بازدید از معبد ابو سمبل و ویژگی های شگفت انگیز آن


معابد در تمام نقاط دنیا دارای ویژگی های برجسته ای از جهت معماری هستند. معبد ابو سمبل به خوبی می تواند نشانگر یک معماری باشکوه باشد که شاید تجربه بازدید از این سازه برای شما خاطره انگیز شود.

معبد ابو سمبل

تجربه بازدید از معبد ابو سمبل

این معبد در فاصله ۲۹۰ کیلومتری از اسوان واقع شده است. این معبد به دستور رامسس دوم ساخته شده و تا مدت ۲۰ سال به عنوان مکانی برای نمایش قدرت نمایی پاشداهان بوده و یکی از عبادتگاه هایی اصلی بود.  در این بخش به معرفی یکی از مکان های دیدنی مصر می پردازیم.

سازه ابو سمبل

این معابد تا سال ها زیر شن و ماسه دفن شده و هیچ کس هم از وجود این معبد خبر نداشت. این بنا در سال ۱۸۳۱ کشف شدند. همانطور که می دانید در زمان امپراتوری فرعونی ها شاهد سازه های برجسته ای بودیم که امروزه از اهمیت باستانی زیادی برخوردار هستند.

بررسی ساختمان ابو سمبل:

بخشی از ویژگی های این سازه را مجسمه هایی تشکیل می دهند که زیبایی زیادی دارند. این مجسمه ها با معماری برجسته خود جالب توجه هستند. چهار مجسمه عظیم که ارتفاع ۲۰ متری دارند، از دو طرف ورودی این ساختمان قرار گرفته که در ابتدا توجه شما را جلب می کند.

بنای ابو سمبل

مجسمه عظیمی که با عنوان خدای خورشید ساخته شده است، در قسمت فرورفتگی بالای این بنا قرار گرفته پله هایی که در ورودی این بنا قرار دارد شما را به سمت قسمت اصلی بنا هدایت می کند. پرتو خورشید در این سازه به قسمت مرکزی آن می تابد. این قسمت نیز ۴ خدای نشسته قرار دارد.

معبد بزرگ:

این عبادتگاه تشکیل شده از دو معبد بزرگ و کوچک است. معبد بزرگ در این سازه به رامسس دوم شهرت دارد. ارتفاع ۳۰ متر و طول ۳۵ متر با چندین مجسمه بزرگ در بخش ورودی از ویژگی های این سازه است.  در کنار تندیس های ورودی این بخش شما تندیس های کوچک تری نیز مشاهده می کنید.

قصر ابو سمبل

این مجسمه ها تندیس زنان و فزندان هستند که نشان دهنده قدرت می باشند. سالن اول این بنا نیز دارای هشت ستون بزرگ بوده و سالن دوم دارای چهار ستون است.

معبد کوچک:

حالا باید سری به معبد کوچک معبد ابو سمبل بزنید. معبدی کوچک تر که ۱۲ متر ارتفاع داشته و ۲۸ متر طول آن است. این معبد به همسر رامسس دوم منصوب می شود. ملکه نفرتاری صاحب این معبد است. در ابتدای ورودی این بنا نیز چهار تندیس از فرعون مشاهده می کنید. همچنین دو تندیس نیز از ملکه دیده می شود.

سازه باستانی ابو سمبل

بخش داخلی این معبد شامل ۶ ستون بوده که به نوعی الهه حاثور را به تصویر می کشد. نقش نگاره ها و کتیبه ها نیز از دیگر دیدنی های این بمعبد به شمار می آیند. دیواره های این معبد به شیوه های مختلفی تصویر کشیده می شود و شامل معماری های زیبایی است.

شما علاقه مندان می نوانید در لینک با دیدنی های قاهره نیز آشنا شوید. جذابیت های باستانی و تاریخی قاهره نیز برای گردشگران زیاد است که شما عزیزان از آن دیدن خواهید کرد. دریاچه ناصر نیز از دیگر زیبایی های این کشور بوده که جذابیت های طبیعی فوق العاده ای دارد.

منبع :

برچسب :



Source link