انگیزه‌ی فزاینده‌ای مهم برای ترک سیگار برای 1 نفر از هر 4 بزرگسال در انگلستان


هزینه سیگار

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

نگرانی‌های بهداشتی هنوز انگیزه اصلی بیش از نیمی از کسانی است که می‌گویند می‌خواهند سیگار را در انگلیس ترک کنند، اما هزینه در حال حاضر یک عامل کلیدی برای بیش از 1 در 4 نفر است، تحلیلی از پاسخ‌های نظرسنجی ملی منتشر شده در دسترسی آزاد نشان می‌دهد. مجله بهداشت عمومی BMJ.

با توجه به این تغییر در تفکر، محققان پیشنهاد می‌کنند که صرفه‌جویی‌های بالقوه بیشتر ممکن است افراد بیشتری را تشویق کند که برای همیشه از کار خارج شوند.

به گفته محققان، نگرانی‌های سلامت عموماً انگیزه اصلی افرادی است که سعی می‌کنند سیگار را ترک کنند، با نگرانی‌های اجتماعی و مالی، به‌علاوه توصیه‌های یک متخصص بهداشت، که معمولاً دلایل ذکر شده نیز دارد.

اما از سال 2020، انگلستان دوره‌ای از بی‌ثباتی اجتماعی اساسی را پشت سر گذاشته است که عمدتاً ناشی از همه‌گیری کووید-19 بوده است، که ممکن است باعث تغییراتی در دلایل سیگاری‌ها برای کنار گذاشتن دخانیات شود.

برای یافتن این موضوع، محققان به روندهای زمانی در انگیزه های تلاش برای ترک سیگار بین مارس 2018 تا مه 2023 پرداختند و تفاوت های سن، جنس، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، حضور کودکان در خانه و وضعیت سیگار کشیدن را بررسی کردند.

آن‌ها پاسخ‌هایی را به مطالعه جعبه ابزار سیگار کشیدن که یک بررسی ماهانه از یک نمونه نماینده از حدود 1700 بزرگسال در انگلستان بود، جلب کردند.

پاسخ ها محدود به کسانی بود که یا سیگاری فعلی بودند یا در سال گذشته سیگار را ترک کرده بودند و حداقل یک بار تلاش جدی برای ترک کرده بودند.

از پاسخ دهندگان خواسته شد که دلیل(های) پشت آخرین تلاش خود را برای ترک سیگار نام ببرند: توصیه یک متخصص بهداشت. آگهی تلویزیونی برای محصول جایگزین نیکوتین؛ تبلیغات تلویزیونی/رادیویی/مطبوعات دولتی؛ درمان جدید ترک سیگار؛ هزینه؛ محدودیت های سیگار کشیدن؛ شناخت شخص دیگری که در حال ترک است. هشدار سلامت روی پاکت سیگار؛ تماس با یک سرویس محلی NHS ترک سیگار؛ مشکلات سلامت فعلی یا آینده؛ شرکت در یک فعالیت یا رویداد محلی برای ترک سیگار؛ نظرات خانواده، دوستان، فرزندان؛ تولد قابل توجه؛ بارداری؛ تصمیم ساده برای ترک؛ پاندمی کووید 19.

از 101919 پاسخ دهندگان نظرسنجی بین سال های 2018 تا 2023، 17812 نفر در سال گذشته سیگار کشیدند. از این تعداد، 17031 (96٪) اطلاعاتی در مورد تلاش برای ترک در 12 ماه گذشته ارائه کردند، 5777 (34٪) از آنها حداقل یک بار تلاش جدی برای انجام این کار را گزارش کردند.

نگرانی های مربوط به سلامتی بیشترین انگیزه های ذکر شده بود که توسط بیش از نیمی از نمونه (52%) در کل دوره گزارش شد – به ویژه نگرانی های مربوط به سلامت آینده، که توسط بیش از 1 در 3 (35.5%) در مقایسه با 1 در 5 (19%) گزارش شد. ) که انگیزه آنها مشکلات سلامتی فعلی بود.

هزینه بیشترین انگیزه ذکر شده بعدی بود که توسط تقریباً 1 در 4 (23%) گزارش شد، پس از آن عوامل اجتماعی، حدود 1 در 5 (19%) و مشاوره از یک متخصص بهداشت (12%) گزارش شد.

حدود 4٪ گفتند که انگیزه آنها هشدارهای بهداشتی روی یک پاکت سیگار است، در حالی که محدودیت های سیگار باعث شد 3.5٪ تلاش کنند و آن را ترک کنند. یک تصمیم ساده برای ترک توسط کمی بیش از 3 درصد ذکر شد. دلایل دیگر هر کدام تنها حدود 1 درصد را جذب کردند.

