آیا یک داروی تایید شده از قبل می تواند مصرف مواد افیونی را پس از جراحی کاهش دهد؟


آیا یک داروی تایید شده از قبل می تواند مصرف مواد افیونی را پس از جراحی کاهش دهد؟

یک آستروسیت، نوعی سلول غیر عصبی، در قشر جوندگان. مرز بیرونی سلول به رنگ زرد نشان داده شده است. سلول “اسکلت” در سبز. اعتبار: دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی، دکتر مایکل دی. اسکافیلد

محققان دپارتمان بیهوشی و پزشکی حین عمل در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی (MUSC) دریافتند که یک داروی مورد تایید FDA ممکن است به کاهش درد پس از جراحی کمک کند. در مطالعه آزمایشی منتشر شده در Pain Management، بیماران جراحی ستون فقرات که N-acetylcysteine ​​(NAC) را در طول جراحی علاوه بر درمان‌های استاندارد کنترل درد دریافت کرده‌اند، نسبت به بیمارانی که دارونما دریافت کرده‌اند، نمره درد کمتری را گزارش کرده‌اند و پس از جراحی، اپیوئیدهای کمتری درخواست کرده‌اند.

مواد افیونی اغلب برای مدت کوتاهی پس از جراحی برای درمان درد تجویز می شود. اگرچه موثر است، اما قدرت آنها می تواند از بین برود و پتانسیل اعتیاد آور می تواند بدون نظارت دقیق توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خطرناک باشد. به این ترتیب، پزشکان از فرصت محدود کردن مصرف مواد افیونی در مدیریت درد استقبال می کنند.

سیلویا ویلسون، MD، کرسی تحقیقات بیهوشی جری جی. محقق اصلی مطالعه

ویلسون سال‌ها بر روی تلاش‌هایی برای بهبود مدیریت درد و محدود کردن مصرف مواد افیونی پس از عمل‌های جراحی کار کرده است. همانطور که به نظر می رسد، همکاری با یک دانشمند پایه در بخش خودش می تواند راه حلی ارائه دهد.

ویلسون شروع به همکاری نزدیک با دکتر مایکل اسکافیلد، کرسی اعطایی جری جی ریوز در تحقیقات بیهوشی علوم پایه و نویسنده ارشد این مطالعه منتشر کرد. اسکافیلد تحقیقات آزمایشگاهی روی NAC، یک داروی ضد التهابی که برای درمان مسمومیت با استامینوفن، مسمومیت قارچی و آسیب کبدی استفاده می شود، انجام داده است. محققانی مانند اسکافیلد نیز اثرات آن را بر روی سیستم عصبی به ویژه در زمینه اعتیاد و درک درد بررسی کرده اند. اهداف بالینی ویلسون و تحقیقات اسکافیلد در مورد NAC آنها را به همکاران ایده آل تبدیل کرد.

اسکافیلد گفت: “این پروژه واقعاً ترکیبی زیبا از علوم پایه و تحقیقات بالینی است، با استفاده از چیزهایی که ما در آزمایشگاه می یابیم کارایی دارند و آنها را به کلینیک می بریم.”

ویلسون معتقد است که مشارکت بین پزشکان و دانشمندان پایه می تواند باعث پیشرفت بالینی شود. او به محیط حمایتی در دپارتمان که توسط رئیس اسکات ریوز، MD، و رئیس دانشکده پزشکی جری جی.

بینش آزمایشی امیدوارکننده

این تیم تحقیقاتی بیماران جراحی ستون فقرات را برای مطالعه آزمایشی خود انتخاب کردند زیرا این بیماران اغلب قبل از جراحی درد مزمن را تجربه می کنند و احتمال بیشتری دارد که قبل، حین و بعد از جراحی در معرض سطوح بالاتری از مواد افیونی قرار گیرند. در طول جراحی، بیماران یک رژیم استاندارد بیهوشی را علاوه بر دوز NAC یا تزریق سالین دریافت کردند. سپس اطلاعات مربوط به درد بیماران و مصرف مواد افیونی جمع آوری شد.

در 48 ساعت پس از جراحی، بیمارانی که NAC از طریق انفوزیون وریدی (150 میلی‌گرم بر کیلوگرم) تجویز شدند، به طور متوسط ​​19 درصد دوز کمتری نسبت به بیمارانی که سالین دریافت کردند، دریافت کردند. بیماران NAC نیز نمرات درد کمتری را گزارش کردند و زمان طولانی تری برای درخواست داروی مسکن پس از جراحی نسبت به بیماران سالین طول کشید. محققان به ویژه تشویق شدند تا ببینند که اثر مفید به نظر می رسد بیشتر از آنچه انتظار می رود NAC در بدن باقی بماند، باقی می ماند.

آیا یک داروی تایید شده از قبل می تواند مصرف مواد افیونی را پس از جراحی کاهش دهد؟

مایکل اسکافیلد، دکتری. (سمت چپ) کرسی اعطایی جری جی. ریوز در تحقیقات بیهوشی علوم پایه در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی است. سیلویا ویلسون، دکتر (سمت راست) کرسی اعطایی جری جی. ریوز در تحقیقات بیهوشی در MUSC است. اعتبار: دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی، سارا پک

ویلسون گفت: “ما تاثیر تداوم این دارو را دیدیم و فکر می کنم این مهم است.” زمانی که آن دارو از بین می رود، ما اثر بازگشتی را مشاهده نمی کنیم.

این تأثیر گسترده بر درک درد، منعکس کننده یافته های قبلی تحقیقات آزمایشگاهی اسکافیلد است.

اسکافیلد می گوید: «برای اعتیاد به هروئین، در مطالعات پیش بالینی NAC دیده بودیم که محافظت در برابر آسیب پذیری عود طولانی مدت است. مطمئناً، امید این است که این چیزی است که مدت طولانی دارد.»

نگاه به آینده

سپس، تیم تحقیقاتی می‌خواهد بررسی کند که آیا می‌توان یافته‌ها را به روش‌های دیگر ترجمه کرد یا خیر. آنها در حال حاضر بیمارانی را که تحت هیسترکتومی کم تهاجمی قرار می گیرند در یک کارآزمایی بزرگتر ثبت نام می کنند. با ثبت نام تعداد بیشتری از بیماران، محققان می توانند آزمایش های آماری عمیق تری را برای بهبود درک خود از اثرات NAC بر درد ناشی از جراحی انجام دهند. این به آنها کمک می کند تا زمینه را برای آزمایشات بالینی آینده NAC در حین جراحی فراهم کنند.

ویلسون گفت: «برای تغییر رویه، به آزمایش‌های بالینی بزرگ زیادی با تنظیمات مختلف، انواع جراحی‌های مختلف نیاز دارید تا نشان دهید که باعث سود خواهید شد، نه ضرر. ما می خواهیم اثربخشی بالینی خوبی را نشان دهیم، اما همچنین ایمنی را در آن شرایط نشان می دهیم.

اطلاعات بیشتر:
سیلویا اچ ویلسون و همکاران، تأثیر N-استیل سیستئین حین عمل بر مصرف مواد افیونی پس از جراحی ستون فقرات: یک کارآزمایی آزمایشی تصادفی، مدیریت درد (2023). DOI: 10.2217/pmt-2023-0061

ارائه شده توسط دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی

نقل قول: آیا یک داروی تایید شده از قبل می تواند مصرف مواد افیونی را پس از جراحی کاهش دهد؟ (2024، 13 ژانویه) در 13 ژانویه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-01-drug-opioid-surgery.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.