پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست


پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست

سرم ها، لوسیون ها، کرم های شب، امولسیون ها ،  یا هر محصول مراقبت از پوست دیگری، متوجه خواهید شد که پپتیدها یکی از رایج ترین مواد آرایشی مورد استفاده هستند. پپتیدهای پوست اهداف متعددی را انجام می دهند و دلایل زیادی وجود دارد که چرا آنها تقریباً در همه محصولات یافت می شوند. پپتیدها به طور طبیعی در پوست وجود دارند و برای تولید کلاژن و جوانسازی پوست بسیار مهم هستند. به عبارت دیگر، استفاده از پپتیدها بر روی پوست می تواند به کلاژن سازی پوست کمک کند، بافتی جوان به شما بدهد و خطوط ریز را کاهش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید پپتیدها، کارهای دیگری که می توانند برای پوست شما انجام دهند و نحوه استفاده از آنها در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست همراه ما باشید.

پپتید چیست؟
زنجیره کوتاهی از اسیدهای آمینه

فواید پپتید برای پوست چیست؟
سلامت کلی پوست را بهبود می بخشد، تولید کلاژن را افزایش می دهد و التهاب و علائم ضد پیری را کاهش می دهد.

چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟
مناسب برای انواع پوست.

چند وقت؟
یک بار در روز به صورت سرم.

احتیاط
از استفاده از محصولات دارای AHA به همراه پپتید خودداری کنید. قبل از استفاده یک پچ تست روی پوست انجام دهید.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن می شود.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

پپتیدها چیست؟

پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست
پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست

پپتیدها زنجیره‌ای از اسیدهای آمینه و بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها در بدن شما هستند. هنگامی که اسیدهای آمینه در تشکیلات مختلف ترکیب می شوند، پپتیدهای مختلفی ایجاد می کنند. و هنگامی که پپتیدها به روش خاصی تشکیل می شوند، پروتئین های خاصی را ایجاد می کنند.

پروتئین ها اساسی ترین بلوک های ساختمانی پوست، اندام ها و بافت های شما هستند. و کلاژن یکی از مهم ترین پروتئین ها در بدن شماست. حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد پوست شما از پروتئین کلاژن تشکیل شده است. وقتی پپتیدهای طبیعی پوست را از منابع غذایی مختلف دریافت می کنید، بدون استفاده از مواد شیمیایی، درخشندگی طبیعی به دست می آورید.

به همین دلیل است که وقتی کلاژن سازی شما بهینه باشد، پوست شما زیبا به نظر می رسد. و اینجاست که پپتیدها می توانند به شما کمک کنند – با افزایش تولید کلاژن و کاهش عوامل پیری پوست. بیایید این را با جزئیات بررسی کنیم.

پپتیدها برای پوست شما چه می کنند؟

پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست

با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می یابد. در نتیجه پوست شما شل می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و دچار چین و چروک می شوید. ترکیب پپتیدها در روتین مراقبت از پوست می تواند تا حد زیادی کمک کند زیرا به مرطوب سازی و تقویت عملکرد سد پوست کمک می کند. می توانید از پپتیدهای موضعی و خوراکی استفاده کنید (که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد). 

در اینجا نحوه کمک پپتیدها به پوست پیر آمده است:

۱٫ اثر ضد چین و چروک روی پوست شما دارند

در یک مطالعه بالینی دوسوکور ، محققان ۲۰ زن بین ۴۰ تا ۶۲ سال را مورد مطالعه قرار دادند. به آنها فرمولی حاوی ۳% پپتید کلاژن مانند و ۱% مولکول تقویت کننده داده شد. آنها ژل را به مدت چهار هفته روی ناحیه چشم خود قرار دادند. نتایج کاهش قابل توجهی را در سطح و همچنین عمق چین و چروک ها نشان داد.

۲٫ آنها به کاهش اریتم کمک می کنند

اریتم یا قرمزی پوست ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عفونت، التهاب یا افزایش جریان خون در مویرگ های سطحی ایجاد شود. یک مطالعه شش ماهه روی ۲۰ نفر نشان داد که کارنوزین (یک مولکول دی پپتید) و N-استیل کارنوزین (مربوط به دی پپتید کارنوزین) می توانند به کاهش اریتم در هنگام استفاده روی پوست کمک کنند. محققان همچنین دریافتند که این دو پپتید دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

۳٫ استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد

در دو مطالعه جداگانه که هر کدام اثرات ضد چین و چروک و ضد افتادگی را بررسی کردند، مشخص شد که این پپتید استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و افتادگی پوست را کاهش می دهد.

۴٫ اثرات ضد التهابی دارند

طبق یک مطالعه، پالمیتول تتراپپتید، دارای ۷ اثرات ضد التهابی بر روی پوست شما است. این نشان می دهد که این پپتید ترشح IL-6 را کاهش می دهد، بنابراین التهاب را پس از قرار گرفتن در معرض UVB کاهش می دهد. ترکیبی از پالمیتول تتراپپتید-۷ و پالمیتول اولیگوپپتید همچنین ساختار ماتریکس خارج سلولی را بهبود می بخشد (شبکه ای از ماکرومولکول های خارج سلولی شامل گلیکوپروتئین  ، آنزیم ها و کلاژن که از سلول ها پشتیبانی می کند). 

