استفاده از ضد آفتاب هنگام آرایش اهمیت استفاده از ضد آفتاب و روش استفاده از آن


روش استفاده از ضد آفتاب هنگام آرایش

 کرم ضدآفتاب، ماده اصلی پوست شماست. اما چگونه می توان آن را با آرایش استفاده کرد؟  وقتی صحبت از استفاده از ضد آفتاب با آرایش می شود، سوالات و نگرانی های زیادی وجود دارد. این دقیقاً همان چیزی است که ما در این مقاله به آن خواهم پرداخت، بنابراین در این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با ما همراه باشید تا روش استفاده از ضد آفتاب هنگام آرایش را به شما همراهان گرامی توضیح دهیم.

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • چرا SPF بسیار مهم است؟ چگونه کار می کند؟
  • کرم ضد آفتاب زیر آرایش: آیا مفید است؟
  • آیا SPF موجود در فونداسیون کافی نیست؟
  • چند نکته برای استفاده از کرم ضد آفتاب با آرایش
  • نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب روی آرایش
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

رژ لب اصل میبلین آمریکا، دارای ترکیباتی ارگانیک بوده و پوششی یکدست بر روی لب ها بدون خشک شدن لب و پوسته پوسته شدن لب ها را ایجاد می کند.

رژ لب میبلین

رژ لب میبلین آمریکا

رژلب بدون سرب میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف

رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و این رژ لب مات و کرمی آرایش

لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شده با  با ویتامین E , A است.

چرا SPF بسیار مهم است؟ عملکرد آن چگونه است؟

SPF یا فاکتور محافظت از خورشید نشانگر این است که کرم ضد آفتاب شما چقدر می تواند از پوست شما در برابر اشعه های UV (اشعه های UVA و UVB) محافظت کند. اشعه UVA می تواند به عمق پوست شما نفوذ کند و باعث ایجاد لکه های پیری، چین و چروک و هایپرپیگمانتاسیون شود، در حالی که اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی و حتی سرطان پوست می شود. یک کرم ضد آفتاب یا ضد آفتاب حاوی مواد شیمیایی معدنی می تواند اشعه های UVA و UVB را منحرف کند.

اکثر متخصصان پوست، لوسیون ضد آفتابی را توصیه می کنند که دارای SPF بین ۱۵ تا ۵۰ باشد. هر چیزی که بالاتر از ۵۰ باشد، موثرتر از SPF 50 ثابت نشده است. ضد آفتابی که دارای SPF 15 باشد می تواند ۹۳ درصد از اشعه UV را مسدود کند، در حالی که ضد آفتابی که دارای SPF 50 است. SPF 30 می تواند ۹۷ درصد از اشعه های UVB را مسدود کند.

در هر صورت، برخی از اشعه‌های فرابنفش همچنان از کرم‌های ضد آفتاب عبور می‌کنند و به پوست شما می‌رسند، بنابراین عدد SPF نشان‌دهنده مدت زمانی است که ممکن است پوست شما زیر نور خورشید قرمز شود. به عبارت دیگر، یک کرم ضد آفتاب با SPF 15 از قرمز شدن  پوست شما حدود ۱۵ برابر بیشتر از حد معمول جلوگیری می کند. این بدان معناست که اگر پوست شما فقط در ۱۰ دقیقه شروع به سوزش کند، SPF 15 می تواند حدود ۱۵۰ دقیقه (۲٫۵ ساعت) از آن جلوگیری کند.

آیا میدانستید؟ ضد آفتاب ها را نمی توان ضد عرق یا ضد آب نامید. آنها می توانند بسیار مقاوم در برابر آب باشند – به ترتیب تا ۴۰ و ۸۰ دقیقه در تماس با آب موثر هستند.


بنابراین سوال بزرگ باقی می ماند – آیا می توانید از کرم ضد آفتاب زیر آرایش استفاده کنید؟ چطور کار میکند؟ برای یافتن پاسخ به خواندن ادامه دهید.

روش استفاده از ضد آفتاب هنگام آرایش

کرم ضد آفتاب زیر آرایش: آیا مفید است؟

روش استفاده از ضد آفتاب هنگام آرایش

بله حتما! اما باید مراقب ضد آفتابی که برای صورت خود انتخاب می کنید باشید. 

 دو راه وجود دارد که می‌توانید قبل از آرایش، یک لایه ضد آفتاب بزنید:

  • از یک مرطوب کننده با SPF استفاده کنید.
  • کرم ضد آفتاب روی صورت بزنید.

اگر می خواهید کرم ضد آفتاب شما زیر آرایش عمل کند، همیشه ضد آفتابی بخرید که مخصوص پوست صورت است . این ضدآفتاب ها نسبت به ضدآفتاب های سنتی سبک تر هستند و باعث نمی شوند پوست شما حالتی شبیه به آن پیدا کند. همچنین اگر از کرم ضد آفتاب برای صورت استفاده می کنید، حتما از پرایمر روی آن استفاده کنید.

