آزمایش خانگی HPV مشارکت در غربالگری سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد


AACR: تست HPV در خانه مشارکت در غربالگری سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد

بر اساس مطالعه ارائه شده در نشست سالانه انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، که از 5 تا 10 آوریل در سال 1398 در آمریکا برگزار شد، خودنمونه‌گیری پستی در خانه برای آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مشارکت غربالگری سرطان دهانه رحم را در جمعیت‌های تحت غربالگری تقریباً سه برابر افزایش می‌دهد. سن دیگو.

دکتر Jane R. Montealegre از دانشگاه تگزاس MD Anderson Cancer Center در هیوستون و همکارانش اثربخشی خودنمونه‌برداری پستی در خانه را برای آزمایش HPV در یک سیستم سلامت شبکه ایمنی ارزیابی کردند. تجزیه و تحلیل شامل داده‌های 2115 بیمار بود که به‌طور تصادفی به یکی از سه بازوی زیر تقسیم شدند: فراخوانی تلفنی برای غربالگری انجام‌شده توسط ارائه‌دهنده (مراقبت معمول؛ بازوی 1). فراخوان تلفنی + کیت خود نمونه برداری پستی برای آزمایش HPV (بازوی 2)؛ یا فراخوان تلفنی + کیت خود نمونه برداری پستی + ناوبری بیمار مبتنی بر تلفن (بازوی 3).

محققان دریافتند که در میان شرکت کنندگان، میانگین زمان از آخرین آزمایش غربالگری 9.5 سال بوده است. مشارکت غربالگری در بازوهای 1، 2 و 3 به ترتیب 15.3، 44.0 و 51.4 درصد بود. در مقایسه با مراقبت های معمول (بازوی 1)، بروز نسبی غربالگری در بازوهای 2 و 3 به ترتیب 90/2 و 36/3 بود. برای بازوی 3 در مقابل بازوی 2، بروز نسبی غربالگری 1.16 بود.

نویسندگان می نویسند: «پس از تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده، خود نمونه برداری برای آزمایش HPV پرخطر این پتانسیل را دارد که مشارکت در غربالگری سرطان دهانه رحم در جمعیت های تحت پوشش را افزایش دهد.

اطلاعات بیشتر:
خلاصه

اطلاعات بیشتر

حق چاپ © 2024 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: AACR: آزمایش خانگی HPV مشارکت در غربالگری سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد (2024، 13 آوریل) در 13 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-aacr-home-hpv-boosts-cervical.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.