تا آغاز سال 2020، از هر 2 اقدام به ترک، 1 مورد به دلیل نگرانی‌های سلامتی بود. 1 در 5 به دلیل مشکلات سلامت فعلی (20٪) و 1 از 3 به دلیل نگرانی در مورد سلامت آینده (34٪). از هر 5 نفر یک نفر با عوامل اجتماعی (20٪) و هزینه (20٪) و از هر 6 نفر یک نفر توسط مشاوره حرفه ای بهداشت (16.5٪) انگیزه داشتند.

در حالی که تغییر کلی کمی در نسبت تلاش‌های ترک ناشی از نگرانی‌های بهداشتی در کل دوره مطالعه وجود داشت، نسبت تلاش‌های ترک با انگیزه هزینه به طور قابل‌توجهی افزایش یافت و از کمی بیش از 19 درصد در مارس 2018 به کمتر از 25.5 درصد در می 2023 رسید. .

اما نسبت تلاش‌های ترک با انگیزه توصیه‌های حرفه‌ای سلامت به طور قابل‌توجهی در کل دوره مطالعه کاهش یافت و از کمی بیش از ۱۴ درصد در مارس ۲۰۱۸ به ۸.۵ درصد در می ۲۰۲۳ کاهش یافت.

به گفته محققان، همه‌گیری کووید-19، که در مارس 2020 انگلیس را تحت تأثیر قرار داد، احتمالاً بر نسبت پاسخ‌دهندگانی که نگرانی‌های سلامتی، عوامل اجتماعی و هزینه را به عنوان انگیزه تلاش برای ترک سیگار گزارش می‌کنند، تأثیر گذاشته است.

نسبت تلاش‌های ترک با انگیزه نگرانی‌های سلامتی در آینده در طول سال‌های 2020 و 2021 افزایش یافته است.» احتمالاً این بیماری همه‌گیر نگرانی‌های سلامتی (یک انگیزه رایج از قبل) را برجسته‌تر کرده است، به‌ویژه در سال اول آن که ویروس به سرعت در حال گسترش بود و واکسیناسیون انجام نشد. هنوز در دسترس است” آنها می نویسند.

هنگامی که تهدید فوری ویروس به لطف برنامه واکسیناسیون فروکش کرد، نسبت تلاش‌های مرتبط با سلامت برای ترک سیگار به سطح قبل از همه‌گیری بازگشت.

به گفته محققان، این بیماری همه گیر احتمالا انگیزه های دیگری را تحت تأثیر قرار داده است، زیرا باعث از دست دادن درآمد و شغل برای بسیاری از افراد شده است.

این فشارهای اقتصادی احتمالاً در این زمان به افزایش تلاش‌ها برای ترک سیگار کمک کرده است. اما در حالی که خطرات حاد بیماری همه‌گیر برای سلامتی – و در نتیجه، تلاش‌ها برای ترک سیگار با انگیزه نگرانی برای سلامتی یا عوامل اجتماعی – به مرور زمان کاهش یافت. آنها توضیح می دهند که اثرات اقتصادی آن با بحران هزینه های زندگی ترکیب شده است.

آنها می‌افزایند که تأثیر همه‌گیری بر دسترسی و در دسترس بودن خدمات مراقبت‌های بهداشتی نیز ممکن است در کاهش نسبت پاسخ‌دهندگانی که از توصیه‌های حرفه‌ای مراقبت‌های بهداشتی به‌عنوان عامل انگیزشی یاد می‌کنند، نقش داشته باشد.

محققان هشدارهای مختلفی را در مورد یافته‌های خود تأیید می‌کنند، از جمله اینکه تمام داده‌های مطالعه توسط خود گزارش شده و بر یادآوری شخصی تکیه کرده‌اند، و ممکن است در کشورهای دیگر با نگرش‌های متفاوت نسبت به سیگار، سیاست‌های کنترل دخانیات و ارائه خدمات ترک سیگار اعمال نشود.

اما آنها نتیجه می گیرند، “این یافته ها پیامدهایی برای مداخلات ترک سیگار و عملکرد بالینی دارند… آنها نشان می دهند که هزینه عامل مهمی است که افراد را به تلاش برای ترک سیگار تشویق می کند.

بنابراین، ارتباط با صرفه‌جویی‌های بالقوه‌ای که افراد می‌توانند با ترک سیگار داشته باشند (حتی اگر به محصولات جایگزین نیکوتین روی آورند) می‌تواند وسیله‌ای مؤثر برای ایجاد انگیزه در تلاش برای ترک سیگار باشد.»

اطلاعات بیشتر:
روند در انگیزه های تلاش برای ترک سیگار: مطالعه جمعیت در انگلستان، 2018-2023، بهداشت عمومی BMJ (2024). DOI: 10.1136/bmjph-2023-000420

ارائه شده توسط مجله پزشکی بریتانیا

نقل قول: انگیزه فزاینده مهم برای ترک سیگار برای 1 نفر از 4 بزرگسال در انگلستان (2024، 22 آوریل) در 22 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-important-adults-england.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.