هنگام انتخاب ضد آفتاب، ضد آفتابی را انتخاب کنید که حداقل SPF 30 و هر یک از (یا همه) مواد زیر را داشته باشد:

  • اکسید روی 
  • دی اکسید تیتانیوم 
  • آووبنزون ​​

اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم به عنوان ضد آفتاب فیزیکی عمل می کنند و پرتوهای UV را منعکس می کنند درست همانطور که رنگ سفید اشعه های نور را منعکس می کند. آنها همچنین پوست شما را تحریک نمی کنند. درست مثل پوشیدن ماسک زیر فونداسیون است. با این حال، مواد شیمیایی آلی مانند آووبنزون، اشعه ماوراء بنفش را جذب کرده و آنها را تجزیه می کنند تا گرما آزاد شود.

حتماً از خود می‌پرسید، وقتی کرم پودر شما قبلاً دارای SPF است، چرا به یک ضد آفتاب اضافی نیاز دارید؟ 

آیا SPF موجود در فونداسیون کافی نیست؟

شما نمی توانید به آرایش خود برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش اعتماد کنید. چرا؟ زیرا به راحتی جدا می شود که روی پوشش تاثیر می گذارد. علاوه بر این، وقتی زیر آرایش خود از ضد آفتاب استفاده می کنید، پایه بهتری برای آرایش شما فراهم می کند.

پس از استفاده از ضد آفتاب و قبل از آرایش، چند دقیقه صبر کنید. قبل از اینکه آرایش خود را انجام دهید، بگذارید کرم ضد آفتاب ببندد. این باید اولین گام از روتین آرایش روزانه شما باشد تا به محافظت از سلامت پوست شما کمک کند. کرم ضد آفتاب را سخاوتمندانه بزنید. در آن کوتاهی نکنید.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، با ترکیباتی ارگانیک، باعث درمان کوچکی، شلی و افتادگی سینه می شود.

کرم حجم دهنده سینه میبلین

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

اکنون، بیایید مراحل استفاده از ضد آفتاب را با آرایش خود بررسی کنیم.

چند نکته برای استفاده از کرم ضد آفتاب با آرایش

روش استفاده از ضد آفتاب هنگام آرایش

روش استفاده از ضد آفتاب هنگام آرایش

۱٫ پوست خود را آماده کنید

قبل از شروع روتین آرایش خود، باید پوست خود را برای ایمنی بیشتر آماده کنید. کرم ضد آفتاب را روی تمام صورت و گردن خود بمالید و خوب ماساژ دهید. روی نواحی مانند پیشانی، نزدیک خط مو، کناره‌های گونه‌ها و خط فک تمرکز کنید. این مناطق در معرض نور خورشید قرار می گیرند. هرگز استفاده از کرم ضد آفتاب را از وسط صورت خود شروع نکنید زیرا تمایل دارید که قسمت های اصلی را از دست بدهید. هنگامی که یک لایه ضد آفتاب زدید، آن را دوباره روی این نواحی بمالید.

۲٫ پرایمر را اعمال کنید

اگر بخواهید همیشه می توانید از این مرحله رد شوید. اما در صورتی که از پرایمر آرایشی با ضد آفتاب استفاده می کنید، باید آن را به ترتیب صحیح انجام دهید. هر محصول مراقبت از پوست زیر پرایمر قرار می گیرد. بنابراین، ابتدا باید ضد آفتاب بزنید و سپس آن را با پرایمر پر کنید.

۳٫ از مرطوب کننده رنگی با SPF استفاده کنید

اگر پوست حساسی دارید، یک مرطوب کننده رنگی چندوظیفه با SPF نجات دهنده شماست.

همیشه می توانید فونداسیون سنگین خود را با یک فرمول سبک مانند کرم BB بزنید. یافتن کرم BB که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد و دارای SPF باشد، چندان دشوار نیست. کرم های BB و CC با پوششی شفاف و طبیعی به پوشاندن عیوب پوست کمک می کنند.

۴٫ استفاده از کرم پودر

اگر از مرطوب کننده رنگی یا کرم BB استفاده نمی کنید، کرم پودر را روی تمام صورت و گردن خود بمالید. خوب مخلوط کنید و آن را با سایر محصولات آرایشی دنبال کنید.

۵٫ ظاهر خود را با یک اسپری تنظیم کننده به پایان برسانید

یک اسپری تنظیم کننده با SPF آرایش شما را دست نخورده نگه می دارد و همچنین یک لایه محافظ اضافی در برابر آفتاب اضافه می کند. همچنین می‌توانید از اسپری تنظیم کننده در حین ترکیب کردن کرم پودر استفاده کنید یا پس از استفاده از لوازم آرایشی خود، آن را به تمام صورت و گردن خود اسپری کنید.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی با ترکیباتی منحصر به فرد می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

اکنون که آرایش خود را تمام کرده اید، نگرانی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که چگونه کرم ضد آفتاب را روی آرایش خود بمالید. کرم ضد آفتاب باید هر ۲ تا ۳ ساعت (یا هر زمان که روی بطری ذکر شده است) تجدید شود. اما آیا استفاده مجدد آرایش شما را خراب نمی کند؟ 

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب روی آرایش

روش استفاده از ضد آفتاب هنگام آرایش

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از کرم ضد آفتاب روی آرایش خود استفاده کنید، بدون اینکه آن را خراب کنید. آنها را بررسی کنید!

