اطلاعات دارویی کپسول آناهلث و موارد تجویز این دارو


کپسول آناهلث بی دی آ یکی از مکمل های دارویی است که به حفظ سلامت پوست کمک می کند. این محصول می تواند اسکار ناشی از سوختگی، زخم های پوستی و زخم های ناشی از جراحی را بهبود بخشد. مصرف این محصول علاوه بر درمان، به رفع علائم ناشی از التهابات پوستی و درمان آثار کبودی کمک می کند. در ادامه مطلب با کپسول آناهلث و موارد مصرف این کپسول بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با کپسول آناهلث

کپسول آناهلث دارای اثرات ضد التهابی، ضد کبودی، ضد خونریزی و بهبود زخم است. مصرف این دارو موجب کاهش درد مفاصل و تقویت دستگاه گوارش می شود. این کپسول می تواند دردهای گوارشی را نیز کاهش دهد. متخصصین برای تب و رفع التهاب استفاده از کپسول آناهلث را توصیه می کنند. این دارو در گذشته برای درمان آسم در کودکان و داروی ضد کرم مورد استفاده قرار می گرفت. در هند برای درمان یبوست، سوء هاضمه، دیسمنوره و آمنوره از این کپسول استفاده می کردند. علاوه بر این، کپسول آناهلث یکی از مکمل های دارویی برای سلامت پوست است.

این محصول به علت فرمولاسیون بالا می تواند به رفع اسکار ناشی از زخم های پوستی و سوختگی نیز کمک زیادی کند. به یاد داشته باشید مصرف این کپسول علاوه بر اینکه زخم ها را سریع درمان می کند، کبودی ها را برطرف کرده و التهابات پوستی را کاهش می دهد.

نحوه مصرف کپسول آناهلث

کپسول آناهلث در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

خوب است بدانید مواد غذایی بسیاری وجود دارند که از خواص ضد التهابی برخوردار هستند. از جمله این مواد می توان به آناناس اشاره کرد. این ماده به علت داشتن بروملین می تواند زخم ها را ترمیم کند. شما می توانید پس از جراحی بینی و زیبایی پوست از این کپسول استفاده کنید. آناناس یک ماده فیبرینولیتیک، پروتئولیتیک است که التهاب را کاهش می دهد. آنزیم های پروتئولیتیک بهبود زخم را تسریع کرده و از جمع شدن ترومبوسیتها جلوگیری می کنند.

آناناس تازه دارای ترکیبی به اسم بروملین است که این ماده نوعی آنتی اکسیدان محسوب می شود. کسانی که یک جراحی سخت و دشوار را پشت سر گذاشته اند، می توانند این میوه گرمسیری را میل کنند و از خواص آن بهره مند شوند. یکی از دلایل این موضوع به اثر بروملین بر کنترل التهاب باز می گردد. به یاد داشته باشید این ترکیب می تواند بعد از جراحات و زخم ها برای ترمیم مجدد مورد استفاده قرار بگیرد. مطالعات نشان می دهد که عملکرد پروتئینی بروملین این است که سیستم ایمنی را کاملا مورد هدف قرار می دهد. پس از آن سلول های سرطانی تحریک می شوند. فواید آناناس درباره سرطان ریه، تخمدان، سرطان پوست، روده بزرگ نیز به طور دقیق اثبات شده است.

در حالت کلی آناناس دارای آب، چربی، کربوهیدارت و پروتئین است. این میوه خوش طعم سطح آنتی بادی های سرم را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. بروملین موجود در آناناس موجب تقویت عملکرد دستگاه گوارش می شود و نقش جدی در تقویت متابولیسم بدن دارد. به یاد داشته باشید این ماده موجب می شود مواد غذایی سریع تر جذب و تجزیه شوند. آناناس می تواند ناراحتی های گوارشی را التیام دهد و اسهال و کم اشتهایی را نیز درمان کند. این میوه گرمسیری برای دردهای عضلانی، ورم و گرفتگی مفاصل نیز بسیار توصیه شده است. آناناس می تواند تب را پایین بیاورد و سموم بدن را از راه تعریق دفع کند. علاوه بر این، کپسول آناهلث ادم را نیز درمان می کند. از مهم ترین ویژگی های این کپسول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود سریع زخم های ناشی از جراحی
  • دارا بودن خاصیت ضدالتهابی
  • بهبود سریع جای زخم و اسکار
  • برطرف شدن کبودی و خون مردگی
  • تقویت عملکرد دستگاه گوارش

ترکیبات کپسول آناهلث

خوب است بدانید هر کپسول آناهلث دارای ۵۰۰ GDU آنزیم بروملین خارج شده از گیاه آناناس است.

آشنایی با کپسول آناهلث

نحوه مصرف

شما می توانید در روز یک تا سه بار کپسول آناهلث را همراه با غذا مصرف کنید.

موارد احتیاط هنگام مصرف کپسول آناهلث

  • به یاد داشته باشید مصرف کپسول آناهلث در بیمارانی که درگیر نارسایی کبد و کلیه هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • این دارو می تواند به سرعت زخم ها را درمان کند. به همین خاطر بهتر است ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از جراحی این دارو را مصرف کنید.
  • در مصرف این دارو به هیچ عنوان زیاده روی نکنید.
  • این دارو را زمانی مصرف کنید که خواب آلوده نباشید.
  • اگر این داروی برایتان حساسیت ایجاد کرد، حتما با پزشک یا داروساز مشورت کنید. شاید نیاز باشد این دارو قطع شود.

عوارض جانبی کپسول آناهلث

مصرف کپسول آناهلث در بعضی از افراد حساسیت پوستی، تهوع و استفراغ به همراه خواهد داشت.

معرفی کپسول آناهلث

تداخلات دارویی با کپسول آناهلث

لازم است بدانید بروملین می تواند با آنتی بیوتیک های تتراسایکیلین و آموکسی سیلین تداخل دارویی ایجاد کند.

شرایط نگهداری

  • توجه داشته باشید این دارو را از دسترس کودکان دور نگهدارید.
  • این دارو در دمای کمتر از ۳۰ درجه و به دور از نور، حرارت و رطوبت نگهداری شود.

امیدواریم مطالب این مقاله برای عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات کپسول نوروپنتین، کپسول میگرافار و کپسول میکسودین را نیز مطالعه فرمایید.

منبع :

برچسب :



Source link