آیا پیوند سلول های بنیادی برای بیماران مبتلا به آرتروز زانو مفید است؟


زانو درد

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

سلول درمانی نشان دهنده یک درمان احیا کننده بالقوه برای استئوآرتریت است. تجزیه و تحلیل اخیر تمام مطالعات منتشر شده مرتبط نشان می دهد که پیوند سلول های بنیادی از منابع مختلف برای درمان استئوآرتریت زانو، شایع ترین بیماری مزمن مفصلی موثر است.

بررسی و متاآنالیز که در نشریه منتشر شده است مجله تحقیقات ارتوپدی، شامل 16 مطالعه شامل 875 بیمار مبتلا به استئوآرتریت زانو (441 در گروه پیوند سلول های بنیادی و 434 در گروه کنترل). درمان با سلول های بنیادی با کاهش قابل توجه درد گزارش شده توسط بیمار از ماه سوم به بعد همراه بود.

مهم‌ترین تسکین درد در ماه‌های مختلف پس از عمل از سلول‌های بنیادی مشتق از چربی و بند ناف بود. سلول های بنیادی مشتق شده از چربی خود بیمار در مقایسه با سایر اهداکنندگان باعث کاهش درد بهتری شد. همچنین، سلول های بنیادی مشتق شده از چربی خود بیمار منجر به موثرترین بهبود عملکرد مفصل زانو شد.

نویسندگان نوشتند: “پیوند سلول های بنیادی برای درمان آرتروز زانو ایمن و موثر بود.” منابع مختلف سلول های بنیادی تاثیر خوبی در کاهش درد مفصل زانو، بازیابی عملکرد مفصل زانو و به حداقل رساندن ضربه به بیمار دارند.

اطلاعات بیشتر:
تأثیر پیوند سلول های بنیادی بر نتایج بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو: مروری سیستماتیک و متاآنالیز، مجله تحقیقات ارتوپدی (2023). DOI: 10.1002/jor.25724. onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jor.25724

نقل قول: آیا پیوند سلول های بنیادی برای بیماران مبتلا به آرتروز زانو مفید است؟ (2023، 22 نوامبر) در 22 نوامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-11-stem-cell-transplantation-benefit-patients.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.