روش استفاده از ضد آفتاب هنگام آرایش

۱٫ مقداری پودر روی آرایش خود بمالید

کرم ضد آفتاب پودری به زمانی که تمایلی به لکه زدن یا لکه دار کردن آرایش خود ندارید کمک می کند. مقداری کرم پودر ضد آفتاب را روی یک برس آرایشی بزرگ بردارید و آن را روی صورت و گردن خود بکشید. پودرهای ضد آفتاب عمدتاً در برابر آب مقاوم هستند و ظاهر آرایشی عالی به شما می دهند. این پودرها می توانند چربی صورت را کنترل کنند و برای روزهای مرطوب مفید هستند.

اگر قصد دارید در آب باشید از کرم های ضد آفتاب پودری خودداری کنید زیرا معمولاً در برابر آب مقاوم نیستند. علاوه بر این، آنها ممکن است حاوی موادی مانند 

oxybenzone  ، octinoxate، parabens و triclosan باشند که برای استفاده در آب ایمن نیستند.

۲٫ اسپری ضد آفتاب برای صورت روی آرایش

اسپری ضد آفتاب یک گزینه مناسب است، اگرچه به اندازه لوسیون ها و کرم ها پوشش نمی دهد. باید آن را سخاوتمندانه اسپری کنید تا مطمئن شوید که ضد آفتاب هر اینچ از صورت و گردن شما را پوشانده است. تا زمانی که صورت خود را خشک نکنید، آن را لمس نکنید.

یکی دیگر از مواردی که می توانید از آن استفاده کنید اسپری تنظیم کننده آرایش با SPF است. آن را روی صورت خود اسپری کنید و صبر کنید تا خشک شود. روی آن را با مقداری پودر شل پر کنید.

۳٫ پودر فشرده با SPF را امتحان کنید

اگر کسی هستید که به دلیل نگرانی بیش از حد در مورد ریختن مایعات و کرم ها، طرفدار مایعات و کرم ها نیستید، می توانید به سراغ یک پودر فشرده بروید. گزینه های زیادی برای پودرهای فشرده با SPF وجود دارد. همیشه یکی را انتخاب کنید که در برابر آفتاب با طیف وسیع محافظت کند و در برابر آب مقاوم باشد.

۴٫ از آرایش معدنی استفاده کنید

اگر قصد دارید برای مدت طولانی بیرون بمانید، می توانید از پودر زیرسازی معدنی با SPF استفاده کنید. پودرهای آرایشی معدنی می توانند تمام نواحی صورت و گردن شما را به طور یکنواخت بپوشانند. آنها به کاهش چربی و افزایش محافظت در برابر آفتاب کمک می کنند.

۵٫ از پودر شفاف استفاده کنید

یک پودر شفاف با SPF انتخاب مناسبی است و می توانید از آن برای لمس صورت و گردن خود در هر زمانی در طول روز استفاده کنید. در مقایسه با انواع دیگر پودرها، پودرهای نیمه شفاف بسیار سبک هستند.

در حالت ایده آل، کرم ضد آفتاب وقتی به طور مستقیم روی پوست شما استفاده شود بهترین عملکرد را دارد.

روش استفاده از ضد آفتاب هنگام آرایش

استفاده از ضد آفتاب قبل از رفتن به خارج از منزل الزامی است. استفاده از کرم ضد آفتاب ممکن است به کاهش خطر پیری زودرس، هایپرپیگمانتاسیون و سرطان پوست کمک کند. نه تنها باید در فضای باز بلکه در داخل خانه نیز استفاده شود، زیرا اشعه ماوراء بنفش می تواند از درها و پنجره های شیشه ای نفوذ کند.

کرم ضد آفتاب راه حل نهایی نیست ، از عینک آفتابی، کلاه و لباس های آستین کامل استفاده کنید که تا حد امکان از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

پاسخ به سوالات متداول

کرم ضد آفتاب قبل از آرایش استفاده می شود یا بعد از آرایش؟

کرم ضد آفتاب معمولاً قبل از آرایش به عنوان آخرین مرحله مراقبت از پوست و قبل از اولین مرحله آرایش استفاده می شود.

چه مدت بعد از ضد آفتاب می توانم آرایش کنم؟

قبل از آرایش باید حداقل ۲ دقیقه صبر کنید تا کرم ضد آفتاب در پوست شما فرو برود.

سخن پایانی
  • کرم ضد آفتاب حاوی مواد معدنی ممکن است اشعه های UVA و UVB را منحرف کند.
  • از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید.
  • زیر آرایش از مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.
  • پس از هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب را دوباره استفاده کنید تا بهترین محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را داشته باشید.
  • اگر قصد دارید برای مدت طولانی در فضای باز بمانید، از پودر زیرسازی معدنی با SPF استفاده کنید.

منبع



Source link