آزمایش خون برای سرطان روده بزرگ در یک مطالعه به خوبی انجام شد و گزینه‌های غربالگری را گسترش داد


توسط کارلا کی جانسون

آزمایش خون برای سرطان روده بزرگ در یک مطالعه به خوبی انجام شد و گزینه‌های غربالگری را گسترش داد

این تصویر ارائه شده توسط Guardant Health در مارس 2024، بسته بندی آزمایش خون سرطان روده بزرگ، Shield را نشان می دهد. طبق یک مطالعه منتشر شده در چهارشنبه، 13 مارس 2024، در مجله پزشکی نیوانگلند این آزمایش که توسط Guardant Health حمایت می‌شود، به خوبی انجام شد و گزینه‌های غربالگری را برای یکی از علل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان گسترش داد. این آزمایش برخی از سرطان‌ها را از دست داد و جایگزین کولونوسکوپی، آزمایش استاندارد طلایی، نخواهد شد. اعتبار: Guardant Health از طریق AP

آزمایش خون برای سرطان روده بزرگ در مطالعه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، به خوبی انجام شد و نوع جدیدی از غربالگری را برای علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان ارائه کرد.

این آزمایش به دنبال قطعات DNA است که توسط سلول های تومور و رشد پیش سرطانی ریخته شده است. این در حال حاضر برای فروش در ایالات متحده به قیمت 895 دلار است، اما توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده است و اکثر بیمه‌گران آن را پوشش نمی‌دهند. سازنده این آزمایش، Guardant Health، تصمیم FDA را در سال جاری پیش بینی می کند.

در این مطالعه، این آزمایش 83 درصد از سرطان‌ها را شناسایی کرد، اما تعداد کمی از توده‌های پیش سرطانی که توسط کولونوسکوپی، استاندارد طلایی غربالگری سرطان روده بزرگ، یافت شد. علاوه بر لکه بینی تومورها، کولونوسکوپی می تواند با حذف توده های پیش سرطانی به نام پولیپ از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

اما برخی از افراد به دلیل مشکل مرخصی گرفتن از محل کار یا آمادگی روزانه که شامل نوشیدن یک ملین قوی برای تخلیه روده است، از امتحان اجتناب می کنند.

یک جایگزین مناسب، آزمایش مدفوع سالانه است که در آن افراد نمونه مدفوع را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه می فرستند.

دکتر داگلاس کورلی، مدیر تحقیقات Kaiser Permanente، کالیفرنیای شمالی، که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: «بهترین آزمایش آزمایشی است که کسی واقعاً آن را انجام دهد. دادن حق انتخاب به مردم، تعداد افرادی را که غربالگری می‌شوند افزایش می‌دهد.»

در ایالات متحده، غربالگری برای بزرگسالان سالم 45 تا 75 ساله در معرض خطر متوسط ​​​​برای سرطان روده بزرگ توصیه می شود. فرکانس بستگی به آزمایش دارد: کولونوسکوپی معمولی هر 10 سال یکبار است. غربالگری در حال افزایش است، اما از هدف 80 درصد بزرگسالان واجد شرایط سنی که توسط انجمن سرطان آمریکا و سایر گروه ها تعیین شده است، فاصله زیادی دارد.

گاردانت توصیه می کند هر سه سال یک بار آزمایش خون خود به نام Shield را انجام دهید. مانند آزمایش مدفوع، آزمایش خون نیز به کولونوسکوپی بعدی در صورت وجود نتیجه غیر طبیعی نیاز دارد که می‌تواند هزینه‌های اضافی را به همراه داشته باشد.

این مطالعه توسط گاردانت حمایت شده و در نشریه منتشر شده است مجله پزشکی نیوانگلند7861 نفر در ایالات متحده که هم کولونوسکوپی و هم آزمایش خون انجام دادند.

آزمایش خون برای سرطان روده بزرگ در یک مطالعه به خوبی انجام شد و گزینه‌های غربالگری را گسترش داد

این تصویر ارائه شده توسط Guardant Health در 13 مارس 2024، ویال آزمایش خون سرطان روده بزرگ، Shield را نشان می دهد. طبق یک مطالعه منتشر شده در چهارشنبه، 13 مارس 2024، در مجله پزشکی نیوانگلند این آزمایش که توسط Guardant Health حمایت می‌شود، به خوبی انجام شد و گزینه‌های غربالگری را برای یکی از علل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان گسترش داد. این آزمایش برخی از سرطان‌ها را از دست داد و جایگزین کولونوسکوپی، آزمایش استاندارد طلایی، نخواهد شد. اعتبار: Guardant Health از طریق AP

در حالی که آزمایش خون 83 درصد از سرطان های کشف شده توسط کولونوسکوپی را شناسایی کرد، 17 درصد را از دست داد. این با آزمایشات مبتنی بر مدفوع برابری می کند.

همچنین هشدارهای کاذب وجود داشت: برای 10٪ از افرادی که در کولونوسکوپی چیزی پیدا نکردند، آزمایش خون به اشتباه نشان داد که ممکن است سرطان روده بزرگ داشته باشند. این بدان معناست که تعداد قابل توجهی از افراد با اضطراب ناشی از کولونوسکوپی بعدی مواجه خواهند شد.

کورلی گفت: آزمایش خون برای تشخیص سرطان کولون تنظیم شده است، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا ممکن است سرطان های دیگر را نیز شناسایی کند و نتایج گمراه کننده ای بدهد، مورد نیاز است.

سرطان کولورکتال دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده و سومین عامل در سراسر جهان است. در ایالات متحده بیش از 153000 مورد جدید و 53000 مرگ ناشی از این بیماری در سال جاری پیش بینی می شود.

دکتر ویلیام گریدی از مرکز سرطان فرد هاچینسون در سیاتل و یکی از اعضای حقوق بگیر هیئت مشاوره علمی گاردانت، گفت که غربالگری بیشتر باید منجر به مرگ و میر کمتری از سرطان شود.

در مطالعه جداگانه‌ای که چهارشنبه در همان مجله منتشر شد، به نظر می‌رسد نسخه به‌روزشده آزمایش مدفوع کولوگارد، که به دنبال قطعات DNA نیز می‌گردد، عملکرد خود را در هشدارهای کاذب بهبود می‌بخشد و احتمالاً منجر به کولونوسکوپی‌های پیگیری کمتر می‌شود. آن مطالعه، که شامل بیش از 20000 نفر بود، توسط Exact Sciences، سازنده آزمون، حمایت مالی شد.

دکتر نبیل منصور از کالج پزشکی بیلور که در هیچ یک از این مطالعات شرکت نداشت، گفت: «هرچه گزینه های بیشتری برای بیماران خود داشته باشیم، بهتر است. او همچنان به توصیه کولونوسکوپی برای بیمارانش ادامه می دهد، اما “من هیجان زده هستم که یک گزینه آزمایش خون بسیار خوب در دسترس خواهد بود.”

اطلاعات بیشتر:
یک آزمایش خون مبتنی بر DNA بدون سلول برای غربالگری سرطان کولورکتال، مجله پزشکی نیوانگلند (2024). DOI: 10.1056/NEJMoa2304714

© 2024 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: آزمایش خون برای سرطان روده بزرگ در یک مطالعه به خوبی انجام شد و گزینه‌های غربالگری را گسترش داد (2024، 16 مارس) که در 16 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-blood-colon-cancer-options- بازیابی شد. غربالگری.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.