آیا عسل می تواند به درمان سرفه کمک کند؟


عسل

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

سرفه های ناشی از عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی در این فصل از سال رایج است. یک درمان موثر برای سرفه مخرب ممکن است نشستن در انبار آشپزخانه شما باشد.

دکتر آنجلا ماتکه، متخصص اطفال در مرکز کودکان مایو کلینیک، می گوید که عسل می تواند به تسکین سرفه برای بزرگسالان و کودکان کمک کند. اما او می گوید هرگز به کودک زیر سال عسل نده.

یک قاشق شکر ممکن است به کم شدن دارو کمک کند، اما دارو در این مورد عسل است.

دکتر Mattke می گوید: “عسل برای افراد بالای یک سال بی خطر است. و ثابت شده است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان موثر و بی خطر است.”

افزودن عسل به آب گرم یا چای، یا فقط یک قاشق عسل به خودی خود می تواند به درمان سرفه کمک کند.

او می گوید: نشان داده شده است که این دارو نسبت به داروهای سرفه بدون نسخه موثرتر است.

عسل با تسکین گلو و پوشش گیرنده های سرفه کمک می کند. در اینجا توصیه های او برای کودکان بالای 1 سال آورده شده است.

دکتر متکه می‌گوید: “می‌توانید با نصف قاشق چای‌خوری تا یک قاشق چای‌خوری، نوعی مایع گرم شروع کنید. همانطور که آنها بزرگتر می‌شوند و می‌توانند راحت‌تر عسل را ببلعند، می‌توانید آن را مستقیماً روی یک قاشق چای‌خوری به آنها بدهید.” می گوید.

او توصیه می کند هر دو ساعت یک قاشق چای خوری استفاده کنید. و این دوز به طور مساوی برای بزرگسالان اعمال می شود.

دکتر ماتکه می افزاید: “و اگر برای سرکوب سرفه عسل بدهید، توصیه می کنیم از عسل پاستوریزه استفاده کنید.”

عسل و بچه ها

عسل به طور کلی برای بزرگسالان و کودکان بالای یک سال بی خطر است. از دادن عسل حتی به مقدار کم به نوزادان زیر یک سال خودداری کنید. عسل ممکن است منجر به یک بیماری گوارشی نادر اما جدی به نام بوتولیسم نوزاد شود که در اثر قرار گرفتن در معرض اسپورهای کلستریدیوم بوتولینوم ایجاد می شود. باکتری های این هاگ ها می توانند در روده نوزاد رشد کرده و تکثیر شوند و یک سم بالقوه مضر تولید کنند.

شبکه خبری کلینیک مایو 2024. توزیع شده توسط Tribune Content Agency، LLC.

نقل قول: آیا عسل می تواند به درمان سرفه کمک کند؟ (2024، 3 فوریه) بازیابی شده در 4 فوریه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-02-honey.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.