وقتی پزشکان نژاد و فرهنگ را با پیامدهای بهداشتی ضعیف مرتبط می دانند


بیمار سیاه پوست

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

یک مطالعه جدید در مجله آمریکایی پزشکی پیشگیری اولین کسی است که رابطه مستقیمی را بین اعتقاد به نژاد به عنوان یک پدیده فرهنگی که باعث نابرابری های سلامتی می شود و استفاده از نژاد در مراقبت نشان می دهد. این نشان داد که پزشکان خانواده در سازمان‌های پزشکی دانشگاهی که معتقدند ژنتیک و نگرش‌های فرهنگی ریشه پیامدهای سلامت ضعیف بیماران اقلیت‌های قومی است، احتمالاً هنگام ارائه مراقبت‌ها، نژاد را در نظر می‌گیرند.

مردم محروم و به حاشیه رانده شده بیشتر از همتایان آمریکایی سفیدپوست خود در معرض خطر پیامدهای بد سلامتی هستند. این واقعیت برای توجیه گنجاندن نژاد و قومیت در توصیه‌ها، دستورالعمل‌ها و الگوریتم‌های پزشکی که آستانه‌ها و مداخلات درمانی را هدایت می‌کنند – اغلب بدون اشاره به آن استفاده شده است. مکانیسم‌هایی که از طریق آن این هویت‌ها منجر به سلامت ضعیف می‌شوند. استفاده از نژاد بدون شناخت عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که به نابرابری نژادی کمک می‌کنند، می‌تواند افراد دارای اقلیت نژادی را از نظر بیولوژیکی پست‌تر انگ انگاشته و سلامت ضعیف آن‌ها را عادی کند، و نابرابری‌های سلامت را با تدوین آنها به‌عنوان اجتناب‌ناپذیر بدتر کند. محقق ارشد Ebiere Okah، MD، MS، گروه پزشکی خانواده و سلامت جامعه، دانشکده پزشکی، دانشگاه مینه‌سوتا در مینیاپولیس توضیح داد.

این مطالعه به این مثال اشاره می‌کند که چگونه تا سال 2021، محاسبه‌گر زایمان طبیعی پس از سزارین (VBAC) که احتمال زایمان طبیعی موفق پس از سزارین را تخمین می‌زند، از نژاد سیاه‌پوست و قومیت اسپانیایی برای پیش‌بینی افزایش خطر شکست استفاده می‌کرد و احتمال ابتلا را کاهش می‌داد. به این بیماران زایمان طبیعی پیشنهاد می شود که یک گزینه ارجح برای زایمان است. این در سال 2021 پس از آن تغییر کرد که بیشتر و بیشتر جوامع بزرگ پزشکی شروع به انکار سیاست ها و اقداماتی کردند که از نژاد برای تعیین خطر بیماری استفاده می کند.

دکتر اوکا خاطرنشان کرد که پزشکانی که معتقد بودند عوامل اجتماعی مسئول تفاوت‌های نژادی در سلامت هستند، احتمالاً از نژاد برای راهنمایی مراقبت استفاده نمی‌کنند. این نشان می‌دهد که این باور که عوامل اجتماعی به بی‌عدالتی نژادی کمک می‌کنند، به تمرین مبتنی بر نژاد مرتبط نیستند.

این مطالعه بر اساس یک نظرسنجی ملی مقطعی از 689 پزشک خانواده دانشگاهی ایالات متحده انجام شده است که در سال 2021 انجام شد. این اولین مطالعه ای است که رابطه مستقیمی را بین این باور نشان می دهد که عوامل ژنتیکی و فرهنگی مرتبط با نژاد باعث ایجاد نابرابری های سلامتی و اشتغال افراد مبتنی بر نژاد می شود. اهميت دادن. مقیاس ویژگی های نژادی در ارزیابی انتقادی (RACE) برای ارزیابی میزان استفاده از نژاد در اقدامات بالینی استفاده شد. نمرات RACE بالا با اعتقاد به علیت ژنتیکی و فرهنگی – اما نه اجتماعی – اقتصادی – مرتبط بود.

به گفته محققان، سوالی که بی پاسخ مانده است این است که کدام رفتارهای خاص بالینی با نگاه فرهنگی به نژاد مرتبط است. باید درباره نحوه رفتار متفاوت پزشکان و مشاوره با بیماران خود بر اساس فرضیات نژادپرستانه در مورد ارزش های فرهنگی بیماران، اطلاعات بیشتری کسب کرد.

“گام بعدی در این کار، تعیین چگونگی به چالش کشیدن این باور است که نژاد با ارزش های فرهنگی مرتبط است. بخشی از راه حل در پیشبرد فروتنی فرهنگی به عنوان جایگزینی برای شایستگی فرهنگی، تصدیق تنوع فرهنگی موجود در گروه های نژادی و در نظر گرفتن است. روش‌هایی که عوامل ساختاری آن چیزی را که ما تصور می‌کنیم فرهنگ ایجاد می‌کنند، افزود: دکتر اوکا.

اطلاعات بیشتر:
مراقبت ها و باورهای نژاد محور در مورد علت شناسی تفاوت های نژادی در پیامدهای سلامت، مجله آمریکایی پزشکی پیشگیری (2023). DOI: 10.1016/j.amepre.2022.10.019

نقل قول: پیشگویی خودشکوفایی: وقتی پزشکان نژاد و فرهنگ را با پیامدهای سلامت ضعیف مرتبط می‌کنند (2023، 9 فوریه) در 9 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-self-fulfilling-prophecy-physicians-associate بازیابی شده است. -culture.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.