حدود صدها پپتید وجود دارد. با این حال، تنها تعداد کمی برای مراقبت از پوست استفاده می شود.

بهترین پپتیدها برای پوست شما

پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست
پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست

پپتیدهای موضعی عمدتاً به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

۱٫ پپتیدهای حامل

اینها X-50 Myocept، پپتیدهای مس و غیره هستند.

پپتیدهای حامل به انتقال عناصر کمیاب تثبیت شده مانند منگنز و مس به پوست شما کمک می کنند. این عناصر کمیاب به تقویت رشد کلاژن، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست ، ترویج تجدید سلولی و کمک به بهبود زخم کمک می کنند. این ممکن است به ترمیم پوست کدر و پیری کمک کند. پپتیدهای مس معمولا در مراقبت از پوست ضد پیری استفاده می شوند.

۲٫ پپتیدهای بازدارنده انتقال دهنده عصبی

اینها XEP-30، Palmitoyl Tripeptide-38، Palmitoyl tetrapeptide-28 Argireline، Syn-Ake و غیره هستند.

پپتیدهای بازدارنده انتقال دهنده عصبی انقباض عضلانی شما را مهار می کنند و به پوست شما اثری شبیه بوتاکس می دهند و به روند کاهش چین و چروک کمک می کنند. اگر ماهیچه های شما منقبض نشوند، هیچ فضایی برای ایجاد چین و چروک وجود ندارد. با این حال، این پپتید فقط بر روی چین و چروک های ایجاد شده توسط خطوط بیان کار می کند و نه چین و چروک های ناشی از آلودگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل دیگر.

۳٫ پپتیدهای بازدارنده آنزیم

اینها عبارتند از تریلاژن، تری فلوئورواستیل تری پپتید-۲، پپتیدهای فیبروئین ابریشم، پپتیدهای سویا و غیره.

این پپتیدها تمام آنزیم هایی را که کلاژن را در پوست شما تجزیه می کنند، مهار می کنند. به این ترتیب پوست شما به کندی پیر می شود. اکثر این پپتیدها معمولاً عملکرد ماتریکس متالوپروتئینازها یا MMPها را منع می کنند. این گروهی از آنزیم‌ها هستند که کلاژن را هنگامی که به سرعت رشد می‌کند، تجزیه می‌کنند.

۴٫ پپتیدهای سیگنال

اینها پالمیتول الیگوپپتید-۷، پپتیدهای مس، پالمیتول پنتاپپتید-۴، ماتریکسیل-۳۰۰۰ و غیره هستند.

همانطور که از نام آن پیداست، این پپتیدها معمولاً سیگنال‌هایی را به پوست ارسال می‌کنند تا تولید الاستین، کلاژن و هر پروتئین دیگری را که پوست برای شادابی و جوانی نیاز دارد، افزایش دهد.

متخصصان مختلف همچنین چند پپتید دیگر مانند پپتیدهای پالمیتول، پپتیدهای ماتریکسیل، هگزاپپتیدها، پنتاپپتیدها، نوروپپتیدها را که دارای خواص جذب پوستی عالی هستند و برای سلامت پوست بسیار مفید هستند، فهرست می‌کنند، اما تحقیقات در مورد این موارد محدود است.

هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست حاوی پپتیدها، محصولاتی را انتخاب کنید که استفاده از آنها مستلزم تماس طولانی مدت با پوست است، مانند سرم ها و مرطوب کننده ها، تا فواید مطلوبی داشته باشند.
حال، سوال این است که چگونه این پپتیدها را دریافت می کنید؟ در اینجا لیستی از غذاهایی است که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا محتوای پپتید را در سیستم خود افزایش دهید.

منابع طبیعی پپتیدهایی که برای داشتن پوستی سالم باید مصرف کنید

پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست

۱٫ شیر

شیر یکی از فراوان ترین منابع پپتیدهای غذایی است. پپتیدهای زیست فعال موجود در شیر اولین پپتیدهای مشتق شده از غذا بودند که به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتند. شیر سرشار از پروتئین آب پنیر و کازئین است. پس از هضم، هر دو این اجزا می توانند به تعدادی پپتید تبدیل شوند که دارای مزایای ضد میکروبی و درمانی هستند. فقط مراقب باشید مصرف لبنیات می تواند باعث التهاب شود. تا حد امکان انواع ارگانیک را انتخاب کنید.

همچنین می توانید از شیر خام به صورت موضعی برای مراقبت از پوست با استفاده از آن به عنوان یک تونر، یک لایه بردار یا یک مرطوب کننده استفاده کنید.

۲ عدد تخم مرغ

اینها منابع غنی از پپتیدهای غذایی هستند. پپتیدهای IRW و IQW دارای خواص ضد التهابی و همچنین حاوی آنتی اکسیدان هستند.

