کرم شیر چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی


کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی

خامه شیر اغلب برای تهیه شیرینی و غذاهای دیگر استفاده می شود. با این حال بسیاری از افراد از کرم شیر برای آکنه و زیبایی پوست استفاده می کنند. بله درست خواندید شما می توانید از کرم شیر برای تسکین مشکلات آکنه، تقویت درخشش پوست و داشتن ظاهری نرم، درخشان و لطیف استفاده کنید. این یک درمان بی خطر برای چندین مشکل مراقبت از پوست در نظر گرفته می شود و از دانستن تمام فواید آن برای پوست خود شگفت زده خواهید شد. این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی شما را با فواید کرم شیر برای صورت و راه های استفاده از آن بر روی پوست آشنا می کند. 

آیا میدانستید؟ مالایی از شبه قاره هند سرچشمه می گیرد و غذای مورد علاقه لرد کریشنا محسوب می شود.

می توانید از کرم شیر به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات مراقبت از پوست استفاده کنید. این ماده طبیعی خانگی به شما کمک می کند تا پوست خود را بهبود ببخشید، آکنه را تسکین دهید، درخشش پوست خود را تقویت کنید و استفاده از آن بی خطر است. اگرچه تحقیقات بالینی کافی برای اثبات فواید استفاده از کرم شیر برای آکنه وجود ندارد، مردم از کرم شیر برای پوست عمدتاً به دلیل محتوای اسید لاکتیک آن استفاده می کنند.
می‌توانید مستقیماً از کرم شیر روی صورت خود استفاده کنید یا آن را با سایر مواد ترکیب کنید تا بسته‌های صورت خانگی تهیه کنید. اگر به لبنیات حساسیت دارید از مصرف خامه شیر خودداری کنید. همیشه قبل از استفاده یک پچ تست انجام دهید.

کرم شیر یا ملای چیست؟

کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی
کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی

همانطور که از نام آن مشخص است، شیر خامه یک محصول مبتنی بر شیر است. این یک نوع کرم لخته شده است که از شیر کامل تهیه می شود و حدود ۵۵ درصد چربی کره دارد. این لایه ای از خامه چرب است که هنگام جوشاندن شیر پرچرب به صورت لایه ای روی سطح ایجاد می شود. این کرم بافتی غلیظ و مایل به زرد دارد.

بازیگران زن بالیوود به استفاده از کرم شیر برای زیباتر کردن ظاهر خود معروف هستند. 
از زمان های قدیم، کرم شیر در درمان های خانگی سنتی برای بهبود رنگ و بافت پوست استفاده می شده است.

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

آیا کرم شیر روی پوست اثر می گذارد؟ این چیزی است که تحقیقات می گوید

کرم شیر ماده ای ملایم است که پوست را تغذیه می کند و معمولاً در محصولات مراقبت از پوست و زیبایی استفاده می شود و مخصوصاً برای افرادی که پوست حساسی دارند عالی است.

در حال حاضر، هیچ تحقیق بالینی که تأثیر استفاده از کرم شیر بر روی صورت یا پوست را مشخص کند، وجود ندارد. با این حال، شیر حاوی اسید لاکتیک است. اسید لاکتیک نوعی آلفا هیدروکسی اسید است که اغلب در فرمولاسیون های آرایشی استفاده می شود. هدف از این فرمولاسیون ها شامل کاهش خطوط ریز، بهبود رنگ و بافت پوست، بازکردن منافذ پوست، و بهبود وضعیت کلی پوست است. علاوه بر این، اسید لاکتیک نیز به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای پوست عمل می کند.

تحقیقات ثابت می کند که اسید لاکتیک موضعی تاثیر قابل توجهی بر لایه های اپیدرمی و پوستی پوست دارد. به افزایش استحکام و ضخامت این دو لایه پوست کمک می کند. در نتیجه، چین و چروک های شما صاف می شود و پوست شما صاف تر به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: درمان ریزش مو با شیر

با در نظر گرفتن تمام این جنبه ها می توان گفت که کرم شیر فواید متعددی برای پوست دارد. اما، آن فواید چیست؟ 

فواید استفاده از کرم شیر یا مالائی برای صورت شما

کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی
کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی

کرم شیر یا کرم ماالی می تواند از طرق مختلف پوست شما را شاداب کند، زیرا حاوی لاکتوز است که آبرسانی عمیق و مرطوب کننده ای به پوست می دهد و آن را به عنوان یک کرم صورت انتخابی عالی می کند. با این حال، هیچ تحقیق علمی بر روی این ماده به طور خاص برای اثبات فواید آن برای پوست انجام نشده است. از مهمترین مزایای استفاده از کرم شیر برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫ سلول های مرده پوست را از بین می برد

استفاده از کرم شیر روی پوست می تواند به جایگزینی سلول های مرده پوست کمک کند . مشخص است که اسید لاکتیک نقش فعالی در عملکرد تجدید سلول ایفا می کند. با توجه به این ویژگی اسید لاکتیک، پوست شما با استفاده از کرم شیر، سلول های مرده خود را می ریزد و سلول های جدید را جایگزین می کند.

۲٫ پوست شما را جوان تر نشان می دهد

وقتی سلول‌های مرده روی پوست صورت شما جمع می‌شوند، ظاهری کدر و بی‌جان ایجاد می‌کنند. اگر سلول های مرده به طور منظم پاک نشوند، می توانند منجر به مسدود شدن منافذ و آکنه شوند. اما، به لطف عملکرد تجدید سلولی اسید لاکتیک، سلول های مرده به طور موثری ریخته می شوند. بنابراین، کرم شیر باعث می شود پوست شما جوان تر به نظر برسد و علائم قابل مشاهده پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.

کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی

۳٫ پوست را مرطوب می کند

پوست خشک و کدر می تواند شما را پیر به نظر برساند. با این حال، فعالیت مرطوب کننده اسید لاکتیک تضمین می کند که پوست شما به دلیل استفاده از کرم شیر، هیدراته باقی می ماند. به عبارت دیگر، کرم شیر می تواند پوست شما را نرم و لطیف نگه دارد و ظاهری درخشان را بر روی صورت شما تضمین کند.

۴٫ بهبود بافت پوست

بافت پوست شما بستگی زیادی به استحکام لایه اپیدرم شما دارد. هنگامی که پوست شما شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی و استحکام خود می کند، می تواند منجر به چین و چروک شود. اسید لاکتیک موجود در خامه شیر در این مورد نیز می تواند به کمک شما بیاید. با کمک به سفت ماندن پوست، بافت پوست را بهبود می بخشد .

۵٫ اعمال در برابر آسیب خورشید

اسید لاکتیک در برابر تأثیر آسیب خورشید عمل می کند. ثابت شده است که استفاده از اسید لاکتیک به صورت موضعی باعث کاهش تولید ملانین در سلول های ملانوما می شود. همچنین ممکن است با کاهش لکه های تیره یا رنگدانه به روشن شدن پوست کمک کند. علاوه بر این، ممکن است بافت پوست را صاف کند، آن را کمتر زبر کند و به کاهش چین و چروک های خفیف و برنزه شدن پوست که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا آلودگی ایجاد می شود، کمک کند. شواهد نشان می دهد که اسید لاکتیک می تواند در بهبود ظاهر کلی و سلامت پوست مفید باشد. وقتی کرم شیر را روی پوست خود می‌مالید، اثر تسکین‌دهنده‌ای روی پوست دارد و به مبارزه با آسیب‌های ناشی از اشعه‌های خورشید کمک می‌کند.

کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی

۶٫ درخشش طبیعی را فراهم می کند

بیشتر اوقات، درخشش طبیعی پوست شما تحت الشعاع سلول های مرده، منافذ مسدود شده و پوست خشک و کدر قرار می گیرد. با این حال، هنگامی که با استفاده از کرم شیر روی صورت خود از این موارد مراقبت کنید، می توانید پوستی درخشان را به وضوح تجربه کنید. با این حال، این عملکرد خامه شیر از نظر علمی ثابت نشده است.

اکنون که همه چیز را در مورد فواید کرم شیر می دانید، باید کنجکاو باشید تا یاد بگیرید چگونه این محصول خانگی را روی صورت خود بمالید. بخش بعدی را بررسی کنید.

