زنان تراجنسیتی همچنان در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند


سرطان

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

زنان تراجنسیتی پروستات خود را حتی پس از جراحی تایید جنسیت حفظ می کنند، اما میزان خطر ابتلا به سرطان پروستات هنوز مشخص نیست.

اکنون اولین مطالعه در نوع خود که توسط UC سانفرانسیسکو انجام شده است، خطر را حدود 14 مورد در هر 10000 نفر تخمین زده است.

این مطالعه بر اساس داده های 22 ساله سیستم بهداشت و درمان امور کهنه سربازان انجام شد. اگرچه حجم نمونه لزوماً کوچک بود، اما همچنان بزرگترین مطالعه در نوع خود است. شنبه 29 آوریل 2023 در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) و زمان برگزاری جلسه سالانه انجمن اورولوژی آمریکا است. نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر فرنوش نیک عهد، متخصص اورولوژی در UCSF، گفت: «آنچه تا به امروز در مورد سرطان پروستات می دانیم تقریباً منحصراً بر اساس مردان سیس جندر است. این اولین قدم مهم در تغییر نحوه تفکر پزشکان در مورد سرطان پروستات در زنان ترنس است.

تراجنسیتی ها اغلب با تبعیض و نابرابری روبرو هستند و پیچیدگی های مربوط به مراقبت های بهداشتی آنها به طور فزاینده ای تایید شده است.

این مطالعه 155 زن تراجنسیتی مبتلا به سرطان پروستات را تایید کرد و آنها را بر اساس استفاده از استروژن طبقه بندی کرد: 116 نفر هرگز از استروژن استفاده نکرده بودند، 17 نفر یک بار از استروژن استفاده کرده بودند اما قبل از تشخیص سرطان پروستات آنها را متوقف کردند و 22 به طور فعال استروژن مصرف می کردند.

میانگین سن تشخیص 61 سال بود و 88 درصد از بیماران سفیدپوست بودند. فقط 8 درصد سیاه پوست بودند، که نشان می دهد نابرابری های احتمالی بر این گروه تأثیر می گذارد. مردان سیسجنس سیاه پوست در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات و مرگ ناشی از آن هستند.

نویسندگان دریافتند که سرطان پروستات در زنان تراجنسیتی بیشتر از آنچه گزارش های منتشر شده نشان می دهد رخ می دهد، با حدود 14 مورد سرطان پروستات در هر 10000 زن تراجنسیتی.

در حالی که این تعداد اندک بود، آنها نشان می‌دهند که زنان تراجنسیتی که استروژن مصرف می‌کنند ممکن است تشخیص دیرهنگام داشته باشند. نویسندگان همچنین گفتند که نرخ پایین‌تر سرطان پروستات ممکن است به دلیل غربالگری کمتر PSA، تفسیر نادرست از سطح PSA در بیماران تحت درمان‌های هورمونی تأییدکننده جنسیت، انگ، عدم آگاهی از خطر سرطان پروستات و اثرات استروژن باشد.

متیو آر. کوپربرگ، MD، MPH، از دپارتمان اورولوژی UCSF، یکی از نویسندگان ارشد این مقاله گفت: «ما هنوز کار زیادی برای انجام دادن برای تعیین غربالگری بهینه سرطان پروستات برای زنان تراجنسیتی در مورد استروژن و درمان‌های مرتبط داریم». این مطالعه باید به پزشکان و بیماران یادآوری کند که صرف نظر از جنسیت، افراد مبتلا به پروستات در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند.

اطلاعات بیشتر:
فرنوش نیک عهد و همکاران، سرطان پروستات در زنان تراجنسیتی در نظام سلامت امور جانبازان، 2000-2022، جاما (2023). DOI: 10.1001/jama.2023.6028

ارائه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو

نقل قول: زنان تراجنسیتی همچنان در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند (2023، 29 آوریل) بازیابی شده در 30 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-transgender-women-prostate-cancer.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.