۳٫ سویا

سویا و بسیاری از لوبیاهای دیگر حاوی پپتیدهایی هستند که با فواید سلامتی متعددی همراه هستند. یک مطالعه ادعا می کند که پپتیدهای سویا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد خستگی هستند. همچنین ادعا می کند که پپتید سویا می تواند کلاژن نوع I را در بدن شما افزایش دهد.

۴٫ ماهی و گوشت

ماهی، به ویژه ماهی های دریایی، منبع غنی از پپتیدها و پروتئین های ضروری است. پپتیدهای موجود در ماهی می توانند از پیری پوست جلوگیری کنند . استخوان و پوست ماهی به ویژه از نظر کلاژن غنی است. کلاژن مشتق شده از دریا بیشتر در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و یک پاک کننده رادیکال های آزاد بسیار موثر است.

حتی گوشت، مانند گوشت خوک ، گوشت گاو و مرغ، منبع غنی از پپتیدهای فعال زیستی است .

تغذیه کلیدی برای داشتن پوستی سالم و درخشان است. مصرف خوراکی پپتیدها از طریق غذا و مکمل ها باعث بهبود سنتز کلاژن و سطح هیدراتاسیون پوست و ترمیم سد طبیعی پوست شما می شود.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

عوارض جانبی پپتیدها

هنگامی که شروع به استفاده از محصولات پپتیدی می کنید، ممکن است متوجه برخی عوارض و علائم شوید. این شامل:

  • سرخی
  • التهاب
  • خارش
  • کهیر

برای جلوگیری از این امر، همیشه قبل از استفاده از یک محصول، یک پچ تست انجام دهید. همچنین، قبل از استفاده از هر پپتید، مطمئن شوید که آیا به آن حساسیت دارید یا خیر. بهتر است قبل از استفاده از هر محصول مراقبت از پوست با یک متخصص پوست مشورت کنید.

پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست

پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست
پپتید برای پوست چیست؟ فواید پپتید برای پوست و بهترین پپتیدها برای پوست

پپتیدها تقریباً در تمام کرم‌ها، سرم‌ها و لوسیون‌های ضد پیری وجود دارند. آنها پوست شما را بازسازی می کنند، آسیب های سلولی را ترمیم می کنند، سلامت پوست را بهبود می بخشند و تولید کلاژن را برای کاهش علائم پیری افزایش می دهند. پپتیدها فوق ستاره‌های هر روتین مراقبت از پوست ضد پیری هستند و بهترین بخش این است که مناسب انواع پوست هستند و به ندرت باعث تحریک پوست می‌شوند. اگر می خواهید از پپتیدها برای مزایای مراقبت از پوست و افزایش متابولیسم پوست استفاده کنید، از سرم های غلیظ و ماسک های شبانه حاوی پپتید استفاده کنید. این به پوست شما فرصت می دهد تا مواد را جذب کند و نتایج قابل مشاهده ای را مشاهده خواهید کرد.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای جذاب و خوشرنگ را بر روی بدن دارد.

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا پپتیدها بهتر از رتینول هستند؟

طبق شواهد نقلی، خیر. رتینول گردش سلول های پوست را افزایش می دهد و اثربخشی آن توسط مطالعات علمی تایید شده است.

چه زمانی باید از پپتیدها روی پوست استفاده کرد؟

یک محصول پوستی مبتنی بر پپتید را بعد از یک تونر لایه بردار و قبل از روغن های صورت یا مرطوب کننده ها استفاده کنید تا ظاهر جوان پوست خود را تقویت کنید. سرم ها و مرطوب کننده های حاوی پپتید می توانند مفید باشند.

آیا می توان از ویتامین C و پپتیدها با هم استفاده کرد؟

بله. ویتامین C، نیاسینامید و آنتی اکسیدان ها به خوبی با پپتیدها کار می کنند.

کدام بهتر است: سرامیدها یا پپتیدها؟

بستگی به ترجیح فردی دارد. فقدان شواهد علمی وجود دارد که نشان دهد یک محصول بهتر از دیگری است. هم سرامیدها و هم پپتیدها به تقویت سد طبیعی پوست و حفظ رطوبت آن کمک می کنند.

آیا پپتیدها بهتر از ویتامین C هستند؟

بستگی به ترجیح شخصی دارد. هیچ مدرک علمی از این ایده که یک محصول بهتر از محصول دیگر است پشتیبانی نمی کند. هم ویتامین C و هم پپتیدها به پوست شما کمک می کنند تا درخشان و جوان به نظر برسد.

سخن پایانی
  • پروتئین های موجود در پپتیدها به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می کند و ظاهری جوان تر به آن می بخشد.
  • شیر، تخم مرغ، سویا، ماهی و گوشت همگی حاوی پپتید هستند.
  • با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، پپتیدها به سفت شدن پوست کمک می کنند.
  • برخی از افراد ممکن است به دلیل پپتیدها دچار بثورات، خارش، قرمزی یا التهاب پوست شوند.

منبع



Source link