پزشکان بیشتری می توانند یک درمان پیشرو اعتیاد را تجویز کنند. چرا افراد بیشتری کمک نمی گیرند؟


توسط کارلا کی جانسون

اعتیاد به مواد افیونی

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

از زمانی که دولت ایالات متحده مانعی را در سال گذشته برطرف کرد، تجویز یک داروی کلیدی برای اعتیاد به مواد افیونی برای پزشکان آسان تر از همیشه است. اما با وجود محدودیت‌های ضعیف‌تر و بحران مداوم مصرف بیش از حد، یک مطالعه جدید تغییر کمی در تعداد افرادی که این دارو را مصرف می‌کنند، نشان می‌دهد.

محققان نسخه های داروخانه های ایالات متحده را برای داروی درمانی بوپرنورفین تجزیه و تحلیل کردند. در سال گذشته پس از اینکه پزشکان دیگر نیازی به معافیت ویژه برای تجویز دارو نداشتند، تعداد تجویزکنندگان افزایش یافت، در حالی که تعداد بیمارانی که نسخه را پر می کردند به سختی از بین رفت.

دکتر کائو پینگ چوا از دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان گفت که ممکن است بیش از یک سال طول بکشد تا شاهد افزایش بیشتر بیماران باشیم.

چوآ می‌گوید: «موانع دیگری برای تجویز دارو وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کنیم.

این یافته ها روز چهارشنبه در مجله منتشر شد مجله پزشکی نیوانگلند.

بوپرنورفین، که به رفع هوس کمک می کند، به صورت قرص یا فیلمی می آید که زیر زبان حل می شود. حدود 100 دلار در ماه هزینه دارد. نسخه رایج بوپرنورفین Suboxone است. پرستاران، دستیاران پزشک و پزشکان می توانند آن را تجویز کنند.

دکتر رایان مارینو از دانشکده پزشکی دانشگاه کیس وسترن رزرو در کلیولند که صدها نفر را درمان کرده است، گفت: “مردم فکر می کنند این یک دارو بسیار پیچیده است و استفاده از آن به نوعی دانش پیچیده نیاز دارد، در حالی که اینطور نیست.” با بوپرنورفین او هیچ نقشی در مطالعه نداشت.

چوآ و دیگر کارشناسان گفتند، موانع شامل موانع بیمه، قیمت، داروخانه‌هایی که دارو را ذخیره نمی‌کنند و پزشکانی که معتقدند بیماران معتاد زمان زیادی را می‌گیرند، هستند.

چوا گفت: «ننگ زیادی در مورد این دارو و به طور کلی در مورد بیماران مبتلا به اعتیاد به مواد افیونی وجود دارد.

چوآ گفت: علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است نخواهند بوپرنورفین را امتحان کنند. او گفت که آنها ممکن است فکر کنند که اگر از داروهای مبتنی بر مواد افیونی استفاده کنند نمی توانند واقعا بهبود یابند. و می تواند باعث علائم ترک شود، به ویژه در افرادی که از فنتانیل استفاده می کنند، ماده افیونی قدرتمندی که اکنون بر عرضه دارو غالب است.

محققان از پایگاه داده ای استفاده کردند که 92 درصد از نسخه های پر شده را ثبت می کند. در مقایسه سال‌های 2022 و 2023، قبل و بعد از حذف معافیت، آنها 53600 تجویزکننده را در پایان سال 2023 پیدا کردند که در مقایسه با سال قبل از آن 27 درصد افزایش داشت. تعداد افرادی که نسخه ها را پر می کردند حدود 2 درصد افزایش یافت و به حدود 845000 نفر رسید.

برندان سالونر، محقق اعتیاد در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت که دولت باید به دنبال راه هایی برای تشویق و حتی مجبور کردن بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی برای ارائه درمان بیشتر باشد.

سالونر گفت که پزشکان بیشتری بوپرنورفین را تجویز می‌کنند، اما «تقویت بخش عمده‌ای از حرفه پزشکی بسیار طول می‌کشد».

اطلاعات بیشتر:
توزیع بوپرنورفین پس از حذف شرط معافیت، مجله پزشکی نیوانگلند (2024). DOI: 10.1056/NEJMc2312906. www.nejm.org/media/doi/full/10.1056/NEJMc2312906

© 2024 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: پزشکان بیشتری می توانند یک درمان پیشرو اعتیاد را تجویز کنند. چرا افراد بیشتری کمک نمی گیرند؟ (2024، 28 آوریل) بازیابی شده در 28 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-doctors-addiction-treatment-people.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.