۷٫ خشکی زیر چشم را بهبود می بخشد

وجود اسید لاکتیک در کرم شیر ممکن است به بهبود آبرسانی و مرطوب کردن پوست خشک زیر چشم کمک کند. بهبود رطوبت زیر چشم نیز ممکن است به کاهش ظاهر سیاهی ناشی از خشکی کمک کند. با این حال، برای اثبات این ادعا باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که مکمل‌های پروبیوتیک ممکن است با تقویت سیستم ایمنی پوست و کاهش مسائل مربوط به ایمنی مانند آلرژی و التهاب، برای پوست مفید باشد. اسید لاکتیک همچنین ممکن است به بهبود شرایط پوستی مانند درماتیت آتوپیک و حفظ وضعیت ضد التهابی پوست کمک کند .

نحوه اعمال کرم شیر بر روی صورت خود

  1. صورت خود را با استفاده از یک پاک کننده ملایم تمیز کرده و با یک حوله تمیز پاک کنید.
  2. با انگشتان خود، یک لایه صاف از کرم شیر را به صورت خود بمالید. در صورت تمایل حتی می توانید از برس صورت نیز برای این منظور استفاده کنید.
  3. بگذارید کرم شیر حدود ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند.
  4. کرم را با آب ولرم از روی صورت خود کاملا بشویید.
  5. صورت خود را با استفاده از یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.

پایان ریزش مو برای هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان با بهترین شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا

خرید بهترین شامپو رشد مو برای پایان دادن به ریزش مو

شامپو رشد مو گیاهی توسط متخصصین مجرب و داروسازان کانادایی تهیه و تولید شده است.

ازجمله خواص شامپو ضد ریزش مو ویتامینه و گیاهی و ارگانیک ،ضد پیری و احیاء کننده موهای مرده و فولیکول های ضعیف، ترمیم ساقه های نازک و ضعیف، ترمیم غشاء آسیب دیده پوست سر و شوره سر می باشد.

اگر مصرف کننده حتی دارای تارهای مو ضعیف و نازک باشد ولی سر به صورت کامل طاس نشده باشد امکان درمان و رویش مجدد مو ها با این شامپو رشد مو وجود دارد، حتی اگر علت آن عامل وراثت (ارثی و ژنتیکی) باشد.

همچنین می توانید ماسک های صورت خود را با استفاده از کرم شیر و سایر مواد در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه ماسک خانگی کرم شیر برای صورت

کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی
کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی

می‌توانید با ترکیب آن با سایر مواد، از کرم شیر یا ملای به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

۱٫ ماسک صورت کرم شیر و عسل

عسل با کاهش ایجاد چین و چروک به پوست کمک می کند تا ظاهری جوان را حفظ کند . ترکیب آن با کرم شیر می تواند پوست شما را مرطوب و جوان نگه دارد.

آنچه شما نیاز دارید

  • ۱ قاشق غذاخوری خامه شیر
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

چه باید کرد

  1. خامه شیر و عسل را در یک کاسه مخلوط کنید.
  2. مخلوط را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید.
  3. بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند.
  4. آن را با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه صابون شیر و عسل 

۲٫ پک صورت کرم شیر و زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که فواید درمانی برای پوست شما ارائه می کند. با استفاده از زردچوبه با خامه شیر می توانید درخشندگی طبیعی به صورت خود ببخشید.

آنچه شما نیاز دارید

  • ۱ قاشق چایخوری خامه شیر
  • ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

چه باید کرد

  1. خامه شیر و پودر زردچوبه را با هم مخلوط کنید.
  2. این مخلوط را به طور یکنواخت روی تمام صورت خود بمالید.
  3. بگذارید چند دقیقه روی صورتتان بماند. بیش از ۱۰ دقیقه آن را نگذارید زیرا زردچوبه پوست شما را لکه دار می کند.
  4. آن را به طور کامل از روی صورت خود بشویید.

کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی

۳٫ ماسک صورت کرم شیر و آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد، منافذ را سفت می کند و آکنه و چین و چروک را کاهش می دهد . همچنین پوست خشک را مرطوب می کند. ترکیب آلوئه ورا با کرم شیر می تواند راهی عالی برای آبرسانی به پوست و حفظ طراوت و جوانی آن باشد.

آنچه شما نیاز دارید

  • ۲ قاشق غذاخوری خامه شیر
  • ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

چه باید کرد

  1. خامه شیر و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید.
  2. با استفاده از انگشتان دست یا برس این مخلوط را روی صورت خود بمالید.
  3. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند.
  4. آن را با آب سرد بشویید.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی

حال بیایید دریابیم که آیا کرم شیر هنگام استفاده بر روی پوست عوارض جانبی دارد یا خیر.

