراهم کنید. در تعارض بودن فرزند آوری با اهداف زندگی نیز از موانع بچه دار شدن می باشد، که باید به دنبال راهی برای انعطاف پذیری بیشتر باشید و بیندیدشید، چگونه می توانید، در کنار پرورش فرزند خود به اهداف زندگی نیز برسید و در این راه از دیگران و افراد با تجربه کمک بگیرید.

همکاری در نگهداری فرزند

در برخی موارد ممکن است، بچه داشتن در تعارض با اهداف شخصی یکی از زوجین باشد و داشتن فرزند را مانعی برای پیشرفت خود ببیند، لازم به ذکر است، که تنها خواستن فرزند کافی نیست و هر دو نفر باید خود را در تربیت و نگهداری از فرزند به یک اندازه مسئول و موظف بدانند. برای همکاری در نگهداری و تربیت فرزند به همسرتان قول دهید و پای قولتان بمانید، اینگونه می توانید، در راضی کردن همسر برای بچه موفق عمل کنید.

تک فرزندی

در صورتی که تمایلی برای داشتن خانواده پرجمعیت ندارید، تنها یک فرزند داشته باشید و شاهد رقابت های خواهر برادری در خانواده خود نباشید، در این صورت به راحتی اهداف زندگی خود را در پیش می گیرید و می تواند پدر یا مادر بودن را تجربه کنید و از شیرینی آن بهره مند شوید. بر خلاف کلیشه های جا افتاده درمیان عموم مردم خانواده های دارای یک فرزند بسیار شاد تر از خانواده های پر جمعیت می باشند و تک فرزند بودن مزایای خودش را دارد. مزایا و معایب تک فرزندی را بهتر بشناسید، تا به خوبی قادر به تشخیص این امر باشید، که تک فرزند بودن چه مزایایی دارد.

راضی کردن همسر برای داشتن یک فرزند

تغییرات بدنی

در مواردی که فرد از ایجاد تغییرات بدنی مانند اضافه وزن یا از بین رفتن تناسب اندام نگران باشد، از داشتن فرزند امتناع می کند، کمک گرفتن از یک مشاور می تواند، راهنمایی های مفیدی در این زمینه برای رهایی از این افکار در اختیارتان قرار دهد.

محدودیت اجتماعی

یکی دیگر از دلایلی که موجب می شود، زوجیت تمایلی برای بچه دار شدن نداشته باشند، محدود شدن آن ها می باشد، در واقع این تفکر که به دنیا آمدن فرزند می تواند، دایره دوستی آن ها را محدود کند و روابط آن ها را با دوستانشان به هم زند موجب می شود، تا دیدگاه خوبی نسبت به فرزندآوری نداشته باشند.

سایر دلایل مانند تغییر در سبک زندگی، خواب و مسافرت و سایر افکار غلط دیگر و نگرانی در رابطه با آینده فرزند و جامعه و ناامنی هایی که در انتظار کودکشان خواهد بود، نیز همگی دلیلی برای عدم تمایل به فرزندآوری محسوب می شوند و راضی کردن همسر برای بچه دار شدن را دشوار می کند، با استفاده از تجربه دیگران که موفق به تربیت فرزندان خود بوده اند می توانید، از این موانع عبور کنید و شما نیز تجربه ماد رو پدر شدن را داشته باشید.

منبع :

برچسب :



Source link