خطرات بالقوه و اقدامات احتیاطی

از آنجایی که تاثیر کرم شیر بر روی پوست از نظر بالینی آزمایش نشده است، نمی توان گفت که این ماده هیچ عارضه ای نخواهد داشت. بنابراین، هنگام استفاده از آن باید کمی احتیاط کنید.

به عنوان یک اقدام احتیاطی، می توانید یک تست پچ انجام دهید. کرم شیر را روی یک تکه کوچک روی ساعد خود بمالید و ببینید که پوست شما در ۲۴ ساعت آینده چگونه به آن واکنش نشان می دهد. مراقب علائمی مانند قرمزی و تحریک باشید. اگر چنین عوارض جانبی را تجربه نکردید، می توانید آن را روی صورت خود استفاده کنید.

اما اگر به لبنیات حساسیت دارید، بهتر است از مصرف کرم شیر برای پوست خودداری کنید.

طرز تهیه خامه مالایی در خانه

  1. شیر کامل را در تابه ای بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.
  2. اجازه دهید شیر به مرحله ای برسد که حباب ها روی سطح ظاهر شوند و به نقطه جوش برسد. این حدود ۱۸۰ درجه فارنهایت خواهد بود.
  3. اجازه دهید شیر حدود ۶۰ دقیقه در این دما بماند. برای جلوگیری از جوشیدن شیر می توانید حرارت را کم کنید.
  4. اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید شیر خنک شود.
  5. هنگامی که شیر خنک شد، متوجه خواهید شد که لایه ای از چربی سطح آن را پوشانده است.
  6. این چربی را با احتیاط از بین ببرید. این کرم شیر شماست.

کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی

بهترین زمان برای استفاده از کرم شیر روی صورت چه زمانی است؟

زمان خاصی برای زدن کرم شیر یا ملای روی صورت وجود ندارد. شما می توانید این ماده طبیعی را در هر زمانی از شبانه روز استفاده کنید.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید.

کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توانیم روزانه کرم شیر را به صورت خود بزنیم؟

بله. کرم شیر یک ماده طبیعی و بی خطر است که اثر تسکین دهنده، مرطوب کننده و لایه بردار بر روی پوست دارد. اگر به شیر حساسیت ندارید، می توانید روزانه از کرم شیر روی صورت خود استفاده کنید.

آیا کرم شیر آکنه را از بین می برد؟

کرم شیر می تواند آکنه را تسکین دهد اما به طور کامل آن را از بین نمی برد. از آنجایی که به عنوان یک لایه بردار ملایم نیز عمل می کند، می تواند از ایجاد جوش های بیشتر روی پوست شما جلوگیری کند.

آیا کرم شیر برای پوست چرب مفید است؟

کرم شیر با لایه برداری سلول های مرده پوست و پاکسازی منافذ مسدود شده می تواند برای پوست های چرب معجزه کند.

آیا کرم شیر سیاهی دور چشم را از بین می برد؟

هیچ مدرک علمی برای اثبات اینکه کرم شیر می تواند سیاهی دور چشم را درمان کند وجود ندارد. با این حال، به دلیل اسید لاکتیک موجود در آن، بسیاری از مردم ادعا می کنند که ممکن است باعث کاهش هایپرپیگمانتاسیون شده و درخشندگی سالم و طبیعی را برای پوست شما فراهم کند.

کرم شیر یا مالایی چیست؟ فواید و عوارض کرم شیر برای صورت، طرز تهیه کرم شیر خانگی

سخن پایانی
  • کرم شیر یا ملای یک محصول مبتنی بر شیر با بافتی ضخیم و مایل به زرد است. اسید لاکتیک موجود در این کرم به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای پوست عمل می کند.
  • استفاده از کرم شیر به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند، پوست را جوان تر نشان می دهد و بافت پوست را بهبود می بخشد.
  • یک لایه نازک از کرم شیر را بعد از تمیز کردن صورت خود با یک پاک کننده ملایم روی صورت خود بمالید و کرم را بشویید.
  • می‌توانید چند ماسک صورت ساده و در عین حال مؤثر با استفاده از کرم شیر در خانه و با استفاده از مواد روزمره آشپزخانه تهیه کنید.

منبع



Source link